Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Ruiten opnieuw plaatsen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2011 om 13:59 #17233034
Dag medeweggebruikers,
Een vriend van me wil z’n ruiten laten blinderen (Corsa B 3d), en logischerwijs moet dat aan de binnenkant. Maar aangezien Opel het hele pakket in de bekleding heeft gefrommeld, zal toch het raam eruit moeten.
Nu is dus de vraag; hoe kan ik deze er het beste weer terug in zetten? Bepaalde procedures hiervoor? Kit heb ik al liggen trouwens…
19 februari 2011 om 14:01 #17820396blinderen kun je ook goed doen zonder je ramen eruit te halen. Je achterraam is wel klote, want deze loopt bol het is dus makkelijk om dit in meerdere banen te doen. De zijramen achter zijn gekit geloof ik, dus dat wordt rommelen. Iemand anders zal je hiermee verder kunnen helpen.
19 februari 2011 om 18:23 #17820397Ruiten eruit halen is onzin. Je gaat toch ook niet je as eronderuit halen om een wiel te verwisselen?
Heb zelf mijn ruiten geblindeerd zonder ze te demonteren en dat is superstrak gelukt. Ik zou wel voorgevormde folie halen, dat scheelt een hoop werk. De folie voor de achterruit is dan in 3 banen opgedeeld, en dus ook makkelijker dan 1 stuk.
19 februari 2011 om 21:03 #17820398Goed, en nu terug naar de vraag; hoe kan ik deze er het beste weer terug in zetten? Bepaalde procedures hiervoor?
19 februari 2011 om 21:08 #17820399hoezo eigenwijs.
19 februari 2011 om 22:01 #17820400terugkitten.
let wel op dat je met eruit halen je lak niet beschadigd.
Ik wil je er eventueel wel bij helpen, heb de spullen ervoor, ook om weer terug te plaasten.
heb lange tijd bij carglass gewerkt
19 februari 2011 om 22:14 #17820401@DeMeistah: Ben ik altijd al geweest ;) Maar als ik vraag of iemand een bepaalde methode of procedure voor heeft, dan komt het niet helemaal overeen met de vraag of ik moet snijden of gewoon plakken.
Het is toch gewoon een gezond laagje kit om de opening plakken, rubber om de ruit zetten, en deze er in z’n geheel in drukken?
Of denk ik hier nou te makkelijk over?
20 februari 2011 om 07:27 #17820402let wel goed op de hoevelheid kit, waar je de naad legt (precies over de oude), en zorgen voor de goede kit, en primer
een kitnaad van 80mm breed, en 80/100mm hoog is voldoende voor een zijruitje
20 februari 2011 om 08:54 #17820403[rquote=1873116&tid=143028&author=Klopper]@DeMeistah: Ben ik altijd al geweest ;) Maar als ik vraag of iemand een bepaalde methode of procedure voor heeft, dan komt het niet helemaal overeen met de vraag of ik moet snijden of gewoon plakken.
Het is toch gewoon een gezond laagje kit om de opening plakken, rubber om de ruit zetten, en deze er in z’n geheel in drukken?
Of denk ik hier nou te makkelijk over?[/rquote]
misschien moet je dan eens solliciteren bij de carglass..
Daar zoeken ze altijd mensen die het er zo ff inleggen.:D
20 februari 2011 om 09:16 #17820404[rquote=1873063&tid=143028&author=Klopper]Goed, en nu terug naar de vraag; hoe kan ik deze er het beste weer terug in zetten? Bepaalde procedures hiervoor?[/rquote]
OK dan, have it your way. Maar dan ook niet hier komen uithuilen als het niet gaat lukken.
20 februari 2011 om 14:45 #17820405[rquote=1873211&tid=143028&author=sjoerdie]let wel goed op de hoevelheid kit, waar je de naad legt (precies over de oude), en zorgen voor de goede kit, en primer
een kitnaad van 80mm breed, en 80/100mm hoog is voldoende voor een zijruitje[/rquote]
dit is wel een erg grote kit rand.
Kost een kapitaal aan kit :D:angel20 februari 2011 om 16:23 #17820406Dan zou purschuim haast een optie zijn bij zoveel kit… Maar logischerwijs bedoelt hij eerder 8/10mm :)
21 februari 2011 om 09:44 #17820407Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970[rquote=1873731&tid=143028&author=Klopper]Dan zou purschuim haast een optie zijn bij zoveel kit… Maar logischerwijs bedoelt hij eerder 8/10mm :)[/rquote]
als ge t nie meer wit
gebruik dan pur of kit :P:P:P
zo werkt het in de bouw
geloof ikdus waarom bij carglass niet:o:jerry:jerry:jerry
21 februari 2011 om 15:34 #17820408[rquote=1874219&tid=143028&author=louwe 16 klepper][rquote=1873731&tid=143028&author=Klopper]Dan zou purschuim haast een optie zijn bij zoveel kit… Maar logischerwijs bedoelt hij eerder 8/10mm :)[/rquote]
als ge t nie meer wit
gebruik dan pur of kit :P:P:P
zo werkt het in de bouw
geloof ikdus waarom bij carglass niet:o:jerry:jerry:jerry[/rquote]
Dat van de bouw klopt helemaal :P Al zijn ze er gelukkig wel slimmer op geworden om dingen op te lossen :P
Kitten van de ruiten is zonder problemen gelukt en zitten weer netjes op z’n plaats (achterruit + B-stijl-ruiten). Ook meteen even voor de wasstraat gejaagd en geen lekkage gevonden :D
22 februari 2011 om 19:31 #17820409sorry, inderdaad geen 80mm inderdaad:P:P:P:P
maar was al verbeterd zag ik:agent
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.