ruiterwisser probleem

Forumindex Forums Modellen Manta ruiterwisser probleem

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    mantadevil
    Deelnemer

heb vaag probleem
      de ruitererwissers gaan ineens uit zichzelf aan
      ook aan de handel draaien helpt niet
      ze gaan 1x soms paar x op en neer en gaan dan uit ,maar ze blijven dit doen zolang ik rijd

wat kan dit wezen
      heb zelf al even gekeken ,maar kan niets zien

iemand die dit ook heeft gehad en weet wat het is

Freestyler
      Deelnemer

schakelaar verrot?
        water in het relais?

MantasticB1
        Deelnemer

ik zou het idd eerst in het relais zoeken.

is het een B1 met het relais naast de vloeistof tank?
          waar die onder het dashboard zit bij latere modellen weet ik ook niet….

Freestyler
          Deelnemer

origineel gepost door MantasticB1
            ik zou het idd eerst in het relais zoeken.

is het een B1 met het relais naast de vloeistof tank?
            waar die onder het dashboard zit bij latere modellen weet ik ook niet….

links bovenin achter de zekeringkast (net onder het reservoir bakje zeg maar)

mantadevil
            Deelnemer

zou kunnen ja had ik ook al aan gedacht ja
              maar heb de stekker van het relair afgetrokken ,maar dan werkt hij ook nog
              dacht zelf ook al aan de schakelaar ,maar goed

gaat om een vauxhall cavalier van 1977 dus eigenlijk een b1 ja

postbusmanta
              Deelnemer

draait je pompje van de ruitensproeier ook op dat moment?

mantaray
                Deelnemer

ik heb bij een c kadett gehad dat de ruitenwissers vanzelf gingen als ik flink gas gaf , bij eindeloos zoeken bleek de stationair sproeier ( er zat bij de kadett een 12 volts draadje aan ) op de carburator los te zitten op de een of andere manier liep er een stroom via de ruitenwissers
                  na het vast zetten geen problemen meer gehad :P

MantasticB1
                  Deelnemer

origineel gepost door mantadevil
                    zou kunnen ja had ik ook al aan gedacht ja
                    maar heb de stekker van het relair afgetrokken ,maar dan werkt hij ook nog
                    dacht zelf ook al aan de schakelaar ,maar goed

gaat om een vauxhall cavalier van 1977 dus eigenlijk een b1 ja

dus zelfs zonder relais doen ze het nog?:o
                    (als het massa geschakelde voedingen zijn) dan heb je een massa kortsluiting ergens tussen relais en wisser motortje
                    ik heb geen schema bij de hand anders had ik ff gekeken

mantadevil
                    Deelnemer

Originally posted by mantaray
                      ik heb bij een c kadett gehad dat de ruitenwissers vanzelf gingen als ik flink gas gaf , bij eindeloos zoeken bleek de stationair sproeier ( er zat bij de kadett een 12 volts draadje aan ) op de carburator los te zitten op de een of andere manier liep er een stroom via de ruitenwissers

net dit even nagekeken en verdomd ik had ooit bij het inbouwen van het blok een 12V draad op de ruiterwisser draad gezet
                      trek deze net van de sproeier af en ineens gaan me ruiterwissers aan :hmmz
                      maar waar kan ik dit eventueel op aansluiten ipv draad ruiterwisser.

kan het zijn dit de ruiterwissers aanslaan omdat de auto dan wat onregelatig loopt ??????
                      wand als de auto stil staat en trek het draadje er af gaan de wissers aan:puke

MantasticB1
                      Deelnemer

Originally posted by mantaray

net dit even nagekeken en verdomd ik had ooit bij het inbouwen van het blok een 12V draad op de ruiterwisser draad gezet
                        trek deze net van de sproeier af en ineens gaan me ruiterwissers aan :hmmz
                        maar waar kan ik dit eventueel op aansluiten ipv draad ruiterwisser.

kan het zijn dit de ruiterwissers aanslaan omdat de auto dan wat onregelatig loopt ??????
                        wand als de auto stil staat en trek het draadje er af gaan de wissers aan:puke

moeilijk in te schatten…
                        waarvoor heb je die 12v nodig? is dat eentje die op contact moet reageren?
                        haal dan een draadje van de sigaretten aansteker af of….er schijnen 2 contacten aan de buitenkant van de zekeringkast te zitten, eentje constante 12v en een contact geschakelde.:angel
                        een van de 2 zou dus moeten voldoen;)

mantadevil
                        Deelnemer

heb het draadje op de contact geschakelde gezet en dat werkt goed
                          maar probleem wissers blijft ,dat ze uit zichzelf aangaan.
                          word er gek van wand kan het niet vinden wat het probleem is

mantaray
                          Deelnemer

heb het draadje op de contact geschakelde gezet en dat werkt goed
                            maar probleem wissers blijft ,dat ze uit zichzelf aangaan.
                            word er gek van wand kan het niet vinden wat het probleem is

mischien ergens een aarde draadje los onder je dashboard ?? probeer anders je ruitenwisser motor ff te chekken op de aarde draad of het ruiten wisser relais zou het anders zo ook niet weten ???

mantadevil
                            Deelnemer

Originally posted by postbusmanta
                              draait je pompje van de ruitensproeier ook op dat moment?

ja die werkt ook nog ook al heb ik het relair er af

mantadevil
                              Deelnemer

probbleem is de stuurkolom schakelaar daar zit een fout in
                                dus effe andere regelen en dan moet hij weer goed wezen

soepkiepe
                                Deelnemer

opel kwaaltje volgens mij… mijn a corsa heb het zelfde probleem, had er al eerder last van toen was het hendeltje kapot, heb er nu van een vectra in zitten maar begint al weer

vectra van me schoonouders ook zelfde verhaal

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.