ruitenwisser mechanisme vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ruitenwisser mechanisme vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    wittesmid

hallo

Als ik het ruitenwisser mechanisme wil vervangen moet volgens mij de plastic plaat verwijderd worden die aan de voor ruit vast zit, hoe doe je dit ?
      En dat mechanisme zit vast met een boutje met uitwendige torx lijkt het wel, gereedschap hiervoor is dit speciaal opel of gewoon tekoop bij de automaterialen zaak.

sw_reijnders
      Deelnemer

vraag 1
        gewoon omhoog trekken

vraag 2
        gewoon bij de automaterialenzaak een torx doppensetje halen.
        je auto zit er vol mee.

wittesmid

die plaat je bedoelt gewoon omhoog trekken dat hij we aan de ruit vast blijft zitten en je hem dus gewoon zover mogelijk naar boven buigt =

arjontje
          Deelnemer

Eerste de ruiten wissers er af. Dan de plastic moeren los draaien. Evt het rubber weg trekken aan de onderkant van de parravan. Onderkant eerst omhoog en rustig naar je toe trekken.

Terug monteren voorzichtig doen, zodat het rubber bij het raam goed blijft zitten.

P. Rutser

volgens mij moeten links en rechts plus in het midden nog 3 schroeven los??

wittesmid

bedankt allemaal het werkt weer, de plastic kap zit niet aan de ruit vast maar ligt daar boven op je moet dus in de hoek beginnen en de plaat voorzichtig omhoog van de ruit af trekken. Torx boutje met een tang losgemaakt en vervangen door n zeskant.
                Mechanisme besteld bij FSRS was snel geleverd

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.