roze aanslag op Themostaat

Forumindex Forums Modellen Astra roze aanslag op Themostaat

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268048
    rudyboy
      Lid sinds:
      7 May 2014

      Hallo Allemaal,

      Sinds 2 weken heb ik weer een andere astra G, hij rijd super!!
      nu merkte ik alleen dat hij een heel klein beetje koelvloeistof, er blijft ook een klein beetje druk op het kvs reservoir staan ook als de auto 2 dagen stil heeft gestaan.. Nou had ik al wat zitten zoeken en uiteraard is de koppakking een verdachte.. ik heb een aantal dingen gecontroleerd en heb dus geen witte rook, geen bubbels, olie of stinklucht in de KVS.

      Nu zag ik gisteren dat er wat roze aanslag zit op de buitenkant van de thermostaat, via internet kwam ik mensen tegen die vertelden dat KVS die opdroogt roze uit kan slaan? Als dit inderdaad opgedroogde koelvloeistof is wat kan ik dan het beste doen? (de auto loopt verder goed, komt goed op temperatuur en schommelt niet raar in temperatuur.)

      Ik zat er al aan te denken om preventief de radiateur, thermostaat, temperatuurmeter en KVS te vervangen om dit later niet alsnog te moeten doen.

      Hoor graag wat jullie denken.

      Groetjes Ruud

      #18252511
      KRSA2000
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 February 2009

        Ik zou eerst met de pakkingen van de thermostaat behuizing beginnen.
        Als je toch bezig bent kun je preventief de thermostaat vervangen (is toch open)
        Als de auto goed loopt zou de temp. sensor in orde moeten zijn. Dus de afdichtringetje vervangen zou moeten volstaan. Maar temp. sensors zijn niet zo duur dus je kunt hem ook preventief vervangen.

        Ik weet niet hoe oud de kvs is… Als het er pas in zit zou ik het alleen bijvullen
        (Ik vervang zelf de kvs om de 2jr.)

        Als de radiateur niet lek is zou ik hem fijn laten zitten. Zonde geld…
        Maar het gaat uiteindelijk om jouw gemoedsrust. ;)

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.