Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Roze Manta A project.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2012 om 11:20 #17247100
Hallo,
Ik ben Joppe en ik heb een roze A Manta gekocht, volgens mij al bekend op dit forum.Als je geen zin hebt om dit mooie verhaal te lezen kun je naar onder scrollen daar staan wat vragen.
Ik zal een kleine inleiding geven in het Manta avontuur dat ik aan ben gegaan:
Toen ik vroegah als jong pikkie van 10 de hond uit ging laten liep ik altijd langs een paars met zwarte manta, op het raam hing een briefje, te koop met schuur vol met onderdelen. Vanaf toen wist ik dat ik dat ik die auto zo kopen als ik 18 was nadat ik hem meerdere keren kwijt ben geweest en weer had gevonden in de buurt is hij toch echt verdwenen (gesloopt) zeer spijtig maar gelukkig was ik toen al wel zo ver dat ik in zag dat dat ding compleet rot was…
Nog vaak naar manta’s gezocht op internet en tijdens rijles ben ik een keer een andere roestbak met een briefje te koop voor weinig tegen gekomen, het bleek een Vauxhall Viva te zijn (nog nooit van gehoord) Dat ding gekocht voor 250 euro en flink wat aan gelast en gesleuteld, zelfs lpg ingebouwd, allemaal op de stoep voor mn huis, Den Haag.
Toch beseft dat dit niet de wagen is waar ik “verder mee wil” en dus opzoek gegaan naar een Manta.
Op mp een roze A Manta gevonden voor 2000 euro die ik mee mocht nemen voor 1500, met 5 bak en 2.0 blok gsi tellers brede velgen en led achterlichten.
Mij werd bekend dat het blok slecht was en hevig tikte en de man raadde mij aan hem op te halen met een trailer.
Ik toch maar besloten hem naar huis te rijden en het ging helemaal prima, klonk als een oude diesel maar verder ging het best tot we van de snelweg af gingen om een stel originele wielen te halen (verbrede vond ik lelek met getrokken banden) meteen als ik de koppeling in drukte viel de motor weg dus viel stil voor het eerste stoplicht en ging niet meer aan, ik met een maat het ding aan de kant gedouwt en er komt meteen een agent aan jah duw em maar even naar dat parkeerterrein, daar zijn we net bezig met een controle.
du wij daarheen douwen, moesten we nog door die controle ook, wat bleek ontluchting van de tank lek en accu los oja en die vent vond dat het blok niet veilig was ingebouwd bladiebla dus wok status op de wagen, beetje een tegenvaller oja en een boete voor de losse accu. :vertag
Auto dus uiteindelijk opgehaald met een trailer en bij mn werkplaats gezet.
Het was en is de bedoeling om de Manta te houden als rijdend project maar eerst moet hij dus weer gekeurd worden.Het eerst wat ik heb gedaan is de achterlichten en de wielen verkocht en originele achterlichten gekocht. Toen heb ik een ander 2.0 blok gekocht want deze heeft geen oliedruk, er komt een wervelwind uit het olievulgat.
Ik ben dus begonnen het blok te verwijderen door de vooras los te maken en de carrosserie op te krikken omdat ik dan toch de ruimte had besloot ik meteen de motor ruimte en vooras op te knappen, ik heb inmiddels al aardig wat plaatjes ingelast en het begint er weer degelijk uit te zien.
Het blok van de sloop heb ik op een kar gestart en het heeft goede oliedruk, tikt niet, loopt en start mooi en blaast nauwelijks uit het vulgat.
Nu wat vragen die ik gespaard heb:
– Mijn deursloten zijn niet hetzelfde als mijn contactslot, ik hoor dingen over dat je de sloten aan kunt passen door de plaatjes te verwisselen en ik heb een extra cilinder uit elkaar gehaald maar ik kon niet ver genoeg komen om bij de plaatjes te komen, hoe moet dit?
-Ik wil een rvs uitlaat plaatsen zodat ik daar geen gezeik mee krijg maar ik vind 63mm zo overdreven, ik ben wel van plan om ooit met wat meer vermogen te gaan rijden maar knijpt je uitlaat te veel met 51 mm?
-Ik wil mijn auto natuurlijk zo goed mogelijk tegen roest beschermen maar heb nu een hoop kaal metaal, wat kan ik het beste doen?
etch primer aanbrengen, dan epoxy primer en voor de onderkant dan eerst een aflak er op of kan ik over een primer meteen undercoating spuiten?
Epoxy primer en dan aflakken/undercoating?
Een ander primer systeem?Tot zo ver mijn verhaal en de vragen, ik hoor graag advies van jullie :D
Plaatje bij het praatje:
27 februari 2012 om 13:24 #17999569Kan het niet helpen maar vind het een mooi kleurtje voor een A’tje!
Ga je haar in een ander kleurtje zetten of blijft het roze?Voor de sloten: http://www.opelgtforum.nl/viewthread.php?tid=151″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ga ik zelf ook wel nog proberen, ooit…
Greetz
27 februari 2012 om 17:54 #17999570ik kende hem al van brommerforum.
Nog steeds jammer dat je die wielen weggedaan hebt, ik vind ze wel bruut :afro
Maar met die 2.0 CIH kan je gewoon je ori uitlaat houden hoor. Groep A bij een standaard CIH doet ook niet veel meer als extra geluid produceren. En ligt eraan wat je met meer vermogen bedoelt. Als je bedoelt die CIH wat op leuken kan je ook eens gaan kijken naar een Groep N uitlaat, dat is een (sport) uitlaatsysteem, maar dan 54 of 56mm of zoiets.28 februari 2012 om 07:48 #17999571Heb dit altijd al een mooie manta gevonden.
Ik ben zelf wel helemaal kapot van die LED achterlichten en wil die noujuist wel in mijn manta hebben
(dus mocht je ze weg willen doen) even een PM/U2U berichtje sturen :p.Mooi verhaaltje trouwens.
Ik kan je wel aanraden om inderdaad voor een groep N te gaan (simmons) zijn goede uitlaten die goed passen.
Voor een RVS (GROEP A) dus 63 mm raad ik je aan om te kopen bij friedrich motorsport in Duitsland. TOP uitlaten!!!!!! en het geluid
valt reuze mee. Een lekker diepe bromOm te beginnen is Epoxy een goede oplossing, want dit sluit mooi af (menie zou ook al goed zijn)
en dan kun je kijken wat je erop wilt hebben. Je kunt hem netjes aflakken of met een undercoating werken (bodyshutz, maar pak dan wel de oversprayable zodat je er eventueel nog een kleur overheen kunt doen).Ben benieuwd naar je manta als hij klaar is zoals je hem wilt hebben.
28 februari 2012 om 20:59 #17999572vertel es meer over die led achterlichten?
Of een foto posten hoe die gemaakt zijn, ben wel benieuwd…Greetz
28 februari 2012 om 21:53 #17999573volgens mij liggen deze achterlichten nu bij mij in de schuur :jerry
28 februari 2012 om 21:58 #17999574en volgens mij moet die schuur zo langzamerhand wel vol wezen
:jerry :jerry
29 februari 2012 om 08:08 #17999575Kun je even tonen hoe die achterlichten te werk gaan?
Zijn het originele die aangepast zijn ofzo?Greetz
29 februari 2012 om 16:17 #17999576hier nog een plaatje van je manta.
en van de lampen maar dan in mijn manta. :jerry
kijk maar eens bij hella29 februari 2012 om 18:46 #17999577Ik vind die lampen zo mooi he!!!!
Ik zou die ZO graag overnemen. Prachtig.29 februari 2012 om 20:44 #17999578@Ghanz wrote:
en volgens mij moet die schuur zo langzamerhand wel vol wezen
:jerry :jerry
dat schiet al mooi op :jerry
29 februari 2012 om 23:12 #17999579Bedankt voor de leuke reacties, de achterlichten heb ik niet meer en weet ik weinig van.
@Hulkie wrote:
Ik vind die lampen zo mooi he!!!!
Ik zou die ZO graag overnemen. Prachtig.Ik zou ze graag aan je verkopen maar ze zijn al weg. Met dat blauw komen ze goed tot hun recht, in mijn auto stond het echter heel lelijk. Dat is tenminste mijn mening. Mn vriendin vond het zonde dat ik ze weg heb gedaan…
Het ziet mij er gewoon te plastic en modern uit, evenals de spiegels… de wielen waren gewoon heel onhandig.@Hulkie wrote:
Heb dit altijd al een mooie manta gevonden.
Ik ben zelf wel helemaal kapot van die LED achterlichten en wil die noujuist wel in mijn manta hebben
(dus mocht je ze weg willen doen) even een PM/U2U berichtje sturen :p.Mooi verhaaltje trouwens.
Ik kan je wel aanraden om inderdaad voor een groep N te gaan (simmons) zijn goede uitlaten die goed passen.
Voor een RVS (GROEP A) dus 63 mm raad ik je aan om te kopen bij friedrich motorsport in Duitsland. TOP uitlaten!!!!!! en het geluid
valt reuze mee. Een lekker diepe bromOm te beginnen is Epoxy een goede oplossing, want dit sluit mooi af (menie zou ook al goed zijn)
en dan kun je kijken wat je erop wilt hebben. Je kunt hem netjes aflakken of met een undercoating werken (bodyshutz, maar pak dan wel de oversprayable zodat je er eventueel nog een kleur overheen kunt doen).Ben benieuwd naar je manta als hij klaar is zoals je hem wilt hebben.
Ik neem aan dat een group n uitlaat een 2″ systeem is en dit is 51mm, als iemand mij een link kan geven waar ik losse bochten kan kopen van rond de 54mm zie ik het graag.
Jij zegt dus dat die etch primer niet nodig is want het klinkt wel aannemelijk, een laag die zich in het metaal “etst” en als dat zorgt dat de roest langer weg blijft heb ik er graag wat extra centen voor over.
Een epoxy laag vormt dus al een afsluitende laag? Niet zoals met primer dat er nog een afsluitende laag over heen MOET?@red_maniac wrote:
Kan het niet helpen maar vind het een mooi kleurtje voor een A’tje!
Ga je haar in een ander kleurtje zetten of blijft het roze?Voor de sloten: http://www.opelgtforum.nl/viewthread.php?tid=151″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ga ik zelf ook wel nog proberen, ooit…
Greetz
Dit gaat me lukken!
Oja, ik reageer snachts omdat ik overdag aan het sleutelen ben :thumb
1 maart 2012 om 20:20 #17999580Daar moet toch nog aan te komen zijn aan die achterlichten?
JohnC: kun je es kijken of er ergens een nr op die lichten staat?
Kwestie om te kijken of ze nog te vinden zijn bij Hella ofzo?Greetz
1 maart 2012 om 22:25 #17999581volgens mij ze staan gewoon in het hella boek die ze bij de brezan en zo hebben liggen
onder rubriek bussen of univerceel dacht ik, heb hier een boek van 2003 liggen maar daar
staan ze niet in.1 maart 2012 om 23:02 #17999582denk dat je ook een ouder boek moet gaan halen johan :D
1 maart 2012 om 23:08 #17999583toch maar een keer weer met onze brezan vrienden praten :D
2 maart 2012 om 07:56 #17999584Geloof dat het nog niet gezegd is, maar wat een waanzinnig mooie foto.
Echt een perfect plaatje om in groot formaat als desktop te gebruiken bijvoorbeeld.Heel mooi gelukt vind ik. :thumb
2 maart 2012 om 10:51 #17999585Nu nog van roze naar kanarie geel spuiten :wors
2 maart 2012 om 17:58 #179995862 maart 2012 om 22:57 #17999587@lenn0 wrote:
Geloof dat het nog niet gezegd is, maar wat een waanzinnig mooie foto.
Echt een perfect plaatje om in groot formaat als desktop te gebruiken bijvoorbeeld.Heel mooi gelukt vind ik. :thumb
Beter goed gejat dan slecht geschoten zullen we maar zeggen, als desktop achtergrond heb ik deze:
Ookal is de kont nu al veel mooier nu die barbie achterlichten eruit zijn :jerry
3 maart 2012 om 10:52 #17999588Je kan ook om het half uur je desktop veranderen met Windows 7 ;)
Ik kon ook geen keuze maken :thumb3 maart 2012 om 14:33 #17999589Welke breedte hebben die velgen achteraan en welke maat van band ligt daar op getrokken?
En nog vorderingen ondertussen?
@Mantallica: Als je wat meer zou weten over die achterlichten, let me know.Greetz
5 maart 2012 om 15:53 #17999590@red_maniac wrote:
Welke breedte hebben die velgen achteraan en welke maat van band ligt daar op getrokken?
En nog vorderingen ondertussen?
@Mantallica: Als je wat meer zou weten over die achterlichten, let me know please?Greetz
Volgens mij waren het 8,5 inch brede velgen en de banden iets van 185 breed ofzo… maar die wielen zijn naar belgie gegaan.
Om jullie een beetje up to date te houden, het blok dat achter ligt is de “nieuwe” en de vooras ligt momenteel bij de straler om gestraald te worden zodat ik hem kan poedercoaten en spuiten.
De accubak was er niet best aan toe, daar heb ik al nieuwe stukken in gelast, in de bodem en de dorpel zitten ook wat gaten, komt hij hier mee door de keuring of moet ik die eerst oplappen?
Wordt sowieso wel opgelapt maar ik wil em zo snel mogelijk gekeurd hebben.Was em weer!
6 maart 2012 om 11:59 #17999591Bedankt voor de info over de wielen!
Goed idee van de vooras! Heb ik ook gedaan oogt lekker nieuw. ;)
Hou ons op de hoogte!Even Off topic: Voor mensen die intresse hebben in die LED achterlichten, ze zijn nog te verkrijgen bij Hella.
Heb ook es geïnformeerd naar de prijs van het hele handeltje en ‘t is nie bepaald goedkoop.
Buitenste Ring 77€ x 4= 308€
Binnenste pinker 32,50€ x 4= 130€
En de ring voor de afwerking 5,50€ x 4= 22€Totaal kostenplaatje 460€ en dan moet je ze nog pas maken.
Greetz
7 maart 2012 om 22:02 #17999566-offtopic hobby mag geld kosten. red-maniac
en zit de motor er al weer in of ga je de boel eerst opknappen. :kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.