Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › ruzie om niks. waarom??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 januari 2012 om 21:50 #17973124
Je ziet ook vaak dat een eerste post na aanmelding per sé in het voorsteltopic moet zijn. Ik heb dit zelf een tijd terug ook al eens geopperd in een topic. Ik vind het namelijk wel prettig dat iemand zich even voorstelt, zo leer je de persoon een beetje kennen en zo wordt het ook wat gezelliger, denk ik zo.
Daarnaast, een tekst kan heel veel harder aankomen dan een uitspraak van iemand, inderdaad omdat je het non-verbale gedrag mist. Daarnaast komen ook sarcasme en ironie lang niet altijd goed over via een tekst.
Ik vind zelf ook dat er regelmatig posts zijn waarvan ik denk: moet je dat nou zo zeggen. Maar als ik m’n eigen posts eens naloop, dan zijn er daar ook bij waarvan ik denk: dat had je wel wat vriendelijker kunnen brengen.
Echte discussies/ruzies komen hier niet vaak voor, vind ik, al heb ik er wel eentje gevolgd (Willem en CarloAstra vs. Raymond Design) en zelf had ik het ook aardig aan de stok met Waltwalt500. Die laatste is in ieder geval opgelost en die eerste is ook enigszins bekoeld.
Maarre, als je het niet erg vind, ga ik ‘m wel even verplaatsen naar ‘feedback & mededelingen’ ipv Astra, dat is toch een wat betere plek voor dit topic.
Overigens, je hebt het over de moderator die in de gaten moet houden of alle posts wel vriendelijk zijn e.d. Omdat het hier nu in het Astra-gedeelte staat, voel ik me aangesproken. Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet iedere post in het Astra-gedeelte kan lezen (ook al probeer ik wel zoveel mogelijk te volgen), ik ga er namelijk vanuit dat posts die niet door de beugel door andere leden worden gemeld, waarna iemand van het mod-team actie kan ondernemen richting de poster.
Maar zelfs als ik een post lees waarvan ik denk: dat had wel wat vriendelijker gemogen, dan ga ik nog niet reageren richting die persoon (tenzij de forumregels worden overtreden natuurlijk), want dan krijg je een hele hoop offtopic-gezeik, -gezeur en -geklaag en niemand schiet er dan nog iets mee op.Overigens vind ik het wel goed dat je je mening deelt, alleen op die manier kan het forum verbeterd worden :thumb
En je krijgt lekker veel reacties, ik houd wel van zo’n discussietopic :)11 januari 2012 om 21:59 #17973125Voorstellen hoeft voor mij persoonlijk niet, als ik naar de Brezan ga om een nieuw luchtfilter op te halen voor mijn auto dan loop ik naar de balie toe en vraag ik om een nieuw luchtfilter voor een astra, ik ga niet naar de de verkoper toe met de mededeling van mijn naam is Gerrit ben 33 jaar en moet een nieuw luchtfilter hebben voor mijn Astra.
Maar nogmaals dat is mijn persoonlijke mening, voordat ik ruzie om niks krijg :jerryGerrit ;)
11 januari 2012 om 22:10 #17973126@Gerrit78, daar betaal je voor het gene wat je krijgt.
Hier draait alles op vrijwilligers…
En als je dan hier komt met je autoproblemen (want dat zijn het vaak bij die eendagsvliegen), dan kun je je toch even voorstellen, zoveel moeite is dat toch niet?Ikzelf ergerde me ook een tijdlang aan die eendagsvliegen die zich niet voorstelden. Daarna heb ik ze er een tijd lang opgewezen dat ze zich ff voorstellen voor meer reacties. En nu reageer ik niet meer op eendagsvliegen…tenzij het een heel interessante post is.
Je hoeft je van mij ook niet voor te stellen in het voorsteltopic, in bijv. het Astra-deel is ook prima, of zelfs bij de probleem-post. Voor mij is zoiets al genoeg:
Hoi, ik ben Jordi, kom uit Brabant en heb het volgende probleem: ….. ik hoop dat jullie me kunnen voorzien van advies. Bedankt.
11 januari 2012 om 22:36 #17973127@RISL wrote:
@Gerrit78, daar betaal je voor het gene wat je krijgt.
Hier draait alles op vrijwilligers…
En als je dan hier komt met je autoproblemen (want dat zijn het vaak bij die eendagsvliegen), dan kun je je toch even voorstellen, zoveel moeite is dat toch niet?Ikzelf ergerde me ook een tijdlang aan die eendagsvliegen die zich niet voorstelden. Daarna heb ik ze er een tijd lang opgewezen dat ze zich ff voorstellen voor meer reacties. En nu reageer ik niet meer op eendagsvliegen…tenzij het een heel interessante post is.
Je hoeft je van mij ook niet voor te stellen in het voorsteltopic, in bijv. het Astra-deel is ook prima, of zelfs bij de probleem-post. Voor mij is zoiets al genoeg:
Hoi, ik ben Jordi, kom uit Brabant en heb het volgende probleem: ….. ik hoop dat jullie me kunnen voorzien van advies. Bedankt.
Ieder zijn mening ;)
Wat ik persoonlijk wel vervelend vind, is dat als iemand om advies vraagt en vervolgens niets meer van zich laat horen als die een antwoord heeft gekregen. Kan vaak geen bedankje vanaf.Gerrit :D
11 januari 2012 om 22:46 #17973128Wat ik eigenlijk nog vervelender vind (en ik doe het zelf ook, heb ik wel gemerkt) is dat als je iemand geholpen hebt en die zegt: ik ga er naar (laten) kijken, dat je dan niet meer hoort wat nou het werkelijk probleem was en wat de oplossing was.
11 januari 2012 om 22:54 #17973129Klopt, daar kan ik me ook aan ergeren.
En nu ga ik naar bed, morgenvroeg gaat om vijf uur de wekker weer.
Voor alle nachtbrakers hier op het forum, een prettige voortzetting van dit topicGerrit :D
11 januari 2012 om 23:08 #17973130bij de garage stel je je toch ook niet eens voor voordat je vraagt wat er mis is aan je auto?
ik heb zoiets van degenen die hier serieus willen posten en lezen voor langere tijd die stellen zich vanzelf wel een keer voor. Ik hoef hier echt niet te weten van iedereen wat voor werk ze doen en hoeveel kinderen ze hebben, de volgende dag ben ik het toch al vergeten.
Ik snap ook echt wel wat sommigen hier tegen degenen hebben die zich niet voorstellen, maar bedenk ook dat er heel veel mensen zijn die heel erg (veel te erg) voorzichtig zijn met wat ze op internet zetten. Ikzelf ben niet zo maar bij mijn voorstel topic 1,5 jaar geleden ofzo heb ik ook hooguit m’n voornaam en leeftijd erin gezet, de rest gaat niet iedereen iets aan vind ik.Ik heb er zelf ook een beetje gemengde gevoelens over hoor, ene keer heb ik zoiets van joh stel je eigen even netjes voor maar de andere keer heb ik ook zoiets van ach waar maakt iedereen zich toch weer druk om.
12 januari 2012 om 00:00 #17973131En eeh vergissen is menselijk, en aangezien we allemala mensen zijn kunnen we allmeaal wel eens iets anders typen dan we bedoelen.
Zelf vind ik dat het goed gaat hier op het forum. Dat voorstellen daar erger ik me ook aan dat dat steeds tussendoor word gepost van stel je voor. blabla.. De rest intereseert me niet zo vind het wel prima zo.
12 januari 2012 om 01:08 #17973132weet je wat het is, zoveel verschillende mensen zoveel verschillende gedachtes
en ook nog eens zo veel ervaringen
daar zul je altijd botsingen in blijven houden
en dat houd de discussie levend
soms door hevige discussie kun je weer tot andere inzichten komen
en daar leer je weer van :Dof dit nu op technisch of sociaal vlak is :thumb
12 januari 2012 om 04:25 #17973133deze hele discussie van voorstellen is al een aantal keer voorbij gekomen.
mijn mening dan ook is, stel je even netjes voor.. dat werkt in je voordeel.. als ik zie dat je je netjes voorstelt en aangeeft wat je probleem is van mijn part in een zelfde topic dan kun je van mij veel sneller reactie krijgen als dat je begint met:hey mijn ruitenwisser doet het niet wat is dat?
als je zoiets leest wat verwacht je dan? gezellig dat je komt en ik help je wel even….
bij de garage stel je je ook niet even voor nee… maar daar heb je wel een stukje nonverbale communicatie en een stukje lichaamstaal die ook wel laat zien of iemand fatsoenlijk is of niet.en juist als dat laatst genoemde niet aanwezig is en dan in dit geval bij de meeste ” eendagsvliegen ” vind ik het netjes als iemand zich voorstelt… als ik ergens nieuw binnenkom lopen dan stel ik me ook even voor.. al is het maar een korte introductie.
met betrekking tot reacties op onderwerpen.. we zitten hier allemaal met andere personen en iedereen is verschillend… dus de 1 leest het op zijn manier en de ander weer op zijn manier.
het uitgangspunt is hier om de hobby leuk en betaalbaar te houden en tevens gezelligheid, als ik dan een post lees (en ja dat gebeurd mij ook wel eens) dan lees ik hem soms te krom… want de ander heeft het waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld… alleen omdat ik misschien op dat moment wel gejaagd ben of wat dan ook.. lees ik het als aanval.daardoor krijg je snel misverstanden en ontaard dat zich in een nutteloze discussie wat eigelijk berust op een mis communicatie.
dit is overgens niet in alle gevallen zo hoor.meestal als ik dingen niet zeker weet dan geef ik dat ook aan en zeg : correct me if im wrong.. zo leer ik ook nog eens wat als het wel fout is.. en laat ik een ander de kans om er op in te springen.
maar nogmaals… alles wat geschreven wordt als ” commentaar, feedback ” hoeft niet altijd negatief te zijn, lees het nog een keer over voordat je over zoiets oordeelt.
ps mijn wekker ging 04.10 pffff:P
12 januari 2012 om 04:25 #17973134deze hele discussie van voorstellen is al een aantal keer voorbij gekomen.
mijn mening dan ook is, stel je even netjes voor.. dat werkt in je voordeel.. als ik zie dat je je netjes voorstelt en aangeeft wat je probleem is van mijn part in een zelfde topic dan kun je van mij veel sneller reactie krijgen als dat je begint met:hey mijn ruitenwisser doet het niet wat is dat?
als je zoiets leest wat verwacht je dan? gezellig dat je komt en ik help je wel even….
bij de garage stel je je ook niet even voor nee… maar daar heb je wel een stukje nonverbale communicatie en een stukje lichaamstaal die ook wel laat zien of iemand fatsoenlijk is of niet.en juist als dat laatst genoemde niet aanwezig is en dan in dit geval bij de meeste ” eendagsvliegen ” vind ik het netjes als iemand zich voorstelt… als ik ergens nieuw binnenkom lopen dan stel ik me ook even voor.. al is het maar een korte introductie.
met betrekking tot reacties op onderwerpen.. we zitten hier allemaal met andere personen en iedereen is verschillend… dus de 1 leest het op zijn manier en de ander weer op zijn manier.
het uitgangspunt is hier om de hobby leuk en betaalbaar te houden en tevens gezelligheid, als ik dan een post lees (en ja dat gebeurd mij ook wel eens) dan lees ik hem soms te krom… want de ander heeft het waarschijnlijk helemaal niet zo bedoeld… alleen omdat ik misschien op dat moment wel gejaagd ben of wat dan ook.. lees ik het als aanval.daardoor krijg je snel misverstanden en ontaard dat zich in een nutteloze discussie wat eigelijk berust op een mis communicatie.
dit is overgens niet in alle gevallen zo hoor.meestal als ik dingen niet zeker weet dan geef ik dat ook aan en zeg : correct me if im wrong.. zo leer ik ook nog eens wat als het wel fout is.. en laat ik een ander de kans om er op in te springen.
maar nogmaals… alles wat geschreven wordt als ” commentaar, feedback ” hoeft niet altijd negatief te zijn, lees het nog een keer over voordat je over zoiets oordeelt.
ps mijn wekker ging 04.10 pffff:P
12 januari 2012 om 05:30 #17973135Hier heb je weer zo’n eendagsvlieg: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=74&t=158706&p=2058990#p2058990″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Mario organiseert een groupbuy voor opcoms en deze Belg die geen interpunctie gebruikt en zich niet voorstelt, wilt ook nog even graag meedoen. Persoonlijk (het is natuurlijk aan Mario wat hij er mee doet) zou ik hier niet eens op reageren…Wat betreft het verkeerd lezen van reacties, als je ziet hoeveel forumleden er zijn, vind ik dat het hier heel netjes blijft hoor. Er zijn diverse andere fora met minder leden waar er veel meer botsingen zijn.
12 januari 2012 om 09:35 #17973136@RISL wrote:
Hier heb je weer zo’n eendagsvlieg: viewtopic.php?f=74&t=158706&p=2058990#p2058990
Mario organiseert een groupbuy voor opcoms en deze Belg die geen interpunctie gebruikt en zich niet voorstelt, wilt ook nog even graag meedoen. Persoonlijk (het is natuurlijk aan Mario wat hij er mee doet) zou ik hier niet eens op reageren…Wat betreft het verkeerd lezen van reacties, als je ziet hoeveel forumleden er zijn, vind ik dat het hier heel netjes blijft hoor. Er zijn diverse andere fora met minder leden waar er veel meer botsingen zijn.
Heb em allang gezien…….. :D
Ik vind zelf ook dat je je zelf eerst moet voorstellen
Een forum werkt als een discussiegroep, en als je nieuw binnen een groep bent stel je je voor
zo zie ik het :thumbWat ook grappig is, als mensen om hulp/advies vragen
Vervolgens krijgt degene antwoord van diverse medeforummers
En dit wordt vervolgens totaal genegeerd :???:
Eigenwijze TS of garage, meestal dealer :puke
Ik zit hier om kennis uit te wisselen over ons geliefde merk
Weet inmiddels aardig wat, maar bij lange na niet alles
als ik een vraag stel, en krijg daar reactie op van gerespecteerde mede leden
wie ben ik dan om daar aan te twijfelen, immers als ik iets vraag weet ik het zelf niet :hmmz
mooie is op het eind van het verhaal is in het begin van het verhaal al de oplossing geboden
of de trap in de goede richting
ik noem een probleem na verlaging astra g en een corsa die klinkt als een subaru :swear
en zo weet ik er nog wel meer
zelf heb ik er steeds minder zin in mensen te helpen die nog niet eens een wiel kunnen wisselen :swearook het gezeik over de astra f en roest, ga ik verder geen woorden over vuil maken als,….
KOM DE MIJNE MAAR EENS BEKIJKEN DAN!!!,…. Sorrie het moest er even uit :jerryer is een ding waar ik me tot gisteren een beetje in aangevallen voelde
ik ben al langere tijd op zoek naar een beetje betaalbare sleutel ruimte
om normaal aan mn eigen astra te kunnen werken
en er een c kadett of manta b bij te nemen voor restauratie
toen ik nog thuis woonde hield ik me veel bezig met het opknappen van bromfietsen
o.a. kreidler rmc electronic, zundapp ks 50 supersport, yamaha fs1, IFA simson swalbe, suzuki tsx, puch maxi :wub
logisch dus dat deze jongen een olde opel er bij wil
maar ik woon nu in een appartementje in de binnenstad, en kan hier geen auto op de stoep uit elkaar trekken, ook bij moeders op de stoep niet :fy1
ook een kraan huren om een kadett in moeders schuurtje te hijsen lijkt me geen suc6sinds gisteren weer vrijgezel af :wub zie onderschrift :D
alleen bij de laatste apk zeiden ze tegen haar dat het maar kiele kiele is
en dat hij dit jaar het niet meer gaat redden
bodem heeft her en der rotte plekken en de uitlaat is niet alles meer
dus walla, eerste red van de sloop project is er
als mijn astra van het voorjaar gereed is gaat de corsa uit de vaart
en kan ik alsnog fietsen, maar dat worden wel leuke foto’s :D
als ze lief is krijgt ze mn x16sz met dikke pijp :wors
ook een c kadett ziet ze wel zitten omdat ook haar ouders die vroeger reden :wub12 januari 2012 om 09:41 #17973137Juist omdat de adviezen door die eendagsvliegen vaak worden genegeerd of slechts ter kennis worden aangenomen, ben ik gestopt met reageren op zulke figuren. Maarre, Mario, wat ga je doen met die Belg die ook een opcom wil hebben? Hou me op de hoogte, ben wel benieuwd.
Wilde hem eerst pm’en om te zeggen dat hij misschien wel reactie ontvangt als hij zich voorstelt, maar het is jouw topic, zal me er verder niet mee bemoeien ;)12 januari 2012 om 09:50 #17973138Ach het Opel-forum is een openbaar forum met goede users en als mensen hulp nodig hebben dan kunnen ze dat hier krijgen. Zo helpen we met z’n allen de Opel-community. Wees blij dat mensen hier naar toekomen voor hulp, het zou erger zijn als ze ons zouden mijden. Plus dat sommige mensen gezellig blijven hangen.
12 januari 2012 om 09:53 #17973139@RISL wrote:
Juist omdat de adviezen door die eendagsvliegen vaak worden genegeerd of slechts ter kennis worden aangenomen, ben ik gestopt met reageren op zulke figuren. Maarre, Mario, wat ga je doen met die Belg die ook een opcom wil hebben? Hou me op de hoogte, ben wel benieuwd.
Wilde hem eerst pm’en om te zeggen dat hij misschien wel reactie ontvangt als hij zich voorstelt, maar het is jouw topic, zal me er verder niet mee bemoeien ;)Ik heb er 20 besteld dus hij heeft zowiesow pech
ik zal zo de topicinleiding even aanpassen…… :D12 januari 2012 om 10:02 #17973098@Stender wrote:
Ach het Opel-forum is een openbaar forum met goede users en als mensen hulp nodig hebben dan kunnen ze dat hier krijgen. Zo helpen we met z’n allen de Opel-community. Wees blij dat mensen hier naar toekomen voor hulp, het zou erger zijn als ze ons zouden mijden. Plus dat sommige mensen gezellig blijven hangen.
Helemaal mee eens, sommige hebben meer tijd of zin als een ander om hier te besteden.
Er zij genoeg topics die aangemaakt worden alleen maar om het topic zelf!
Forumleden steken hier een hoop tijd in maar er gebeurt verder niks met het advies.
Persoonlijk zie ik het liefst een mooie verbouwing met foto’s waar een ieder een mening over kan hebben. Maar geef geen mening als je nog geen eens een wiel kan wisselen.12 januari 2012 om 10:07 #17973099Een ander iets waar ik me aan kan storen is dat men een topic opent voordat er even gezocht is (al is het maar het doorkijken van de lijst met recente topics). Zo waren er laatst drie topics tegelijk in het Astra-gedeelte waarin allemaal hetzelfde werd gevraagd.
12 januari 2012 om 14:24 #17973140jongens dat voorstellen he….
wie weet wie ik ben?
12 januari 2012 om 14:29 #17973141@RISL wrote:
Een ander iets waar ik me aan kan storen is dat men een topic opent voordat er even gezocht is (al is het maar het doorkijken van de lijst met recente topics). Zo waren er laatst drie topics tegelijk in het Astra-gedeelte waarin allemaal hetzelfde werd gevraagd.
Nou dan is het aan de users om de TS daarop te wijzen en aan de moderator om het topic dicht te gooien :P
Daarbij zijn niet alle klachten hetzelfde.12 januari 2012 om 14:37 #17973142@Stender wrote:
Nou dan is het aan de users om de TS daarop te wijzen en aan de moderator om het topic dicht te gooien :P
Daarbij zijn niet alle klachten hetzelfde.Dat gebeurt ook wel, maar je stelt toch niet zomaar een vraag? Je zoekt toch eerst even op google of op het forum? Blijkbaar doet dus niet iedereen dat en dat vind ik jammer. Er ontstaan daardoor zoveel topics met hetzelfde onderwerp en dat is gewoon onnodig.
12 januari 2012 om 15:16 #1797314312 januari 2012 om 16:54 #17973144AnoniemLid sinds:
1 January 1970Verplaatst naar “slap geouwehoer” Vindt het beter passen dan in de feedbacks en mededelingen.
Daarnaast is “slap geouwehoer”ook alleen toegankelijk voor leden. Ik wil niet meteen nieuwe bezoekers die zich willen registreren op een forum afschrikken met dit soort topics.
Forums zijn een goede afspiegeling van de real-life wereld, met één verschil, dat mensen opener zijn, meer durven zeggen, en uit hun handen komen soms teksten die ze nooit zouden durven uitspreken als ze oog in oog met de ander zouden staan.
Het feit dat er een monitorscherm, meerdere servers, enige anonimiteit en soms vele kilometers tussen kunnen zitten geldt voor sommige als een veilige barriere en vrijbrief om openlijker, brutaler te kunnen zijn en om alles te zeggen wat er op hun tong rust.
Op forums komen de mensen pas tot uiting, dit is misschien ook wel de reden waarom fora’s ook zo populair geworden zijn. Lekker openlijk zeiken tegen andere en in real live de aardige alles begrijpende vent spelen.Inderdaad zoals al eerdere gezegd. Rotte appels heb je overal, ook hier op het forum. Gewoon deze appels negeren. dit kan je doen door in je persoonlijke instellingen deze persoon als vijand aan te duiden. Hiermee zijn al zijn posts en topis voor jou onzichtbaar, en zal je nooit pm’s van hem kunnen ontvangen. Dat is wel weer een voordeel van de fora’s. :D Kon dit in real-live ook maar. :ass
12 januari 2012 om 17:33 #17973145Binnen phpBB is het zeer simpel om gebruikers eerst een bericht neer te zetten in een voorstelforum waarna zij pas andere berichten kunnen plaatsen.
Ben je gelijk van al het gezeik af.
12 januari 2012 om 18:05 #17973146Die discussie is al heel vaak gevoerd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.