Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Ruitensproeier vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2012 om 03:22 #17245192
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hallo Allen,
Ik rijd in een Vectra B1 uit 1998 2.0 ltr hatchback.
Mijn ruitensproeier pompje is stuk.
Ik heb al een nieuwe besteld en ontvangen, maar nu moet hij er nog onder.
Moet ik de hele boel dan demonteren, of kan ik er van onderlangs gewoon bij ?
Auto even hoger zetten (linker voorwiel op stoeprand), en er even onder kruipen, of lukt dat niet ??
Veel werk ???Alvast bedankt voor de info…
Gr.,
Stefan31 oktober 2012 om 08:45 #17973296je kunt het proberen, makkelijkste is de voorbumper er voor weg halen
31 oktober 2012 om 09:27 #17973297linker voorwiel eraf en dan modderkuip stuk loshalen.
31 oktober 2012 om 13:55 #17973298Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Hallo SigNumberOne,
Hoe doe je dat, je modderkuip loshalen ?
Heb je een soort how to voor me ?
Bumper loshalen lijkt me wat veel werk…
Dus misschien een stap voor stap ???Bedankt,
Stefan31 oktober 2012 om 18:12 #17973299modderkuip hoeft niet helemaal los,alleen vooraan bij de bumper,dan ken je er bij,al dan niet te makkelijk
1 november 2012 om 01:19 #17973300Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Dat klinkt prachtig, maar hoe krijg je dat ding los dan ?
Met een hamer, een koevoet of met een las apparaat ?
Misschien een uitleg van iemand die het al een keertje gedaan heeft, en weet hoe de boel los moet ?
Dus een stap voor stap uitleg ??Dank,
Stefan1 november 2012 om 07:34 #17973301Waarschijnlijk zie je de bevestigingspunten van de modderkuip al zitten als je het linkervoorwiel eraf hebt. Vaak zijn dat veredelde schroeven, al dan niet van plastic. Deze gewoon losdraaien en dan kom je er vanzelf wel bij. Je moet alleen even kijken hoe ver je de kuip los moet halen, ze zijn enigszins flexibel dus hoeft ie niet helemaal los.
Overigens jammer dat men bij de Vectra B het reservoir + pomp achter de bumper heeft geplaatst, bij Vectra A zat dit een stuk makkelijker en beter. Vervangen is daar letterlijk 1 minuut werk. :)
1 november 2012 om 08:38 #17973302je kunt zo zien, hoe dit bevestigd zit.
je haalt alleen de modderkuip los aan de buitenkant van de auto, zodat je er met de arm doorheen kunt.
volgens mij zitten er plastic dopjes in.1 november 2012 om 18:06 #17973303zoals hierboven,zitten van die zogenaamde plastic popnagels in,die eruit wippen en je krijgt ruimte,heb hem zelf ook zo vervangen
1 november 2012 om 21:06 #17973304Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Bedankt voor de info..
Zal van het dit weekend maar eens gaan proberen.
Opelvectra..je hebt het zelf ook gedaan ?
Was het nog veel werk, of viel het mee ??Gr.,
Stefan2 november 2012 om 01:27 #17973305denk je er aan dat kunststof met koud weer erg snel breekt/scheurt!? :shock: :angel
2 november 2012 om 11:18 #17973306nee is niet veel werk,beetje los en je ken er redelijk bij,is ff pielen,
2 november 2012 om 11:22 #17973307@opelvectra wrote:
nee is niet veel werk,beetje los en je ken er redelijk bij,is ff pielen,
15 minuten, ben je klaar.
13 februari 2013 om 19:39 #17973308Plastic nagels gaan wel allemaal kapot, een setje nieuwe bij de hand houden is wel zo handig. En dan is het goed te doen, oude nagels doorsnijden en ik heb de hele kuip weg gehaald. kan je alles ook goed schoonmaken.
Er zit een metalenklem op de slang het de sproeier deze kan je wel hergebruiken maar pas wel op dat het niet gaat lekken. Ik heb er een klein beetje siliconekit op gedaan en toen de klem vast gezet dat werkt perfect.
Ik zou allleen nog nieuwe dopjes op de motorkap willen, die zeefjes zitten zo snel dicht, als iemand die weet te vinden hoor ik het graag.
14 februari 2013 om 13:09 #17973309Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970modderkuip weghalen, zit met enkele torx schroefjes vast.
stuk of 3 plastic pinnetjes ook nog; deze voorzichtig induwen maar zorgen dat je de pinnetjes niet kwijtraakt.
dan kun je de dopjes uit de gaten trekken.modderkuip wat wegbuigen, en je kunt bij het motortje.
met een tangetje het klemmetje op de slang inknijpen en wegschuiven, trek hierna de slangen eraf.pompje uit het reservoir trekken, daarna stroomt de reiniger eruit dus houdt er een bak onder.
heb de pomp aangesloten op een 12V bron, en in een bakje met remmenreiniger gelegd. deze met intervallen een paar minuten laten spoelen hierin. daarna nagespoeld met water.
alles weer teruggebouwd en werkt alweer de hele winter probleemloos.
gebruikt gereedschap;
torxsetje, dun schroevendraaiertje en hamer, spitsbektangetje.
en natuurlijk krik en bok om het wiel eraf te halen, werkt makkelijker maar kan ook zonder als je wat lenig bent. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.