Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ruis tijdens het rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2015 om 18:29 #17273413
Hey, dit is mijn 1ste onderwerp dus als ik iets verkeerd doet zeg je het maar ;)
Ik zal meteen terzake komen, ik heb sinds kort een nieuwe radio in mijn opel astra g 1.4 gestoken. Alles functioneerd perfect, geluid is beter zender worden goed ontvangen maar vanaf het moment dat ik begin te rijden komt er ruis op de radio. Het gaat om een Sony radio, nieuw aangekocht. Ik heb al bij verschillende autogarages geweest en die zeide me verschillende dingen. De radio is kapot, is niet compatibel,…. maar op 2 plaatsen zeiden ze dat ik de stator of rotor weerstand moest aanpassen. Mijn kennis in auto’s is 0, daarmee dat ik bij jullie ben terechtgekomen :D.
samenvattend: stilstaande wagen/draaiend => geen ruis, perfecte muziek
rijdende wagen => zeer storende ruis op bijna elke zenderHopelijk kunnen jullie mij helpen, zeker en vast bedankt
4 september 2015 om 18:48 #18295422Zit de ISO connector goed op jouw radio geklikt? Kan namelijk zijn dat die maar voor de helft aan aan de aansluiting zit!
Kan ook misschien zijn dat er ergens een los contact zit die trilt zodra je rijd?4 september 2015 om 18:56 #18295423Heb de radio al verschillende keren losgekoppeld en terug aangesloten, connecties gecontroleerd en die bleken allemaal goed te zitten. Zal er morgen nog eens naar kijken of er toch geen losse contacten tussen zitten, toch bedankt :)
5 september 2015 om 02:49 #18295424Achterin bij de antenne loopt een zwarte draad, controleer of daar spanning op komt als je de radio aan hebt staan.
Komt dat er niet heeft de radio geen antenne versterking of zit dit niet aangesloten.5 september 2015 om 23:04 #18295425Heb je toevallig een amp (versterker) achterin?
Kijk of de massa nog aangesloten is. Dit had ik namelijk door me amp.6 september 2015 om 18:50 #18295426Je kunt een ontstoorder plaatsen in de voeding maar zou niet nodig moeten zijn en ook niet zeker dat het helpt.
6 september 2015 om 20:15 #18295427Ik zal de versterker eens doormeten, maar bij de originele radio werkt alles nog perfect, wat ik misschien ben vergeten te zeggen :p. Maar zeker al bedankt voor de hulp en zal hier zeker eens naar kijken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.