ruitenwisser

Forumindex Forums Modellen Corsa ruitenwisser

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    borgootje

Hallo mijn naam is jonathan. Men motor van men ruitenwisser is stuk. Heb die eruit gehaald, en eentje gekocht op internet, maar van vauxhall engelse versie. Nu is men vraag komt dit overeen met een opel corsa. Want heb het mechanische gemonteerd als ie beneden stond. Maar bij het draaien, en wil de ruitenwisser uit zetten, loopt hij door tot hij door, zodat men ruitenwissers recht staan, ipv beneden staan. Alvast bedankt

McKaamos
      Deelnemer

Wat voor Corsa gaat het over? B Corsa misschien?
        Want op hetzelfde chassis is ook de Tigra gebouwd, en veel onderdelen zijn bij Opel uitwisselbaar. Het zou dus zomaar kunnen dat je een wissermotor van een Tigra hebt. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij parkeert die de wisser verticaal ipv horizontaal (net als z’n grote broer, de Calibra).

Andere mogeljkheid is dat een Vauxhall speciaal daarmee is uitgevoerd omdat het stuur aan de andere kant zit, en de wisser mogelijk zicht ontneemt als hij horizontaal staat.

Verder zijn Vauxhall’s en Opels nagenoeg hetzelfde. Het stuur zit alleen aan de andere kant en het dashboard is gespiegeld.

borgootje

Bedankt voor de raad, het is een corsa type C. Heb ook al aan dat gedacht, dat het in spiegelbeeld anders is, want heb een combo heb vergeleken, en het mechanisme kan je al niet zoveel monteren ga blijven zoeken, of dit de reden dat het anders is.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.