ruitreparatie alsnog doorgescheurd

Forumindex Forums Modellen Astra ruitreparatie alsnog doorgescheurd

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

M’n neefje (ricardokadett) had 2 sterretjes in het voorruit van zn Astra G zitten.
      Via de verzekering bij carglass terechtgekomen waar de 2 sterretjes gevuld zijn met de befaamde hpx2 hars.
      Na een week was alsnog 1 van de 2 sterretjes doorgescheurd.
      Dus terug naar carglass,want garantie zou je zeggen.
      Maar er werd geen gratis vervanging voorgesteld,het moest maar via de verzekering en dus moest ie 70 euro eigen risico dokken.
      Heeft ie maar even niet gedaan,ze gaan nu via t hoofdkantoor wat proberen.
      Wat zijn z’n rechten en carglass z’n plichten in deze?
      Naar mijn idee moet carglass minimaal het eigen risico voor zn rekening nemen,maar eigenlijk het ruit kosteloos vervangen,immers,het is na de reparatie gebeurd,daarvoor hebben de sterrtjes en weken ingezeten zonder dat er wat is gebeurd!

benoben
      Deelnemer

Ik zou het er inderdaad niet bij laten :hmmz Hun website laat nergens duidelijk zien wat de juiste garantievoorwaarden zijn, maar probeer inderdaad via het hoofdkantoor. Of bel eens naar de verzekeringen wat zij er van vinden.

edit:

Uw glasschade Het geeft niet welke ruit van uw auto beschadigd is, Carglass® is er om u te helpen. We kunnen alle autoruiten van ieder merk en model vervangen of herstellen. Bovendien krijgt u bij Carglass® levenslange garantie op het geleverde werk en de uitgevoerde herstellingen. Unieke garantie op herstelling: Als de inslag zich op meer dan 6 cm van de rand bevindt en kleiner is dan een stuk van 2 euro, garandeert Carglass® een duurzaam resultaat van de herstelling. Indien de ruit toch verder barst vanuit de herstelde inslag, krijgt u van Carglass® gratis een nieuwe voorruit. In deze rubriek leest u hoe we uw voorruit snel en vaak voor u gratis kunnen herstellen en wat er gebeurt als we uw voorruit moeten vervangen. U kunt steeds online een afspraak maken; klik op de knop ‘Maak nu online een afspraak’ rechts op deze pagina en wij doen de rest.

http://www.carglass.be/Uw-glasschade.524.0.html

Terug gaan met deze tekst (komt letterlijk van hun website) & een nieuwe ruit eisen! king:

xladage
        Deelnemer

Eigen risico voor reparatie en vervanging zijn soms twee verschillende zaken, en zoals in dit geval moet beiden dan betaald worden. Dat moet je zelf checken in de voorwaarden, maar zal dus heel goed kunnen.
          ik heb zelf gelukkig eigen risico afgekocht, en twee reparaties en een nieuwe ruit verder heb ik daar helemaal geen spijt van.

Eerlijk is eerlijk: hij heeft nooit extra betaald om GEEN eigen risico te hoeven betalen, dus nu hij ineens moet betalen, moet hij ook niet terug krabbelen. Hij heeft al die tijd minder premie betaald, en dat is dus als het ware die 70 euro.
          Het komt dus helemaal neer op voorwaarden, maar je kan niet zeggen “ik heb mijn eigen risico niet afgekocht, maar wil het ook graag niet betalen.”

Hoe dan ook: Artikel 5.2, 5.4 en 5.5 van de algemene voorwaarden van Carglass (waar hij mee akkoord is gegaan):

5.2 -De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat sommige van de ruitreparaties, ondanks op een correcte wijze uitgevoerd, niet het beoogde resultaat opleveren. In een aantal gevallen blijft bijvoorbeeld de reparatie (duidelijk) zichtbaar en/of scheurt de inslag verder.

5.4 – In het geval de opdrachtgever niet tevreden is over een ruitreparatie die door Carglass B.V. door middel van een harsinjectie is uitgevoerd (bijvoorbeeld bij de reparatie van “sterren” en bij de reparatie van “koeienogen”) én de opdrachtgever Carglass B.V. binnen 14 dagen na het uitvoeren van deze reparatie de opdracht geeft de ruit te vervangen, dan wordt het reeds door de opdrachtgever betaalde ter zake van die ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, op de kosten van vervanging in mindering gebracht.

5.5 – In het geval een ruit na een door Carglass B.V. uitgevoerde ruitreparatie, die door middel van een harsinjectie is uitgevoerd, op enig moment vanuit de plaats van de reparatie scheurt of door de uitgevoerde reparatie anderszins verslechtert, en de opdrachtgever aan Carglass B.V. de opdracht geeft om de ruit te vervangen, dan worden de uitgevoerde ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, in mindering gebracht op de kosten van vervanging.

Oftewel: kosten die in rekening worden gebracht aan de verzekering worden minder, maar niet het eigen risico.
          Als de verzekeraar eigen risico rekent, dan moet hij dat betalen, geen van de voormwaarden geven hem een ander recht.

LET OP! Het eigen risico wordt geclaimd door de verzekeraar, en niet carglass, die staan hier buiten! hij moet dus bij de verzekeraar gaan praten. En ik weet niet waar hij verzekerd is, maar bij mij is het zo dat dat eigen risico voor reparatie en vervanging twee verschillende dingen zijn.
          Dus je moet zowel voor reparatie als voor vervanging afzonderlijk betalen. Hij kan proberen om coulance te krijgen, maar hi heeft vermoedelijk geen rechten. En carglass heet geen plichten behalve bovenstaande genoemde punten, en zullen dus een lagere rekening maken (of niet, maar dat maakt voor jullie niet uit iig)

Anoniem

moet je even vertellen
            aan carglass

dat je met dit verhaal wel even naar jou verzekering stapt
            om te vragen wat die er van vinden:o
            dat je de schade bij hun moet verhalen
            ipv dat carglass de kostten dekt.

kans is dan groot dat ze wel vlot
            de schade betalen

ze zijn erg bang voor de verzekeringsmaatschapijen

want dat zijn voor hun grote klanten
            die ze niet kwijt willen

beetje hun op de zere plek raken
            ook kun je wel ff bluffen dat je reeds bij je verzekering bent geweest met dit verhaal

en dat die melden dat als ze het niet oplossen dat de verzekering de schade
            bij hun gaat verhalen;);)

xladage
            Deelnemer

@louwe 16 klepper: volgens mij klopt jouw verhaal niet. het eigen risico is niet iets van carglass, maar van de verzekeraar.
              het is niet carglass die om jouw eigen risico vraagt, maar jouw verzekeraar!
              Carglass is helemaal geen partij in dit verhaal zolang zij zich aan hun voorwaarden houden (zie mijn vorige post).

Het heeft dus geen zin om bij hen te gaan klagen over je eigen risico, want zij gaan niet over de verzekeringspolis, niet over de voorwaarden, en niet over de naleving er van!

Anoniem

origineel gepost door xladage
                @louwe 16 klepper: volgens mij klopt jouw verhaal niet. het eigen risico is niet iets van carglass, maar van de verzekeraar.
                Carglass is helemaal geen partij in dit verhaal zolang zij zich aan hun voorwaarden houden (zie mijn vorige post).

Het heeft dus geen zin om bij hen te gaan klagen over je eigen risico, want zij gaan niet over de verzekeringspolis, niet over de voorwaarden, en niet over de naleving er van!

denk niet dat je mij geod begrijpt
                ik weet wel hoe t allemaal precies zit

enkel moet je carglaas even overtuigen dat zij
                en niet je verzekring de schad gaat betalen

dus als je ff drijgt met bovenstaand verhaal
                dan is de kans groot dat ze opeens wel meewerken
                want ze willen een gote verzekrings maatschapij wel graag te vriend houden

want eigenlijk zegt carglass dat de verzekring moet betalen wat zij verkeerd gedaan hebben.

dan verdienen ze er zelfs nog aan
                want dan wordt er wel n nieuw raam geplaatst
                (door hun) en kan
                ricardo kadett ff de eigenrisico betalen;)

adam222

origineel gepost door benoben
                  Ik zou het er inderdaad niet bij laten :hmmz Hun website laat nergens duidelijk zien wat de juiste garantievoorwaarden zijn, maar probeer inderdaad via het hoofdkantoor. Of bel eens naar de verzekeringen wat zij er van vinden.

edit:

Uw glasschade Het geeft niet welke ruit van uw auto beschadigd is, Carglass® is er om u te helpen. We kunnen alle autoruiten van ieder merk en model vervangen of herstellen. Bovendien krijgt u bij Carglass® levenslange garantie op het geleverde werk en de uitgevoerde herstellingen. Unieke garantie op herstelling: Als de inslag zich op meer dan 6 cm van de rand bevindt en kleiner is dan een stuk van 2 euro, garandeert Carglass® een duurzaam resultaat van de herstelling. Indien de ruit toch verder barst vanuit de herstelde inslag, krijgt u van Carglass® gratis een nieuwe voorruit. In deze rubriek leest u hoe we uw voorruit snel en vaak voor u gratis kunnen herstellen en wat er gebeurt als we uw voorruit moeten vervangen. U kunt steeds online een afspraak maken; klik op de knop ‘Maak nu online een afspraak’ rechts op deze pagina en wij doen de rest.

http://www.carglass.be/Uw-glasschade.524.0.html

Terug gaan met deze tekst (komt letterlijk van hun website) & een nieuwe ruit eisen! king:

Carglass Belgie heeft andere algemene voorwaardes dan in NL, dit heeft te maken met bepaalde regels en verplichtingen in landen.

Zo kan je in Amerika de aanschaf prijs van je auto terug claimen als bijvoorbeeld je remmen blijven piepen of er een ander gebrek voordoet dat niet wordt opgelost door de dealer :vertag

Algemene voorwaardes carglass NL:

Art. 5 RUITREPARATIES

1.Reparatie van gelaagde ruiten is niet in alle gevallen mogelijk of in alle gevallen toegestaan.Voor de beantwoording van de vraag of een ruitreparatie is toegestaan dient mede rekening te worden gehouden met de meest recente APK-normen. De beoordeling of een ruitreparatie (technisch) mogelijk is geschiedt door een bij Carglass B.V. in dienst zijnde medewerker.

2.De opdrachtgever dient er rekening mee te houden dat sommige van de ruitreparaties, ondanks op een correcte wijze uitgevoerd, niet het beoogde resultaat opleveren. In een aantal gevallen blijft bijvoorbeeld de reparatie (duidelijk) zichtbaar en/of scheurt de inslag verder.
                  3.Het risico voor het uitvoeren van een ruitreparatie berust bij de opdrachtgever, tenzij de opdrachtgever aantoont dat het gebrek of de ontstane schade een gevolg is van een aan Carglass B.V. toe te rekenen tekortkoming in de nakoming van haar verplichtingen.

4.In het geval de opdrachtgever niet tevreden is over een ruitreparatie die door Carglass B.V. door middel van een harsinjectie is uitgevoerd (bijvoorbeeld bij de reparatie van “sterren” en bij de reparatie van “koeienogen”) én de opdrachtgever Carglass B.V. binnen 14 dagen na het uitvoeren van deze reparatie de opdracht geeft de ruit te vervangen, dan wordt het reeds door de opdrachtgever betaalde ter zake van die ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, op de kosten van vervanging in mindering gebracht.

5.In het geval een ruit na een door Carglass B.V. uitgevoerde ruitreparatie, die door middel van een harsinjectie is uitgevoerd, op enig moment vanuit de plaats van de reparatie scheurt of door de uitgevoerde reparatie anderszins verslechtert, en de opdrachtgever aan Carglass B.V. de opdracht geeft om de ruit te vervangen, dan worden de uitgevoerde ruitreparaties, tot maximaal twee ruitreparaties, in mindering gebracht op de kosten van vervanging.

6.Indien uitdrukkelijk vermeld is dat naar oordeel van Carglass B.V. de ruitreparaties technisch niet mogelijk zijn zal Carglass B.V. de opdrachtgever er nadrukkelijk op wijzen dat in dit geval Carglass B.V. enkel op risico van de opdrachtgever herstelt en geen duurzaam resultaat van de reparatie- die op kosten van de opdrachtgever geschiedt – garandeert. Bijgevolg is artikel 5.5 dan niet van toepassing.
                  7.Wanneer de opdrachtgever wenst te reclameren, dan dient door hem aangetoond te worden dat de betreffende reparatie door Carglass B.V. is uitgevoerd, bijvoorbeeld door middel van het tonen van een originele opdrachtbon of factuur.

Algemene voorwaardes Carglass Belgie:

c. Carglass® Repair (herstelling gelaagde voorruit)

Indien de inslag beantwoordt aan de herstelvoorwaarden, zoals uitdrukkelijk vermeld op de “werkbon”, herstelt de NV Carglass® deze inslag, volgens de opdracht en op kosten van de cliënt, door middel van het “Carglass® Repair” systeem en verleent een levenslange (=levensduur van de ruit in het voertuig in kwestie) garantie. Indien de voorruit toch vanuit de herstelde inslag verder barst, plaatst de NV Carglass® gratis een nieuwe voorruit. Indien de inslag niet beantwoord aan de herstelvoorwaarden, zoals uitdrukkelijk vermeld op de “werkbon”, heeft de NV Carglass® de klant er nadrukkelijk op gewezen­­­­ dat in dit geval de NV Carglass® enkel op eigen risico van de cliënt herstelt en geen duurzaam resultaat van de herstelling – die op kosten van de cliënt geschiedt – garandeert. Als de ruit vanuit de herstelde inslag verder barst, crediteert de NV Carglass® enkel de herstellingskost aan diegene die de herstelling heeft betaald, indien hij de nieuwe voorruit, die aan de cliënt gefactureerd zal worden, bij de NV Carglass® laat vervangen. Deze garantie wordt enkel verleend indien het gebrek door de NV Carglass® vastgesteld en hersteld zal worden, en na voorlegging van de factuur m.b.t. de oorspronkelijke herstelling.

Heb je het in NL laten doen, dan heb je denk ik weinig kans dat hun de kosten dekken. (de reparatie kosten van je sterretje wordt wel in mindering gebracht als je de ruit laat vervangen, misschien kunnen ze hier je eigen risico mee dekken?)

Heb je het in BE laten doen, dan kan je een nieuwe ruit claimen.

benoben
                  Deelnemer

oei mijn excuses, was even vergeten dat hier hoofdzakelijk nederlanders zitten :P:thumbup

xladage
                    Deelnemer

origineel gepost door louwe 16 klepper

origineel gepost door xladage

denk niet dat je mij geod begrijpt
                      ik weet wel hoe t allemaal precies zit

enkel moet je carglaas even overtuigen dat zij
                      en niet je verzekring de schad gaat betalen

dus als je ff drijgt met bovenstaand verhaal
                      dan is de kans groot dat ze opeens wel meewerken
                      want ze willen een gote verzekrings maatschapij wel graag te vriend houden

want eigenlijk zegt carglass dat de verzekring moet betalen wat zij verkeerd gedaan hebben.

dan verdienen ze er zelfs nog aan
                      want dan wordt er wel n nieuw raam geplaatst
                      (door hun) en kan
                      ricardo kadett ff de eigenrisico betalen;)

Ik snap je punt. Je kan het inderdaad proberen. Echter hebben ze niet iets “verkeerd” gedaan, de reparatie heeft alleen niet het gewenste effect gehad. En ze geven al aan dat dat mogelijk is…
                      En daarom bieden ze een nieuwe ruit min de kosten van de vorige reparatie.
                      Ze verdienen er dan eigenlijk niet aan, want ze trekken eerdere verdiensten er van af.
                      En dat eigen risico is iets waarvan het hun niet uitmaakt of ze het nou van de verzekering of van jou krijgen.

Wat ook lastig is, is dat jou ( of eigenlijk zijn ;)) verzekering er vermoedelijk helemaal geen moeite mee heeft dat dit zo gaat. Ze vinden het vervelend voor de gedupeerde, maar ik denk dat ze er zelf niet echt mee zitten.

ik ben bang dat je als particulier persoon tussen te grote bedrijven instaan, maar, zoals je al zegt, je kan het altijd proberen. Toch mooi als je het geld niet uit hoeft te geven!

Anoniem

precies
                        proberen kan je het altijd
                        alles wat je zo verdient is winst;)

ricardokadett

nou het gaat dus om mijn ruit.
                          Morgen ga ik WEER contact opnemen want ze blijven het gooien op de garantie is dat de reaparatie kosten in mindering worden gebracht op een complete ruit vervanging.
                          Kortom: ik heb geen moer aan hun garantie alleen mijn verzekerings maatschappij.

Ook door de gene die mijn ruit heeft gemaakt is mij gezegt dat de garantie is dat als het sterretje door barst een ruit vervanging gratis is.

ricardokadett

to xladage: Ik heb mijn eigenrisico wel afgekocht. premie is daardoor een flinke slag omhoog gegaan

xladage
                            Deelnemer

Maar wat ik niet snap is wat het probleem nu is. Als je je eigen risico afgekocht hebt, hoef j toch niks zelf te betalen? of heb je dat nu naderhand gedaan? Want het scheelt wel in premie idd, maar ik heb het er zo uit.
                              Rijd iedere dag twee keer door een bouwput, een er van is de A2 bij utrecht. Als ik elke pit in mn raam zou laten harsen kan ik ieder weekend wel gaan.
                              het is een kwestie van rekenen en je bijna altijd voor je kop slaan, want of je betaald al die tijd voor niets (zonde heh), of je betaald minder, maar moet dan ineens eigen risico betalen wat het weer duurder maakt, of je betaald niets, en de hele reparatie is voor eigen rekening
                              Ik zeg altijd maar, verzekeren en afkopen is ook een stukje gemoedsrust, en dat is niet 1 2 3 in geld uit te drukken.

Succes iig!

PS: wat die man die je ruit heeft gemaakt heeft gezegd over garantie is dus wel tegen de algemene voorwaarden in

Opel_Bjorn
                              Deelnemer

er staat wel dat u een nieuwe ruit krijgt, maar over de werkuren en plaatsing staat er nx. Mss daardoor, hoewel mijn pa het ook eens heeft voorgehad en hierbij werd de ruit gratis vervangen en geplaatst

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.