rubber deeltjes in de koelvloeistof

Forumindex Forums Modellen Corsa rubber deeltjes in de koelvloeistof

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    BobCorsa

Heren en Dames,

Ik hem een vraag. Ik zit met iets raars. In mijn koelvloeistof zit een soort van koffie dik. De deeltjes zijn bruin en hebben ook een beetje de form van koffie. Als ik ze tussen mijn vingers wrijf is het een beetje rubberig en vettig.

Mijn auto is regulier in onderhoud maar kijk zelden zelf onder de motorkap. Ik vul enkel af en toe wat olie bij. De vorige beurt was in Januari en heb net een 3/4 liter olie bijgevuld. Ik rij dagelijks 120km met mijn Opel Corsa 2005, 1.0.

Uiteraard heb ik op internet gekeken, maar er zit geen sludge of mayo op de pijlstok of onder de vulcap. Ook blijven de koelslangen soepel en makkelijk in te drukken nadat de auto even stationair heeft gedraaid. Ik zie geen witte rook en ruik geen koelvloeistof bij de motor. Ik rij dagelijks 120km. De kleur van de koelvloeistof is rood/oranje.

Ik heb nu twee keer deze week het expansie vat geleegd en weer gevuld. De deeltjes drijven nog steeds in de vloeistof.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb vorige jaar een defecte olie druk sensor gehad, waardoor er olie “lekkage” was, kan dit nog gerelateerd daar aan zijn?
      Of zijn er andere dingen die misschien spelen. Valende waterpomp, scheur in de kop?

Ben er benieuwt waar jullie mee komen.

wim-v6
      Deelnemer

Vervuiling van de koelvloeistof.

Restanten lichte interne vervuiling.

Ververs het hele koelsysteem eens inclusief spoelen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

BobCorsa

Wim bedankt! Iemand anders nog een idee?

Anoniem

Geloof Wim maar, daar hoeven geen andere ideeen over te zijn ;) :thumb

Nessuno
            Deelnemer

Ben het met pixels66 eens ^^

wim-v6
              Deelnemer

Eerst spoelen en verversen.
                Dan kijken of het terug komt.

Komt het terug dan kan het een slang zijn die van binnen wat aan het slijten is, iets anders kan ik me niet bedenken.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

jethro
                Deelnemer

Controleer dan gelijk alle waterslangen, het systeem moet leeg dus…..
                  En knijp ff flink in de waterslangen, als het lawaai maakt dan vervang ze maar.
                  Onderweg stil vallen omdat……………

Juist! ;)

:thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.