Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › RVS Spruitstuk voor weinig op Ebay…er zijn er meer…..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 februari 2012 om 16:30 #17246607
Inclusief porto voor 100 thuis bezorgd via Ebay Duitsland.
De verkoper heeft er meer te koop,dus doe er je voordeel mee als je RVS wil.http://cgi.ebay.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;
17 februari 2012 om 14:26 #17993077vet man :thumb
Ik heb nog wel een x20xev voor je om hem tegenaan te schroeven :jerry
Of heeft die ook een c20xe versie..?17 februari 2012 om 14:49 #17993078@Hans1991 wrote:
vet man :thumb
Ik heb nog wel een x20xev voor je om hem tegenaan te schroeven :jerry
Of heeft die ook een c20xe versie..?Bij mij komt ie op een 2.0XE 16V 150PK .
En het plan is om er van A tot Z RVS onder te gooien.
Dus levenslang geen roestige pijpen meer.88 Euro totaal kosten is echt geen geld.
Maar op de pagina staat een tabel waar je je gegevens kan invoeren.
Zou dus vervelende verrassingen moeten voorkomen.Heeft iemand ervaring met een sportcat en APK ?
Want die komt er ook tussen.Lullig als je uitlaat langer meegaat dan de rest van de auto…… :wors
20 jaar garantie op RVS uitlaten….. :wors17 februari 2012 om 16:11 #17993079Uitlaat maakt niks uit? Als die maar gewoon goed is en uitlaatgassen maar niet te hoog zijn
17 februari 2012 om 18:31 #17993080Er werd me namelijk vanmiddag verteld dat bij een sportcat de uitstoot hoger is dan bij de originele cat.
4gas meting.23 februari 2012 om 18:45 #17993081Gisteren het spruitstuk met pakking binnengekregen.
En hij ziet er in het echt nog beter uit.23 februari 2012 om 21:15 #17993082als het motortje verder goed is maakt het niks uit, motortjes lopen dusdanig schoon dat je speling genoeg heb
zelfs nog beter er geen kat onder te hangen aangezien dit niet verplicht is bij auto’s van voor 1995 (uit mn hoofd) op dat moment hoeft ie nog maar aan dezelfde eisen te voldoen als een auto die oorspronkelijk zonder kat is geleverd
had zelf een uitgeschakelde lambda en geen kat en kwam gewoon door de keuring heen :sleeping (hebben wel een discussie gehad uiteraard maar die heb ik gewonnen nadat we het rdw gebeld hadden :angel )
24 februari 2012 om 14:50 #17993083@drakos wrote:
als het motortje verder goed is maakt het niks uit, motortjes lopen dusdanig schoon dat je speling genoeg heb
zelfs nog beter er geen kat onder te hangen aangezien dit niet verplicht is bij auto’s van voor 1995 (uit mn hoofd) op dat moment hoeft ie nog maar aan dezelfde eisen te voldoen als een auto die oorspronkelijk zonder kat is geleverd
had zelf een uitgeschakelde lambda en geen kat en kwam gewoon door de keuring heen :sleeping (hebben wel een discussie gehad uiteraard maar die heb ik gewonnen nadat we het rdw gebeld hadden :angel )
Volgens mij gaat het er om of de motor is uitgevoerd met een lambda sonde en cat.
En dat is deze wagen dus wel.24 februari 2012 om 21:18 #17993084klopt; als de kat eronder zit moet het ook werken, maar zit deze er niet onder valt hij vanwege zijn leeftijd buiten die regel ;)
beetje tegenstrijdig maar zelfs het rdw heeft het bevestigd (keurmeester wou hem eerst niet goedkeuren :angel )
24 februari 2012 om 22:02 #17993085Ok dan.
Dat zou mooi schelen in de vervanging van de uitlaat van standaard naar RVS .
Maar kan de lambda sonde wel gewoon blijven ?
En hoe zit het dan met de 4 gas meting want ik lees over U codes ??Dit pik ik van het mini forum.
mijn vraag aan de RDW was
ik heb een mini 1000e K9 uit 1991
ben ik verplicht om mijn katalysator te laten zitten voor de apkhier kreeg ik het volgende antwoord op
Geachte heer van geloof ,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
In de APK staat hierover het volgende vermeld:
1. Personenauto’s met een verbrandingsmotor met
elektrische ontsteking, die in gebruik zijn genomen
na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een
goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat
uit een katalysator en een lambdasonde.2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na
31 december 1992 doch voor 1 januari 1996, moeten
zijn voorzien van een goedwerkend
emmissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit
een katalysator en een lambdasonde, indien deze
van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder
andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan
de typeaanduiding op het voor het voertuig
afgegeven kentekenbewijs.Er hoeft geen katalysator onder een motorvoertuig van voor 01-01-1993 te zitten, maar dan moet het voertuig wel aan het onderstaande blijven voldoen.
De uitlaatgassen van personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking mogen bij stationair toerental en op bedrijfstemperatuur zijnde motor:
a. niet meer dan 4,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1973 doch voor 1 oktober 1986;b. niet meer dan 3,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 30
september 1986;c. niet meer dan 1,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1973 en het voertuig blijkens een
aantekening op het voor het voertuig afgegeven
kentekenbewijs wordt gevoed door een al dan niet
tot vloeistof verdicht gas;d. niet meer dan 0,5% vol koolmonoxide bevatten
indien het voertuig in gebruik is genomen na 31
december 1985 en het voertuig is uitgerust met een
brandstofdoseringssysteem dat de mengverhouding
van lucht en brandstof voortdurend aanpast aan het
zuurstofgehalte van de uitlaatgassen.Dit houd in dat als er in een motorvoertuig van voor 01-01-1993 en van na 30-09-1986 niet is voorzien van een katalysator en ook niet van een lambdasonde deze een CO-uitstoot mag hebben van max. 3,5 %.
En is een motorvoertuig van voor 01-01-1993 niet voorzien van een katalysator, maar wel van een Lambdasonde, dan mag deze een CO-uitstoot van
max. 0,5 %.Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet
Medewerker Klantenservice RDW27 februari 2012 om 12:35 #17993076dan val ik onder die regel van voor 1993. bij mij is de lambda inderdaad ook weg ;)
zou dus voor mij betekenen dat als ik enkeld de lambda terugzet afgekeurd word :-Pe.v. is jouw lambda ook gewoon weg te halen. pen 20 van de ecu naar de massa en klaar king:
6 maart 2012 om 16:35 #17993086heb je hem er al onder? ben beniewd :kewlpics :kewlpics
6 maart 2012 om 18:49 #17993087@Hans1991 wrote:
heb je hem er al onder? ben beniewd :kewlpics :kewlpics
Nee,zit er nog niet onder.
De APK had prio. en is gelukt.
Nu eerst een lekkend schuifdakje vervangen.Vervolgens actie bandenwissel.
De achterbanden zijn te hoog dus die moeten er af. 225-45-18 ( te koop voor weinig en goed profiel )
De Chinese banden die nu voor op liggen verhuizen naar achter. 225-40-18 en dan loopt achter weer vrij van de bodykit.
Voor komen nu 2 DUNLOP SP SPORT MAXX 215/35 R18 84W en dan draaien de voorwielen ook weer helemaal vrij.
Dus volgend jaar geen problemen meer op dat gebied bij de APK.Het RVS spruitstuk blijft even liggen tot ik een compleet RVS uitlaatsysteem bij elkaar heb gesprokkeld.
Dan vervang ik ineens de hele reutemeteut.
Als iemand nog een voordelig adres heeft voor RVS uitlaat delen dan hoor ik t graag.10 maart 2012 om 07:19 #17993075voor een rvs uitlaat, ANDRE BOTTER :wors :wors :wors
groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.