Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Rood accu lichtje met terugvallende toerenteller en km meter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2013 om 07:04 #17257877
Er verschijnt bij mijn Opel Meriva 1.6 na enige rijtijd en soms ook direct al het rode accu lichtje.
Vaak vallen de toerentellen en km meter dan dood in het hoekje.
Soms keren die terug bij stilstaan met een stationair toerental en een heel enkele keer ook bij een hoger toerental maar vallen wel weer terug
en vallen dan bij gas geven ook weer weg maar komen na een tijdje wel weer.
Bij een officieel doormeten op de pc komt er niet een specifiek duidelijke oorzaak uit maar is er wel een storing.
Het starten wordt ook steeds moeilijker.
Als de auto bij de eerste keer niet start dan wordt het starten steeds moeilijker.
Ik heb de indruk dat het bij de koude start het starten wel vaak goed gaat.
Inmiddels een nieuwe passende accu geplaatst maar de problemen blijven.
Is het raadzaam om ook een nieuwe dynamo te laten plaatsen gezien de doormeting laad de dynamo wel bij?
Of kan er iets anders aan de hand zijn.
Zelf heb ik het vermoeden (of stille hoop) dat het een zekering o.i.d. is.17 mei 2013 om 09:08 #181447641) jezelf voorstellen en actief deelnemen op het forum i.p.v. gelijk een vraagstellen is gewenst
2) Massakabels allemaal controleren (los halen, opschuren e.d.), mocht dit niks opleveren toch Dynamo en/of accu rot. Meten met volle belasting van gebruikers, achterruitverwarming/lampen aan e.d. Wellicht slipt de riem als er te veel belasting op komt van de dynamo (bij veel gebruikers aan dus).
Nieuwe dynamo hoeft niet duur te zijn, je kan prima een revisie/ruil dynamo monteren. Je levert je oude dynamo als statiegeld in en de dynamo/revisiebedrijf reviseert die weer.
17 mei 2013 om 11:24 #18144765@Aapje wrote:
1) jezelf voorstellen en actief deelnemen op het forum i.p.v. gelijk een vraagstellen is gewenst
2) Massakabels allemaal controleren (los halen, opschuren e.d.), mocht dit niks opleveren toch Dynamo en/of accu rot. Meten met volle belasting van gebruikers, achterruitverwarming/lampen aan e.d. Wellicht slipt de riem als er te veel belasting op komt van de dynamo (bij veel gebruikers aan dus).
Nieuwe dynamo hoeft niet duur te zijn, je kan prima een revisie/ruil dynamo monteren. Je levert je oude dynamo als statiegeld in en de dynamo/revisiebedrijf reviseert die weer.
Dank voor de tip
Ik heb de massakabel schoongemaakt en de hoofdzekeringen en de kleine zekeringen stuk voor stuk zgn. aangeduwd
en het probleem was bij het starten over.
Ook bij hoog toerental enz. blijft het rode lichtje uit.
Hopelijk blijft dat zo.
Succes17 mei 2013 om 14:28 #18144766DE massakabel? Er zijn er meer he!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.