Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Rook ontwikkeling tijdens het rijden
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 februari 2017om 00:20 door bart-gsi.
-
AuteurBerichten
-
19 februari 2017 om 23:13 #18339078
Hallo.
Mijn probleem is als volgt.Tijdens het rijden begint mijn signum uit 2005 onwijs te roken en trek ik een rookgordijn (blauw/wit) waar menig militair jaloers op kan zijn, echter….
Hij doet het heel af en toe en dan ook maar voor een kortere periode.
Er is mij eens verteld dat een opel een soort kachel heeft om de motor sneller op temp te laten komen. Kan/ klopt dit?
Ik weet dat mn brandstof filter iets lekt, kan dit ermee te maken hebben?
Of zijn er ergere dingen aan de hand.Alvast bedankt
19 februari 2017 om 23:19 #18339080is het een benzine of diesel??
19 februari 2017 om 23:23 #18339081Ja, is natuurlijk niet geheel onbelangrijk.
Het is een signum diesel 1.9 cdti 150pk automaat19 februari 2017 om 23:27 #18339083eens kijken of dat je motor aan het regenereren is of dat je roetfilter stuk is…
19 februari 2017 om 23:29 #18339085of ziet het er zo uit??
19 februari 2017 om 23:59 #18339089Kleur komt wel overeen. Rook komt echt uit de uitlaat. Op het filmpje lijkt het ook bij de motor weg te komen…
Hij doet het ook maar n minuut of 10-15. Daarna is het weg. Zelfs bij het starten of stationair draaien geen rook te bekennen.
Hoevaak mag een auto regenereren dan? Want mn sig rookt elke week wel een keer.20 februari 2017 om 00:02 #18339090de opel diesels regeneren wanneer de filter verzadigd is
dus als je veel korte stukken rijdt bijvoorbeeld of zuinig rijdt en nooit hoog in toeren komt dan zit zon filter zo vol..
het regenereren kan idd 10 a 15 minuten duren wanneer de motor warm gereden is..
maar als je motor dit vaak blijft doen.. dan moet je even met opcom kijken of je sensoren voor en na de DPF goed werken..20 februari 2017 om 00:09 #18339091Rijd 2a3x per week vanuit twente naar apeldoorn. En dan nog de kortere afstanden zo links en rechts.
Kan het ook nog zijn dat het tzt nog beter wordt?
Heb deze auto nog niet zo lang, mss dat de vorige eigenaar veel korte ritten heeft gereden.
En heeft de buitentemperatuur ook nog effect op het regenereren?
Heb namelijk het idee dat ie het bij hogere buitenlucht temp vaker doet dan als het vriest20 februari 2017 om 00:20 #18339092nee buiten temperaturen hebben geen invloed hierop..
het regenereren wordt gestart wanneer de filter vol zit.. qua rijden weet ik niet welke temperatuur er gemeten wordt..
maar als je handmatig met opcom doet regenereren kan de filter tussen de 400 en 600 graden worden…
maar met veel korte ritten raakt zo`n filter relatief snel vol…
en het regenereren werkt het beste boven de 2500 a 3000 toeren voor een langere tijd..maar hij kan ook vaker regenereren als de ecu “denkt” dat de filter verzadigd is.. daarmee bedoelde ik als de 2 sensoren niet goed werken voor en na het DPF
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.