Forumindex › Forums › Modellen › Manta › ruiterwisser probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2010 om 10:57 #17224246
heb vaag probleem
de ruitererwissers gaan ineens uit zichzelf aan
ook aan de handel draaien helpt niet
ze gaan 1x soms paar x op en neer en gaan dan uit ,maar ze blijven dit doen zolang ik rijdwat kan dit wezen
heb zelf al even gekeken ,maar kan niets zieniemand die dit ook heeft gehad en weet wat het is
3 augustus 2010 om 11:21 #17707075schakelaar verrot?
water in het relais?3 augustus 2010 om 11:33 #17707076ik zou het idd eerst in het relais zoeken.
is het een B1 met het relais naast de vloeistof tank?
waar die onder het dashboard zit bij latere modellen weet ik ook niet….3 augustus 2010 om 11:49 #17707077origineel gepost door MantasticB1
ik zou het idd eerst in het relais zoeken.is het een B1 met het relais naast de vloeistof tank?
waar die onder het dashboard zit bij latere modellen weet ik ook niet….links bovenin achter de zekeringkast (net onder het reservoir bakje zeg maar)
3 augustus 2010 om 14:17 #17707078zou kunnen ja had ik ook al aan gedacht ja
maar heb de stekker van het relair afgetrokken ,maar dan werkt hij ook nog
dacht zelf ook al aan de schakelaar ,maar goedgaat om een vauxhall cavalier van 1977 dus eigenlijk een b1 ja
3 augustus 2010 om 18:41 #17707079draait je pompje van de ruitensproeier ook op dat moment?
3 augustus 2010 om 19:37 #17707080ik heb bij een c kadett gehad dat de ruitenwissers vanzelf gingen als ik flink gas gaf , bij eindeloos zoeken bleek de stationair sproeier ( er zat bij de kadett een 12 volts draadje aan ) op de carburator los te zitten op de een of andere manier liep er een stroom via de ruitenwissers
na het vast zetten geen problemen meer gehad :P3 augustus 2010 om 21:24 #17707081origineel gepost door mantadevil
zou kunnen ja had ik ook al aan gedacht ja
maar heb de stekker van het relair afgetrokken ,maar dan werkt hij ook nog
dacht zelf ook al aan de schakelaar ,maar goedgaat om een vauxhall cavalier van 1977 dus eigenlijk een b1 ja
dus zelfs zonder relais doen ze het nog?:o
(als het massa geschakelde voedingen zijn) dan heb je een massa kortsluiting ergens tussen relais en wisser motortje
ik heb geen schema bij de hand anders had ik ff gekeken5 augustus 2010 om 11:02 #17707082Originally posted by mantaray
ik heb bij een c kadett gehad dat de ruitenwissers vanzelf gingen als ik flink gas gaf , bij eindeloos zoeken bleek de stationair sproeier ( er zat bij de kadett een 12 volts draadje aan ) op de carburator los te zitten op de een of andere manier liep er een stroom via de ruitenwissers
na het vast zetten geen problemen meer gehad :Pnet dit even nagekeken en verdomd ik had ooit bij het inbouwen van het blok een 12V draad op de ruiterwisser draad gezet
trek deze net van de sproeier af en ineens gaan me ruiterwissers aan :hmmz
maar waar kan ik dit eventueel op aansluiten ipv draad ruiterwisser.kan het zijn dit de ruiterwissers aanslaan omdat de auto dan wat onregelatig loopt ??????
wand als de auto stil staat en trek het draadje er af gaan de wissers aan:puke5 augustus 2010 om 11:41 #17707083origineel gepost door mantadevil
Originally posted by mantaray
ik heb bij een c kadett gehad dat de ruitenwissers vanzelf gingen als ik flink gas gaf , bij eindeloos zoeken bleek de stationair sproeier ( er zat bij de kadett een 12 volts draadje aan ) op de carburator los te zitten op de een of andere manier liep er een stroom via de ruitenwissers
na het vast zetten geen problemen meer gehad :Pnet dit even nagekeken en verdomd ik had ooit bij het inbouwen van het blok een 12V draad op de ruiterwisser draad gezet
trek deze net van de sproeier af en ineens gaan me ruiterwissers aan :hmmz
maar waar kan ik dit eventueel op aansluiten ipv draad ruiterwisser.kan het zijn dit de ruiterwissers aanslaan omdat de auto dan wat onregelatig loopt ??????
wand als de auto stil staat en trek het draadje er af gaan de wissers aan:pukemoeilijk in te schatten…
waarvoor heb je die 12v nodig? is dat eentje die op contact moet reageren?
haal dan een draadje van de sigaretten aansteker af of….er schijnen 2 contacten aan de buitenkant van de zekeringkast te zitten, eentje constante 12v en een contact geschakelde.:angel
een van de 2 zou dus moeten voldoen;)16 september 2010 om 19:31 #17707084heb het draadje op de contact geschakelde gezet en dat werkt goed
maar probleem wissers blijft ,dat ze uit zichzelf aangaan.
word er gek van wand kan het niet vinden wat het probleem is16 september 2010 om 19:44 #17707085origineel gepost door mantadevil
heb het draadje op de contact geschakelde gezet en dat werkt goed
maar probleem wissers blijft ,dat ze uit zichzelf aangaan.
word er gek van wand kan het niet vinden wat het probleem ismischien ergens een aarde draadje los onder je dashboard ?? probeer anders je ruitenwisser motor ff te chekken op de aarde draad of het ruiten wisser relais zou het anders zo ook niet weten ???
17 september 2010 om 08:14 #17707086Originally posted by postbusmanta
draait je pompje van de ruitensproeier ook op dat moment?ja die werkt ook nog ook al heb ik het relair er af
19 september 2010 om 15:56 #17707087probbleem is de stuurkolom schakelaar daar zit een fout in
dus effe andere regelen en dan moet hij weer goed wezen19 september 2010 om 16:02 #17707088opel kwaaltje volgens mij… mijn a corsa heb het zelfde probleem, had er al eerder last van toen was het hendeltje kapot, heb er nu van een vectra in zitten maar begint al weer
vectra van me schoonouders ook zelfde verhaal
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.