rook bij de rem :S

Forumindex Forums Modellen Astra rook bij de rem :S

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234757
    Revlex
      Lid sinds:
      7 March 2009

      Hallo allemaal,

      IK heb een probleem met mijn astra g 1998.

      Ik heb stukje gereden vandaag (50km) en ineens remt hij slecht en trekt hij als ik rem 1 kant op en het begon te stinken. Toen ik thuis kwam meteen gekeken en de rem rechts voor rookte als gekke. Er zijn 2 maand geleden nieuwe blokken en schijven op gekomen,

      iemand een idee wat het kan zijn?

      hoop graag op informatie

      gr marco

      #17844588
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        ik denk dat de zuiger van je remklauw vast zit,

        wat er dus op neer komt dat jou blokjes niet meer mooi terug komen en tegen de schijf aan gedrukt blijven, wat op den duur heel erg heet wordt en ze slijten ook heel snel weg zo

        ik zou er ook zeker niet meer dan noodzakelijk mee gaan rijden

        Soms kun je de remklauw nog wel gangbaar krijgen, alles uit elkaar halen , rivisiesetje er op, maar waarschijnlijk zit je aan een andere remklauw

        #17844589
        testdrive
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 November 2008

          waarschijnlijk staat je rem vast.
          je zal hem even uit elkaar moeten halen om te kijken wat er vast zit , blokken zelf, zuiger of de geleider pennen

          #17844590
          Revlex
            Lid sinds:
            7 March 2009

            hmmm oke dat is echt balen.maar het heeft niks met een remstang te maken? Heb er verder geen vertand.
            het enige is dat ik giga baal want dit kon ik ff niet gebruiken zeg maar

            dank je

            #17844591
            Revlex
              Lid sinds:
              7 March 2009

              Oke maar ik kan er op dit moment niks aan doen gewoon naar garage gaan en hopen op een lage rekening :S

              #17844592
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                heb je tijdens de nieuwe blokken er op zetten ook nieuwe remcilinders op gezet? ik denk dat die blijft hangen

                #17844593
                Revlex
                  Lid sinds:
                  7 March 2009

                  nee die zijn er toen niet ondergezet. Door de garage

                  #17844594
                  Revlex
                    Lid sinds:
                    7 March 2009

                    Morgen halen we alles los waarschijnlijk zit er een zuiger vast.

                    bedankt voor de reacties

                    #17844595
                    KadAstra-EF
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 July 2010

                      Probeer met een beitel TUSSEN de zuiger en het remblokje te komen.
                      Als je een klein kiertje hebt, gebruik dan een schroevendraaier om je zuiger helemaal terug te drukken.
                      Druk dan weer een paar keer op de rem zodat de zuiger weer naar buiten komt tegen je remblokje aan.
                      Herhaal dit een paar keer en dan moet hij het weer doen.

                      Mijn Kadett E heeft er ook wel eens last van. Dan doe ik het ook zo zonder dat ik de boel los moet halen.
                      behalve het wiel, die moet er wel af haha.

                      Ik lees dat dit probleem bij een Astra G is maar mischien heb je toch wat aan mijn informatie.

                      Groet, Rik

                      #17844596
                      opel-mark
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 March 2011

                        Er is maar een tip, niet klooien met je remmen, nieuwe klauw plaatsen(of gereviseerde).

                        #17844597
                        KadAstra-EF
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 July 2010

                          [rquote=1900759&tid=145257&author=opel-mark]Er is maar een tip, niet klooien met je remmen, nieuwe klauw plaatsen(of gereviseerde).[/rquote]

                          Ik klooi niet. Maar mijn methode werkt wel :P

                          Groet, Rik:D

                          #17844598
                          opel-mark
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2011

                            Het tijdelijk oplossen met jouw methode is niet de manier, de oorzaak is niet weg enkel voor even opgelost maar zal terugkomen, en dan moet je er niet aan denken dat het tijdens een remactie gebeurd.

                            Remmen zijn zaken waar je niet mee moet klungelen.

                            #17844599
                            Revlex
                              Lid sinds:
                              7 March 2009

                              Alles is uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt (wat ze niet bij de garage hadden gedaan) alles goed ingevet. De zuiger is weer gangbaar gemaakt. Gister weer 200km gereden en verder geen problemen meer gehad. vd week ook maar even de andere kant goed schoonmaken en nalopen allemaal.

                              bedankt allemaal

                              #17844600
                              McKaamos
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 December 2009

                                [rquote=1901477&tid=145257&author=Revlex]Alles is uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt (wat ze niet bij de garage hadden gedaan) alles goed ingevet. De zuiger is weer gangbaar gemaakt. Gister weer 200km gereden en verder geen problemen meer gehad. vd week ook maar even de andere kant goed schoonmaken en nalopen allemaal.

                                bedankt allemaal[/rquote]

                                ALs je toch de boel schoonmaakt, haal dan ook even wat nieuwe rem-olie (DOT4 olie).
                                Gezien het aan het roken is geweest, is de kans goed aanwezig dat je olie ook gekookt heeft, en daardoor verlies je veel remkracht. De olie is namelijk hygroscopisch (trekt vocht aan) en doet dat nog veel erger wanneer het kookt.
                                Effectief kan je de olie dan weg smijten.

                                Ik zou het risico iig niet lopen en de olie zsm vervangen. Kost je hooguit een tientje om te doen. (kosten olie. oude er uit, nieuwe er in, ontluchten en klaar)

                                #17844601
                                soepkiepe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  ik snap het niet hoor, hij zei zelf al dat de garage wel de remblokken hebben veranderd maar niet de rem cilinders, sommige reacties kloppen dan ook wel, deze cilinders drukken uit waneer je remt en waneer je je rem los laat dan zakken ze weer terug, die van jou zakken hoogst waarschijnlijk niet meer terug, ff naar de lokale auto onder delen winkel gaan en ff 2 nieuwe cilindertjes halen en die er op zetten, ik weet voor 90% zeker dat dan je probleem opgelost is, uiteraad wel je remmen ontluchten als je de nieuwe cilinders er op heb zitten ;)

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.