Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Rook onder de motorkap na sportief rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2012 om 09:57 #17926963
Yep, lekke koppakking…
4 april 2012 om 07:31 #17926964GoedeMorgen Allen,
de auto staat bij de garage het totale bedrag is 660 euro, en wordt morgen gemaakt,
incl, koppakking, carterpakking, distributieset en 4 liter olie + filter.4 april 2012 om 10:08 #17926965Mooi kun je er weer ff tegenaan :thumbup
5 april 2012 om 07:17 #17926966@trashmetal wrote:
Mooi kun je er weer ff tegenaan :thumbup
Ja idd,
ik kreeg ook nog te horen dat de Multiriem/V-Snaar vervangen moet worden, dat heb ik niet gedaan, is nou zelf zo’n riem makkelijk te vervangen?
Wat zou er gebeuren mocht hij knappen onderweg?5 april 2012 om 07:34 #17926967Dan valt je stuurbekrachtiging weg
Vervangen is niet zo heel moeilijk,
fantsoenlijke krik is wel handig omdat je blok iets moet zakken omdat de motorsteun in de weg zitik zet altijd de krik onder het blok met een klein plaatje hout om indeuken van de carter te voorkomen
krik omhoog tegen het carter dat er net spanning op staat
2 bouten uit het chassis van de motorsteun, blok laten zakken
zelf heb ik een ringsleutel geloof 15 waar ik een pijpje op kan zetten voor meer kracht
om de spanrol van de riem te duwen, riem er af
spanrol vervangen, aanspannen en nieuwe riem er weer op
blokje omhoog, bouten terug Klaar :D5 april 2012 om 07:43 #17926968Hoi,
je kan dan nog wel blijven rijden neem ik aan??
Als alleen je stuurbekrachtiging weg valt is dat niet zo’n punt denk ik :D5 april 2012 om 07:45 #17926969Jewel :D stuurt alleen vreemd en wat zwaar :jerry
5 april 2012 om 07:46 #17926970Ok, dus de dynamo staat niet in combinatie met de riem?
5 april 2012 om 07:48 #17926971Hoe merk je nou eigenlijk dat je de riem daadwerkelijk moet vervangen?
Gaat hij piepen constant?5 april 2012 om 07:50 #17926972meestal gaatie zingen inderdaad
5 april 2012 om 07:51 #17926973Ok dat heb ik alleen als ik naar links of rechts stuur (vanuit stil staan positie) en als ik optrek voor de rest niet
5 april 2012 om 07:53 #17926974@Mart_1987 wrote:
Ok, dus de dynamo staat niet in combinatie met de riem?
had ik er misschien bij moeten zetten
ja, de dynamo zit er ook aan
je zult dus op de accu verder kunnen rijden tot die leeg is…5 april 2012 om 07:55 #17926975Ok maar dat kan geen kwaad?
Niet dat de motor in de soep loopt?5 april 2012 om 07:56 #17926976nee kan geen kwaad
accu vind het alleen niet leuk als je hem helemaal leeg zou rijden :D5 april 2012 om 07:57 #17926977@trashmetal wrote:
Jewel :D stuurt alleen vreemd en wat zwaar :jerry
Het wegvallen van je stuurbekrachtiging is zeer gevaarlijk!
Je komt er pas achter op het moment dat je de bocht inzet en aangezien je het niet verwacht, is de kans op een ongeluk groot! Ik heb lang slachtoffer gespeeld bij de brandweer en was dus ook vaak op de hoogte van alles. In een jaar tijd zijn er 14 mensen in omgeving Zevenbergen zeer zwaar gewond geraakt (blijvend hersenletsel, verbrijzelde ledematen) door ongelukken die zijn veroorzaakt door het wegvallen van de stuurbekrachtiging.Een riem kost amper iets, op tijd vervangen is een stuk veiliger voor jou en je medeweggebruikers.
5 april 2012 om 08:00 #17926978@RISL wrote:
@trashmetal wrote:
Jewel :D stuurt alleen vreemd en wat zwaar :jerry
Het wegvallen van je stuurbekrachtiging is zeer gevaarlijk!
Je komt er pas achter op het moment dat je de bocht inzet en aangezien je het niet verwacht, is de kans op een ongeluk groot! Ik heb lang slachtoffer gespeeld bij de brandweer en was dus ook vaak op de hoogte van alles. In een jaar tijd zijn er 14 mensen in omgeving Zevenbergen zeer zwaar gewond geraakt (blijvend hersenletsel, verbrijzelde ledematen) door ongelukken die zijn veroorzaakt door het wegvallen van de stuurbekrachtiging.Een riem kost amper iets, op tijd vervangen is een stuk veiliger voor jou en je medeweggebruikers.
Ow, dat is niet zo handig als je een kleintje bij je in de auto hebt zitten,
ik laat hem wel vervangen van de week thanks:D5 april 2012 om 08:19 #17926979Dat lijkt me een stuk verstandiger ja.
Het laatste ongeluk wat ik toen heb meegekregen (wat veroorzaakt werd door een weigerende stuurbekrachtiging) was in een busje waarin een stel rugbydames naar een wedstrijd werd vervoerd. Van de afrit van de A17 naar de A16 ging het mis, stuurbekrachtiging viel weg, ze gingen rechtdoor het talud af (en dat is serieus hoog) en al die dames hebben wel iets blijvends er aan overgehouden.Maar ik zit nu ff verder te denken: bij mijn G zit de stuurbekrachtigingspomp niet op een riem toch? Want volgens mij is bij de G een hydraulische pomp die elektrisch wordt aangedreven?
Veel mensen zeggen daarom dat het een elektrische bekrachtiging is, maar dat is niet waar, het is een hydraulische bekrachtiging.5 april 2012 om 09:28 #17926980Ff nog een vraag: moet ik de koppakking opnieuw inrijden?
en moet ik hem om de zoveel kilometers laten natrekken??
tot welke toeren mag je dan gaan??En moet dit ook met Distri?
8 april 2012 om 11:14 #17926981Bij deze motoren hoef je niet na te trekken.
effe 1000km rustig aan..
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.