Ruitenwisser shutdown – Help

Forumindex Forums Modellen Astra Ruitenwisser shutdown – Help

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218541
    jeeweetje
      Lid sinds:
      16 January 2009

      Ik zal me eerst eens even voorstellen;)
      Hallo, ik ben Jan Willem van der Wal en ik kom uit het hoge noorden aan de rand van de plaats Raard. Ik ben 20 jaar en ik heb op het moment geen studie dus tijd zat:P

      Nu mijn probleem.. Afgelopen weekend waren ik en een paar vrienden een blokje om te touren, en ineens roken we/ik een brand geurtje en de ruitenwissers deden het ineens niet meer.. voor de rest deed/doet alles het nog! nu heb ik even het zekeringskastje na gekeken, en de zekering voor de ruitenwissers was dus doorgebrand. Dus ik er een nieuwe in drukken, starten en pats.. zonder dat ik de ruitenwissers aan had.. vreemd niet?

      In ieder geval wat te doen.. op het dekseltje van de zekeringskast staat dat op diezelfde zekering ook de claxon en de achterruit wisser zit, maar de claxon doet het nog wel, en de achterruit wisser (motortje) is al een tijdje defect dus..

      Concreet, heeft iemand tips over de meest logisch te nemen stappen?:)

      Ik heb btw een Astra GSI uit ’94:D

      Alvast bedankt voor jullie hulp:thumbup

      #17628842
      fanskar
        Lid sinds:
        24 January 2010

        Kan verschillende oorzaken hebben . Relais doorgefikt , doorgefikte ruitewissermotor (ik zeg doorgefikt omdat je een brandlucht rook maar kan natuurlijk ook gewoon stuk zijn ) of sluiting in je bedrading . Sluiting naar massa …………zekering blijft daardoor springen hoe vaak je er ook een nieuwe inzet .:) Eigenlijk moet je de beschikking hebben over een multimeter om je relais , je bedrading en je wissermotor door te kunnen meten en zo alles uit te kunnen sluiten

        succes :)

        Fanskar

        #17628843
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Achterruitenwisser:

          Controleer de draden maar die door de rubber thule van de auto de achterklep in gaan bij de achterklep scharnier.

          Willem

          #17628844
          Astra JP
            Lid sinds:
            12 March 2009

            Aah Jan-Willem jij ook al hier :afro
            Wist niet dat jij ook een astra had.
            Hoop dat je probleem snel verholpen wordt.

            Groeten Jan-Pier

            Sorry dat ik even -offtopic ga

            #17628845
            fanskar
              Lid sinds:
              24 January 2010

              En ??????????? werkt alles alweer ??:hmmz

              oant tsjen , Fanskar

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.