Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Ruitenwisser
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 april 2014 om 19:30 #17265177
Hallo,
Ik ben van plan om de achter ruitenwisser van de insignia te verwijderen, ik vind hem veel te groot en dat komt niet ten goede v/d mooie lijn die de insignia heeft (vind ik).
Nu ben ik nieuwsgierig of er op dit forum ook mensen zijn die dit gedaan hebben.
Waar ik benieuwt naar ben is of dat de hele ruitenwisser motor weg moet, of dat het asje wat naar buiten steek van de motor afgehaald kan worden? Ik weet namelijk niet of de bc een melding gaat geven als je het motortje loskoppelt. Wat ik nog niet gevonden heb is een dop om het gat te gaan afdichten, hier zal ik best zelf wat op moeten gaan verzinnen, maar als iemand hier een idee over heeft dan hoor ik dat graag.8 april 2014 om 20:48 #18228083Ik geloof niet dat je een melding zult krijgen. Tenminste zolang je de ruitenwisser niet gebruikt.
De as zit bij vrijwel elke auto aan de motor vast dus je zal deze in zijn geheel moeten verwijderen.
Ik denk verder wel dat het een vrij standaard maat zal zijn dus voor een dop zou je ook bij andere merken kunnen shoppen.Succes.
Jeroen
10 april 2014 om 17:07 #182280844/5 deurs of ST? Ik heb zelf een st en heb mijn ruitenwisser verwijderd. Dus incl motortje en al. Stekker gewoon los laten hangen en krijg er geen melding op. Ik had zowiezo de automatische wisser uitgeschakeld want ik gebruikte dat ding toch niet, krijg al kippenvel als ik denk aan het geluid van de wisser over een vuile achterraam. Krijg je gegarandeerd krassen op je glas.
Voor het gat heb ik (voorlopig) zo een antenne afdichtstop gemonteerd, kost nog geen 5€ in de handel.
10 april 2014 om 19:27 #18228085Het is een 5drs. De automatische wisser heb ik ook uitgeschakeld. Als er bij jou geen melding komt, dan zal dat bij mij ook niet gaan gebeuren. Weet je misschien nog de diameter van het gat? De dop die ik nodig hebt zal goed waterdicht moeten zijn, bij een 5drs zit het gat namelijk in het plaatmateriaal wat horizontaal zit. Bij een een st is dat denk ik verticaal, of niet?
Verstuurd vanaf mijn GT-P7510 met Tapatalk
10 april 2014 om 19:37 #18228086@RvDoesje wrote:
Het is een 5drs. De automatische wisser heb ik ook uitgeschakeld. Als er bij jou geen melding komt, dan zal dat bij mij ook niet gaan gebeuren. Weet je misschien nog de diameter van het gat? De dop die ik nodig hebt zal goed waterdicht moeten zijn, bij een 5drs zit het gat namelijk in het plaatmateriaal wat horizontaal zit. Bij een een st is dat denk ik verticaal, of niet?
Verstuurd vanaf mijn GT-P7510 met Tapatalk
Dan zou ik er wat kit tussen doen, eventueel van binnen uit, dat kan nooit kwaad en helpt misschien ook tegen eventuele roestvorming.
10 april 2014 om 20:07 #18228087als je het goed en netjes wilt doen dicht laten lassen en de bovenrand van de klep laten spuiten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.