ruitenwissers komen tot rust in het midden van de ruit

Forumindex Forums Modellen Astra ruitenwissers komen tot rust in het midden van de ruit

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    AstraBass
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik heb al op het forum gezocht maar kan mijn probleem niet direct vinden. Ik ben nieuw hier.

Er is iets mis met de ruitenwissers van mijn Opel Astra G station 2003.

De motor van mijn ruitenwissers voor zijn prima in staat volledige slagen te maken (van onder aan de ruit helmaal naar links en terug). De wissers keren helaas niet meer terug aar de originele rust stand onder aan de ruit maar komen tot stilstand in het midden van de ruit… Als ik de wissers dan weer aanzet word de slag gewoon weer afgemaakt naar beneden en word er weer van onder naar links gewist zonder problemen in alle standen inclusief interval, al is de ruststand van de wisser bij de interval stand ook in het midden van de ruit.

Dit is gebeurt nadat de wissers is de hoogste stand luide klappen maakte bij het wissen, luider dan dat ik gewend ben.

Erg onhandig en ook vervelend. Ik heb verder nooit problemen gehad met de wissers.

Het is net alsof de wissers besloten hebben een nieuwe ruststand positie in te nemen…

Alles wat ik lees gaat over niet correct functionerende wissers, niet over verder goed functionerende wissers die niet meer in de juiste ruststand terug keren.

Help!

Dank!

Bass

Corsa_GSi
      Deelnemer

Ruitenwisser mechanisme los maken op de draai-as van de motor.

Motor een keer aan- en uitzetten.

Daarna ruitenwissers in gewenste stand zetten en weer aan de motor monteren.

AstraBass
        Deelnemer

Hi Corsa_GSi,

Zeer veel dank voor je antwoord.

“Ruitenwisser mechanisme los maken op de draai-as van de motor.” geen idee hoe ik dat moet doen. Zag vandaag dat de ruitenwissers aan de parafaan lijken vast te zitten en dat die er dan dus in zijn geheel uit zou moeten? Ik begrijp denk ik even niet wat je met “motor” bedoeld, er is 1 motor die de beide wissers bedient? Waar zit die?

Zeer veel dank!

Blij om te lezen dat er een mechanische oplossing is.

Bass

Corsa_GSi
          Deelnemer

https://www.venauto.nl/onderdelen/ruitenwisser-mechaniek-voor-opel-astra-g-coupe-2-2-16v-z22se.html

1 ruitenwissermotor die een mechaniek in werking zet voor beide wissers.

Ik weet niet precies waar alles zit in een G, maar ik denk dat je ergens onder de parafaan de motor hebt zitten.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.