Ruitenwissers Astra G ’01 functioneren abnormaal

Forumindex Forums Modellen Astra Ruitenwissers Astra G ’01 functioneren abnormaal

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    MSKamp88
    Deelnemer

Dag allemaal,

Sinds kort werken mijn ruitenwissers vóór niet helemaal zoals zou moeten. Op standje interval draaien de wissers naar de uiterste positie maar blijven daar hangen. Je hoort duidelijk de relais klikken. Op stand 1 en 2 draaien de wissers wel normaal heen en weer maar veel langzamer als zou moeten.

Kan het zijn dat de relais vervangen moet worden of zou de hendel/schakelaar kapot zijn? Is dit een bekend probleem?

Groeten, Sander

Dolby
      Deelnemer

Check eens de zekering in je zekering kast misschien dat de zekering niet helemaal goed meer is.

vla007
        Deelnemer

De mechaniek kan ook naar de kl*te zijn, dus vies of verroest.
          Vriend van me had ook een keer zoiets op zijn corsa b, mechanische gedeelte eruit gehaald en de draaiende delen gedemonteerd en gesmeerd met kopervet.
          Bij een golf 4 van een andere maat heb ik een keer de hele mechaniek moeten vervangen want het was zo hard vastgerot/ geroest was geen beginnen aan.
          Succes ermee en laat maar weten wat het wordt.

Nog een tip, mocht je de mechaniek verwijderen kijk goed hoe de motor vast zit aan het mechanische gedeelte, bij die corsa had ik het verkeerd gemonteerd wat als resultaat gaf dat de ruitenwissers precies de verkeerde kant op gingen:P

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.