Ruitenwisservloeistof sproeier verstopt?+ Onderhoud ruitenwisser mechanisme?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Ruitenwisservloeistof sproeier verstopt?+ Onderhoud ruitenwisser mechanisme?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18555356
    Opelfan1
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 March 2020

      Beste mede Opel rijders/ liefhebbers, :bye:

      Ik ben in bezit van een Zafira A uit 2004 met een Z18XE motor. Ik heb vandaag gezien dat het ruitenwisser vloeistof niet uit de sproeiers komt, je hoort het pompje wel draaien en voor mijn gevoel klinkt hij ook gewoon “normaal”, echter komt er niks uit de sproeiers voor en achter. Het niveau daalt ook niet. Nu heb ik onder de motorkap gekeken, de leiding op de sproeiers zelf zitten gewoon vast, verder kan ik niks meer zien. De rest van de installatie zit volgens mij verborgen. Weet iemand hoe ik hier bij kom? En wat zouden de oorzaken kunnen zijn, en wat is een eventuele oplossing hiervoor?

      Het is wel zo dat ik de sproeiers een paar maanden niet heb gebruik, misschien zegt jullie dit iets?

      Voor mijn tweede vraag, ik ben het mechanisme tegengekomen van de voorste ruitenwissers en vroeg mij af of dit ook onderhoud nodig heeft, dus moet ik een aantal delen insmeren? Zo ja, wat is geschikt hiervoor en zou je ook gewoon kogellager et kunnen gebruiken? Of moet het gewoon zo laten?

      Hier volgen nog wat foto’s, misschien helpt het:

      IMG-20241020-WA0017IMG-20241020-WA0015IMG-20241020-WA0013

      Ik hoor graag wat jullie adviezen zijn :good:

       

      Met vriendelijke groet,

      Opelfan1

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.