Forumindex › Forums › Modellen › Astra › rook bij de rem :S
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2011 om 17:40 #17234757
Hallo allemaal,
IK heb een probleem met mijn astra g 1998.
Ik heb stukje gereden vandaag (50km) en ineens remt hij slecht en trekt hij als ik rem 1 kant op en het begon te stinken. Toen ik thuis kwam meteen gekeken en de rem rechts voor rookte als gekke. Er zijn 2 maand geleden nieuwe blokken en schijven op gekomen,
iemand een idee wat het kan zijn?
hoop graag op informatie
gr marco
26 maart 2011 om 17:45 #17844588ik denk dat de zuiger van je remklauw vast zit,
wat er dus op neer komt dat jou blokjes niet meer mooi terug komen en tegen de schijf aan gedrukt blijven, wat op den duur heel erg heet wordt en ze slijten ook heel snel weg zo
ik zou er ook zeker niet meer dan noodzakelijk mee gaan rijden
Soms kun je de remklauw nog wel gangbaar krijgen, alles uit elkaar halen , rivisiesetje er op, maar waarschijnlijk zit je aan een andere remklauw
26 maart 2011 om 17:46 #17844589waarschijnlijk staat je rem vast.
je zal hem even uit elkaar moeten halen om te kijken wat er vast zit , blokken zelf, zuiger of de geleider pennen26 maart 2011 om 17:47 #17844590hmmm oke dat is echt balen.maar het heeft niks met een remstang te maken? Heb er verder geen vertand.
het enige is dat ik giga baal want dit kon ik ff niet gebruiken zeg maardank je
26 maart 2011 om 17:49 #17844591Oke maar ik kan er op dit moment niks aan doen gewoon naar garage gaan en hopen op een lage rekening :S
26 maart 2011 om 17:50 #17844592heb je tijdens de nieuwe blokken er op zetten ook nieuwe remcilinders op gezet? ik denk dat die blijft hangen
26 maart 2011 om 17:51 #17844593nee die zijn er toen niet ondergezet. Door de garage
26 maart 2011 om 18:52 #17844594Morgen halen we alles los waarschijnlijk zit er een zuiger vast.
bedankt voor de reacties
27 maart 2011 om 08:12 #17844595Probeer met een beitel TUSSEN de zuiger en het remblokje te komen.
Als je een klein kiertje hebt, gebruik dan een schroevendraaier om je zuiger helemaal terug te drukken.
Druk dan weer een paar keer op de rem zodat de zuiger weer naar buiten komt tegen je remblokje aan.
Herhaal dit een paar keer en dan moet hij het weer doen.Mijn Kadett E heeft er ook wel eens last van. Dan doe ik het ook zo zonder dat ik de boel los moet halen.
behalve het wiel, die moet er wel af haha.Ik lees dat dit probleem bij een Astra G is maar mischien heb je toch wat aan mijn informatie.
Groet, Rik
27 maart 2011 om 08:25 #17844596Er is maar een tip, niet klooien met je remmen, nieuwe klauw plaatsen(of gereviseerde).
27 maart 2011 om 08:46 #17844597[rquote=1900759&tid=145257&author=opel-mark]Er is maar een tip, niet klooien met je remmen, nieuwe klauw plaatsen(of gereviseerde).[/rquote]
Ik klooi niet. Maar mijn methode werkt wel :P
Groet, Rik:D
27 maart 2011 om 10:51 #17844598Het tijdelijk oplossen met jouw methode is niet de manier, de oorzaak is niet weg enkel voor even opgelost maar zal terugkomen, en dan moet je er niet aan denken dat het tijdens een remactie gebeurd.
Remmen zijn zaken waar je niet mee moet klungelen.
28 maart 2011 om 09:39 #17844599Alles is uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt (wat ze niet bij de garage hadden gedaan) alles goed ingevet. De zuiger is weer gangbaar gemaakt. Gister weer 200km gereden en verder geen problemen meer gehad. vd week ook maar even de andere kant goed schoonmaken en nalopen allemaal.
bedankt allemaal
28 maart 2011 om 12:47 #17844600[rquote=1901477&tid=145257&author=Revlex]Alles is uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt (wat ze niet bij de garage hadden gedaan) alles goed ingevet. De zuiger is weer gangbaar gemaakt. Gister weer 200km gereden en verder geen problemen meer gehad. vd week ook maar even de andere kant goed schoonmaken en nalopen allemaal.
bedankt allemaal[/rquote]
ALs je toch de boel schoonmaakt, haal dan ook even wat nieuwe rem-olie (DOT4 olie).
Gezien het aan het roken is geweest, is de kans goed aanwezig dat je olie ook gekookt heeft, en daardoor verlies je veel remkracht. De olie is namelijk hygroscopisch (trekt vocht aan) en doet dat nog veel erger wanneer het kookt.
Effectief kan je de olie dan weg smijten.Ik zou het risico iig niet lopen en de olie zsm vervangen. Kost je hooguit een tientje om te doen. (kosten olie. oude er uit, nieuwe er in, ontluchten en klaar)
28 maart 2011 om 18:26 #17844601ik snap het niet hoor, hij zei zelf al dat de garage wel de remblokken hebben veranderd maar niet de rem cilinders, sommige reacties kloppen dan ook wel, deze cilinders drukken uit waneer je remt en waneer je je rem los laat dan zakken ze weer terug, die van jou zakken hoogst waarschijnlijk niet meer terug, ff naar de lokale auto onder delen winkel gaan en ff 2 nieuwe cilindertjes halen en die er op zetten, ik weet voor 90% zeker dat dan je probleem opgelost is, uiteraad wel je remmen ontluchten als je de nieuwe cilinders er op heb zitten ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.