Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Ruimte op voorwiel(en)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2012 om 12:50 #17245077
Hallo,
nu ben ik al een tijdje bezig met het opknappen van mijn d-kadett. Tot dusver
wordt het alweer een hele wagen.Echter blijf ik met één heel wazig probleempje zitten.
Mijn voorwiel aan de bijrijderskant wil van voren naar achteren bewegen, het is
maar net wat je als laatst gedaan hebt (vooruit, of achteruit rijden), en zo blijft
het wiel ook staan.De wagen is net een paar dagen terug weer gekeurd voor een jaar, dus er is geen
ruimte of speling op de ophanging geconstateerd (heb er zelf ook al met een koevoet tussen gezeten).Heeft iemand dit vaker meegemaakt, en hoe is dit toen opgelost??
Alvast bedankt voor de reacties.
9 januari 2012 om 15:14 #17970572eigenlijk kan dit probleem helemaal niet, als je wielophanging gewoon goed vast zit. en daar zullen ze ongetwijfeld op gecontroleerd hebben bij de keuring. weet je zeker dat het niet gewoon visueel bedrog is? maak anders ff 2 foto’s van beide standen.
9 januari 2012 om 16:10 #17970573Zit er wel een centreerring op je velg?
groetjes Marcel.9 januari 2012 om 16:25 #17970574Dat zou je toch moeten merken met rijden als je wiel tov je naaf verplaatst? :hmmz
9 januari 2012 om 18:42 #17970575heb je al naar het veerpootlager gekeken
had vorrigwe week ook zoiets en je hoorde het wiel klapperen en zag het naar voren bewegen
9 januari 2012 om 18:43 #17970576@saluma wrote:
Zit er wel een centreerring op je velg?
groetjes Marcel.Als je je wielbouten kruislings aantrekt heb je die niet nodig.
Maar het kan natuurlijk wel zo zijn dat er wat speling op je rubbers zit, std rubbers zijn niet super stug.
Als je hem op een brug kan zetten is dat vrij makkelijk te ontdekken.9 januari 2012 om 20:30 #17970571ik zou idd de draagarmrubbers nog eens controleren. of het veerpootlager
9 januari 2012 om 21:15 #17970577zal hoogswaarschijnlijk wel het lager van de veerpoot zijn of speling op de demper van de veerpoot
10 januari 2012 om 08:10 #17970578als eerst dank voor de reacties.
Gisteravond alles nogmaals gecheckt met de koevoet, maar weer geen speling kunnen vinden.
Wat misschien nog wel kan, ik heb dit eens eerder gehad, is dat de schokbreker wat te ruim in
de veerpoot valt (kan dan een klein beetje in de poot heen en weer bewegen). Maar zou dit een
cm speling op het wiel verklaren?Centreerringen zitten wel op de velgen, en de naaf beweegt gewoon mee.
Het is zo dat als ik vooruit rijd, het wiel naar achteren komt te staan, en als ik achteruit rijd, komt het
wiel naar voren te staan.Zal vanavond eens proberen de veerpoot eronder vandaan te halen, en te kijken of hier ergens ruimte op zit.
10 januari 2012 om 08:46 #17970579check de schokbreker idd
ik had de moer er van eens los en bewoon ook
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.