Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect.

Forumindex Forums Modellen Astra Ruitenwisserarmen zitten erg vast op Astra G. Mechanise ruitewissers defect.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18441476
    xe11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 October 2007

      Beste allemaal,

      De ruitenwissers van mijn Astra G geven wat problemen, 1 arm schuurt iets tegen de motorkap aan (kwaaltje las ik). En bovendien schiet de rechter wisser af en toe los vanwege een versleten kom/kogel zie foto. Ook bekend probleem?

      IMG_20211023_114757

      Ik verwacht dat het mechanisme niet meer te repareren is, maar ik krijg de paravan er niet af want de wisserarmen zitten erg vast op hun as. Ik heb het meerderen malen geprobeerd, nachtje in wd40 laten staan. Maar krijg ze niet los. Heeft iemand hier nog tips voor? In de zoekfunctie las ik dat ze bij Carglass zo’n gereedschap ervoor hebben, maarja wat zeg je dan. En bovendien op de sloop zal het ook wel vast zitten.

      Alvast bedankt!

      #18441477
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Als het niet los wilt zul je toch een trekkertje o.i.d moeten gebruiken.

        #18441479
        xe11
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 October 2007

          Dank voor je antwoord, dan zal ik daar toch maar naar op zoek gaan.

          #18441483
          xe11
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 October 2007

            Update: Het is gelukt. Voor de geïnteresseerden: Ik heb het boutje zover losgedraaid dat hij iets boven de as uitstak. Daarna een passende steeksleutel onder de arm als hefboom en zachtje een paar tikken met de hamer op de bout en toen kwamen ze snel los.

            Nu nog dat mechanisme vinden, iets zegt me dat de meeste gaar zijn op de sloop..

            #18441502
            Bart…
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 March 2019

              Je kan die mechanismes gewoon nog nieuw kopen hoor.

              #18441521
              xe11
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 October 2007

                Ja ik zag het al inderdaad, zo duur zijn ze niet op ebay.

                #18442603
                xe11
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 October 2007

                  Voor de geïnteresseerden / mensen met hetzelfde probleem: Ik heb op eBay een klem gevonden dit speciaal gemaakt zijn voor dit probleem. Er zijn verschillende, ook voor andere automerken. Hij schuift erop en het lijkt heel stevig te zitten, in welke positie de wissers ook staan. Incl verzenden kostte het nog geen 10,-. Zoekwoorden: “Scheibenwischer Gestänge Gelenk Klammer Opel”.

                  s-l1600

                  IMG_20211029_121444

                  Het probleem van de speling op de asjes heb ik niet kunnen oplossen nog, schijnt ook een oplossing voor te zijn mbv parkers. Het valt mee dus ik laat het zo voorlopig. Als de klem toch onbetrouwbaar blijkt zal ik het hier ook melden.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.