Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ruitenreiniger antvries i.p.v koelvloeistof
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2010 om 22:26 #17216228
mijn over buurman heeft me vanmiddag wat gemaakt, heeft ruitenreiniger in het koelvloeistof resevoir gedaan, nou heeft hij dus drap aan de olie dop zitten, en bovenin ligt ook drap bij de nokkenas, nou ga ik er sterk vanuit dat de koppakking door is, maar zou dat alleen maar komen door die ruiten reiniger antivries:wtf
het gaat om een astra f 1.6. 8v sz
15 januari 2010 om 22:29 #17590355Nee dat zal wel ergens anders aan liggen, ruitensproeierantivries zit alcohol/methanol in. zplang dat niet bij de olie is gegooid kan er weinig gebeuren(en geen vuur erbij als die warm is)
15 januari 2010 om 22:33 #17590356hij is ermee gaan rijden, en hij belde begeven moment op dat hij drap aan de olie dop had, toen ik erbij was kwam ik erachter dat er antivries erin zat, toen hij hem starten begon dat behoorlijk te schuimen, ik weet ook niet wat antivries doet als het heet wordt, zeg maar 95 graden, kan toeval zijn dat de koppakking door is, of mischien door de antivries
15 januari 2010 om 23:07 #17590357Hallo,
Er is niks aan de hand.
Ik weet niet hoeveel ruitenvloeistof hij in z’n resevoir heeft gedaan?
Maar kan niet direct kwaat!
Die drap aan de oliedop komt door veel korte stukjes rijden (vooral met koud weer) er onstaat dan erg veel condens in de motor die vervolgens gemengd word met olie, en dit geeft een lichtbruine drap boven in de motor.
Als dit echt extreem veel is zou je eens kunnen kijken of je carterontluchting niet verstopt zit!
Maar meestal gaat dit over als je een wat langere afstand heb gereden min 50 tot 100km.
Het condens water verdwijnt dan weer via het carterontluchting naar buiten toe.Succes ermee.
15 januari 2010 om 23:23 #17590358oke, dan bekijk ik me dat even, was wel vanplan om nieuwe vloeistoffen erop te doen, weet niet hoelang de olie em de koelvloeistof erin zit
15 januari 2010 om 23:44 #17590359Andersom gebeurd ook:cry koelvloeistof in het ruitensproeier-reservoir.
Ga dan maar op zoek naar een nieuwe tank en slangetjes want voordat je die vettigheid kwijt bent……16 januari 2010 om 00:18 #17590360Ja dat geeft ind een bende:(
Maar goed spoelen is altijd goedkoper dan een nieuw reservoir en slangetjes.
@andreas.berger met nieuwe olie betekent niet meteen dat je van die lichtbruine drap verlost bent!
Dit gaat namelijk overal zitten en komt voor het grootste gedeelte niet mee met het verversen van de olie.
Als je de ondehoud instucties goed naleeft kan het echt geen kwaad.
Het beste is gewoon regelmatig lange afstande te rijden dan komt dit probleem haast niet meer voor.
Wel zou ik nieuwe koelvloeistof in het koelsysteem van je auto doen.
Het kan zijn dat als er veel ruitenwisservloeistof in je koelreservoir zit, het mogelijk is dat je slangen en motor in sommige gevallen naar verloop van tijd aangetast worden door de ruitenwisservloeistof.(oxidatie/ketelsteen)Succes nogmaals.
16 januari 2010 om 00:45 #17590361Ik zou zeggen; warm draaien en alles er uit (koelvloeistof en olie). Na wat afkoelen, koelsysteem doorspoelen met schoon water en vullen met koelvloeistof. Motor vullen met spoelolie (bestaat dat nog?), warm draaien en aftappen (evt. 2x). Vervolgens goede olie erin (dus niet uit de supermarkt:)).
16 januari 2010 om 09:39 #17590362De Auto heeft Airco maar die werkt niet, is verder ook niet van belang, maar kan ik de radiateur er zo uithalen zoals bij een gewone zonder airco en weer gewoon erin zetten, en dan gewoon ontluchten of moet dat op een speciale manier
16 januari 2010 om 11:07 #17590363Hallo,
Radiateur hoef er niet uit haal de onderste slang los laat alles leeg lopen draai wel ff de dop los van je resevoir zodat het niet vacuum trekt.
Er zal vast nog wel wat in het koelsysteem blijven zitten maar dit kan echt geen kwaat en is minimaal!
Vul daarna met de goede koelvloeistof je koelsysteem weer bij.
Dit doe je door in het goede resevoir ;)de vloeistof bij te vullen tot ruim boven het maximale niveau.
Start daarna je wagen en laat hem ongeveer 10min lopen je zal dan zien dat het niveau wat gezakt is.
Vul hem dan bij tot het maximale en klaar is klara.
Ik zou de airco zeker niet los maken er kan nog koude middel in zitten ook al doet hij het niet meer en dat is erg schadelijk voor je gezondheid en voor het mileu.Veel succes met het verversen:)
16 januari 2010 om 11:22 #17590364In mijn ogen kan antivries in t koelsysteem wel degelijk kwaad, aangezien als het door de waterpomp gaat, het gaat schuimen. Dit kan zelfs koelingsproblemen opleveren. Dus even heel systeem leegmaken en spoelen.
16 januari 2010 om 11:23 #17590365De auto goed warm rijden dan flusch olie bij de oude olie doen. Na de aangegeven km de olie aflaten en vullen met nieuwe olie.
Eens in de maand eens een lekker lang stuk rijden zodat de motor eens goed op temperatuur komt en ook de uitlaat eens goed droogt.Gr Jack
17 januari 2010 om 21:02 #17590366oke, nou wil ik alleen nog weten of ik die radiateur er zonder problemen eruit kan halen en er weer in kan zetten, of dat ik er nog bepaalde handelingen voor moet doen i.v.m de airco. Want morgen wil ik de zooi aflaten:)
18 januari 2010 om 20:47 #17590367de auto is al gemaakt nou maar hopen dat het zo blijft, ik heb vrijwel 2 keer met water gereden en weer afgelaten, de rest wat in de radiateur zat is er ook zogoed als uit, en de olie en olie filter vervangen.
dus hoop dat alles nu in orde is, er zat wel wat druk op toen ik de dop eraf draaide, maar niet overmatig
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.