Ruitenwisser/sproei installatie

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ruitenwisser/sproei installatie

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    HansjeVectra

Heel vreemd, ik heb een Opel Vectra-B uit 1997 waarvan naar mijn mening de ruitenwis/sproei installatie niet goed werkt.

Als ik de hendel naar me toe haal, gaat er achter vloeistof sproeien maar de ruitenwissers voor heen en weer
      Als ik de hendel richting het voorraam duwt, gaat achter de wisser heen en weer, maar voor de sproei installatie in werking.

Naar mijn mening klopt dit niet

usbstick
      Deelnemer

Dan zitten de slangetjes verkeerd angesloten..

Bartjex88
        Deelnemer

Idd, slangetjes op het pompje verkeerd aan gesloten

HansjeVectra

Zou het zo simpel zijn, is daar makkelijk bij te komen ??

sw_reijnders
            Deelnemer

achter je linker modderkuip

HansjeVectra

Ik ben projectleider geen automonteur ….modderkuip ???? graag een andere omschrijving hiervoor.

gwriemersma
                Deelnemer

Plastic scherm boven linker voorwiel. :thumb

usbstick
                  Deelnemer

Dan zou ik even lang de garage gaan als je er niet zoveel verstand van heb,tis best wat frutten zo op de grond..

pascal1109
                    Deelnemer

Gewoon even je slangetje van de voorruit sproeiers volgen tot het reservoir.
                      Daar zie je vast dat er 2 slangetjes lopen. Een voor voor en één voor achter. Die even wisselen qua aansluiting en klaar is kees.

Heb zelf geen vectra, maar gok dat het zo simpel wel zal zijn ;)

sw_reijnders
                      Deelnemer

@pascal1109 wrote:

Gewoon even je slangetje van de voorruit sproeiers volgen tot het reservoir.
                        Daar zie je vast dat er 2 slangetjes lopen. Een voor voor en één voor achter. Die even wisselen qua aansluiting en klaar is kees.

Heb zelf geen vectra, maar gok dat het zo simpel wel zal zijn ;)

je kunt inderdaad de slangetjes volgen en dan kom je een chassis balk tegen ;)
                        mis gegokt uiteindelijk ;)

Maar dit is dus de modderkuip
                        http://www.winparts.nl/carrosserie/modderkuip/opel/vectra-b–36—bouwjaar-1995-09-2002-04/c37-588-14770/modderkuip-r–voorspatbor-schelp-plastiek-3766434-van-wezel/p5448.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

en daar achter, tussen de bumper en je chassis balk zit dus het reservoir met de 2 pompjes.
                        slangen omdraaien en je bent klaar.

maar zoals USBstick zegt, is het best een gepiel als je niet goed weet hoe je die los krijgt.
                        en als je nu te lang op je gat onder de auto zit, krijg je sneeuwballen ;).

wellicht is een ritje naar de garage op dit moment een betere optie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.