Rubbertje antennevoet-kwaal

Forumindex Forums Modellen Astra Rubbertje antennevoet-kwaal

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Beste Opel-fanaten,

Iedereen overkomt het. Vroeg of laat begint het rubbertje van je antennevoet te verweren, te scheuren, of zelfs af te breken doordat het zo poreus is. Dit overkwam mij ook bij mijn vorige Astra, waar ik overigens niets aan gedaan heb. Bij mijn huidige Astra begint het rubbertje ook al lichtelijk te verweren. Zo ook bij mijn vader zijn Zafira A.

Nu hebben we het rubbertje kunnen vinden. Zie onderstaande (zelfgemaakte) foto’s.

Bovenzijde rubbertje:

Onderzijde rubbertje:

Daarbij is het rubbertje ook nog eens flexibel waardoor het makkelijk te monteren is. Dus ze zijn op verschillende antenne voeten (goed) passend. Bijvoorbeeld mét of zonder geïntergreerde ruitensproeier.

Op deze manier ben je niet meer verplicht om een hele nieuwe antennevoet aan te schaffen bij de dealer á € 60-80,-

Lijkt je dit iets, of heb je een vraag? Stuur me een PM.

okkie-001
      Deelnemer

Wat kost zoon rubbertje ?
        Die van mijn heeft ook alweer de beste tijd gehad
        En zou dus wel een nieuwe kunnen gebruiken

Michel

Verstuurd van mijn HTC Sensation Z710e met Tapatalk

Christiaan Hummel
        Deelnemer

Past deze ook op een Astta F Station? Dan zou ik ook wel interesse hebben.

Oenatje
          Deelnemer

@Christiaan Hummel wrote:

Past deze ook op een Astta F Station? Dan zou ik ook wel interesse hebben.

+1

voor mij ook

vla007
            Deelnemer

Heb recent op de sloop een rubbertje gehaald voor mijn astra g maar de maat van die wat jij post lijkt niet overeen te komen. Deze oogt erg klein voor een antenne met sproeier. Misschien een foto met de originele rubbers ernaast. Ondanks dat rubber flexibel en rekbaar is lijkt het mij niet verstandig om dit erg ver op te rekken, de sterkte wordt daar niet beter op.
              Als je een versleten rubbertje hebt kun je makkelijk even naar de sloop, ik heb er laatst 2 gescoord maar er zijn er vast meer te vinden

Ernsto

Ben het met vla007 eens. Dit rubber lijkt niet op het rubber wat onder de antennevoet zit, die sluit veel beter aan op het dak(dus niet alleen aan de zijkant):

(niet mijn foto)
                Lijkt me dus verstandiger om een orgineel rubbertje erop te zetten. Als je het goed wilt vervangen zul je sowieso het voetje even los moeten halen lijkt me en als je dan toch bezig bent kun je net zo goed de hele antennevoet vervangen. Een compleet nieuwe antennevoet is overigens 40-45 euro op internet. (Heb ik ook gedaan en is het geld/moeite zeker waard!)

joop1970
                Deelnemer

Ik heb ook alleen het rubber vervangen. Gaat prima. Rubber even in warm water leggen, past het er zo overheen. Lekt na een jaar nog steeds niet.

Family man
                  Deelnemer

Idd beroerd dat “rubberrot”.
                    Een antennevoet met rubber kost 55 euro voor bv een astra h (geen navi) bij de Opel dealer.

Hier in NL worden ze niet los verkocht meestal (lees weleens dat het ergens toch gelukt is, misschien nos?) en in ieder geval welwillende dealer.

Wat hier aangeboden word (is bijna dezelfde afbeelding) komt van ebay en stond ook al onder mijn favorieten, weet niet of het imitatie of van een ander merk is.
                    anay way hier is de link, kosten 3,65 pond, zeg maar nog geen 4,50 euro excl. verzending.
                    Wellicht leuk voor een group buy!

http://www.ebay.co.uk/itm/Astra-Corsa-Meriva-Roof-Aerial-Rubber-Gasket-Seal-/400112150054?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d288ae626″ onclick=”window.open(this.href);return false;

:thumb

t-yo
                    Deelnemer

Toevallig had ik pas geleden om te proberen een VW rubber, onderdeelnr. 3B0 051 751, gehaald voor nog geen €6,- (daar zijn ze wel los verkrijgbaar), op het oog zelfde maat.

Maar helaas, rubber van een VW is iets groter dan het rubber van mijn Astra G Station (is zonder sproeier).

Dus maar weer tijdelijk het originele rubber teruggeplaatst. Misschien is de antennevoet van een hatchback groter, waarop het misschien wel past. Nog een pic van de onderkant:

Groet,
                      Theo

gerben rsv
                      Deelnemer

Wel vreemd dat het voor de G cabrio wel los te krijgen is
                        Bij mijn vorige nog onder garantie complete voet vervangen door de dealer ,bij mijn huidige na enig spit en zoekwerk rubber gevonden op opeloem en deze besteld , paste prima :thumbup

FKsport
                        Deelnemer

Als het rubber iets te groot is, kun je rondom ook nog afkitten met zwarte kit, ook dat kan zeer mooi gedaan worden :thumb heb je iig niet meteen een perfect origineel rubber nodig

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.