ruitenwisser doet raar

Forumindex Forums Modellen Tigra ruitenwisser doet raar

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    mattheu

he hallo
      wie weet wat dit is ik heb een tigra uit 94 nou doet de ruitenwisser het prima
      alleen als ik hem op de interval stand zet dan stopt hij rechtop of soms gaat hij heel langzaam terug
      andere standen zijn goed maar ook zodra ik hem bv op de snelste stand uitzet als ze rechtop stan gaan ze langzaam terug iemand een idee bedankt alvast

dennis121

is dat als je de interval aanzet en dan aan laat staan?
        of als je de interval aanklikt en meteen weer uitdoet?

want mijn auto heeft dit namelijk wel als je de interval ff 1 sec aanzet.. maar niet als je hem aan laat staan!!!
        Misschien ff de boel insmeren met wat wd40? =D (wonderspul!)

mattheu

nee doet hij altijd
          als ik hem in de gewone stand dus constand aanheb gaat het prima maar als ik hem dan uitzet en ze staan toevallig nog boven gaan ze heel langzaam terug
          als ik hem op de i val stand heb dan stoppen ze sonms boven rechtop dus en gaan dan weer verder
          ikzelf denk dat het misschien de electronica is
          maar zeker weet ik dit ook niet
          bedankt nog voor je reactie

Simon3009

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Astra station uit 1992.
            Van alles geprobeerd, zelfs de sleepcontacten in de wissermotor schoonmaken, de draaipunten smeren, alles zonder voldoende resultaat, even lijkt het goed en is de ellende weer terug.
            Uiteindelijk bij de Opeldealer een complete set gekocht die bestaat uit de motor en het stangenstelsel en het probleem was opgelost. Dit was de enige optie, want losse onderdelen waren niet te koop.
            Je hebt dan wel alle armen van het stangenstelsel, de ruitenwisser assen en de motor.

mattheu

ja zal het wel worden
              bedankt voor je reactie

Marcel1987

toevallig met bevroren sneeuw of ijs bij de motor de ruiterwissers aangedaan zo zijn de mijne namelijk stuk gegegaan:jerry

vrg marcel

mattheu

nee dat niet ik denk dat de electronica kapot is

Steefjuh

heb ik ook gehad bij mijn tigra, dat ie op de interval blijft hangen zeg maar.
                    Ik heb naar de sloop gegaan en een ander hendeltje gehaald.
                    Dat waar je je ruitenwisser mee aandoet he ;)
                    Dus gewoon 1tje op de sloop gehaald, die in mijn tigra en probleem opgelost ;)

mattheu

zou kunnen maar denk je niet dat er ergens een kastje zit wat dat regelt

Steefjuh

Ja, er zit ook een motortje, die hadden wij eerst vervangen (ook vd sloop) maar dat was het niet.
                        Het probleem bleef, dus ik zei tegen me pa, zou t niet aan dat hendeltje kunnen liggen.
                        En toen dat hendeltje gehaald en toen was het probleem opgelost.

mattheu

ga ik proberen bedankt voor de tip

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.