Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ron’s Astra G
- Dit onderwerp bevat 395 reacties, 69 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 november 2018om 13:21 door Dolby.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2011 om 08:19 #17886137
das een mooie wagen. maar wat ik niet snap dat je je ringen afmoest koppelen voor de keuring van de angel eye.
ik ben ook van plan om angel eye’s te koopen voor m,n tigra. maar als die dan niet door de keuring komt dan denk ik er nog over na.
of heb jij op de eye’s geen Ec merk staan ?gert
11 juli 2011 om 14:09 #17886138Vandaag eindelijk alle onderdelen binnen om de Z16XE weer te monteren.
De Z16XE word voorzien van een Eaton M45 Super Charger.
En een Spagettie spruitstuk. Om het vermoegen op de wielen te kunnen overbrengen. Word een F18WR bak gebruikt.In combinatie met een koppeling van volkswagen omdat de diameter heirvan kleiner is maar toch 24 tanden heeft.
X20XET zijn ook de onderdelen voor besteld en word weer opnieuw opgebouwd.
11 juli 2011 om 16:41 #17886139Maar waarom is de vraag? ;) Of heb ik wat gemist?
11 juli 2011 om 18:16 #17886140Hey,
Deze velgen heb je die nog
Zo ja doe je deze weg (verkopen) ik hoor het graag (via PM ofzo)
groetjes
11 juli 2011 om 20:24 #17886141Hele nette G hoor !
Super strakke Astra en mooi om te zien wat je er zelf allemaal al aan gedaan hebt.11 juli 2011 om 21:33 #17886142@DarkNL08 wrote:
Maar waarom is de vraag? ;) Of heb ik wat gemist?
Er was een drijfstanglager stuk gelopen. Na reparatie leek alles weer in orde. Maar heb ik niet goed opgelet en mankeerde er dus
ook nog wat aan de drijfstang. Deze is toen tijdens het rijden gebroken. Wat flinke schade heeft veroorzaakt aan 1 cilinder, zuiger en 4 kleppen.Waardoor het motorblok opnieuw opgebouwd gaat worden. Daarom gaat er nu een z16xe in met supercharger om hier ook weer wat extra vermogen uit te krijgen..
Dan kan ik op mijn gemak de andere motor heropbouwen en ga ik natuurlijk voor nog meer pktjes..
Waarschijnlijk om en nabij de 500 paardjes..13 juli 2011 om 15:28 #17886143@AstraLimburgDriver wrote:
Hey,
Deze velgen heb je die nog
Zo ja doe je deze weg (verkopen) ik hoor het graag (via PM ofzo)
groetjes
Had je deze velgen nou nog en zo ja doe je ze weg??
mvg.
15 juli 2011 om 11:03 #17886144Helaas, heb ik deze een hele tijd terug al verkocht..
17 juli 2011 om 09:39 #17886145hoi ron.
als ik vragen mag.ben je automonteur van beroep.ik heb al je foto.s gezien van begin tot eind niet normaal meer hoe jij bezig bent.
heb je een geld boompje in je tuin haha.
supermooie opel astra heb je.gr rick.
17 juli 2011 om 11:16 #17886146Ben geen automonteur, maar IT-er van beroep. Maar eeh met twee rechter handen.. haha…
woensdag mn compressor halen bij chartertech.. En dan kan het opbouwen van de z16xe beginnen..
om precies te zijn een Eaton M45 compressor. Spagettiespruitstuk en VW koppelingsplaat om mijn F18bak te kunnen behouden zijn al binnen.
Bak aangepast met korte 1ste 2e en 3de versnelling van en F16C3,55 bak en de 4e en 5e versnelling van ene F18WR3,74
Dus zuinig rijden op de snelweg en toch goed sprintjes kunnen trekken altans dat is de gedachten erachter of het ook in de praktijk goed gaat moet nog blijken.
18 juli 2011 om 07:31 #17886147Vanavond / morgen volgen er foto’s van de z16xe met spagettie spruitstuk.
Vanacht word er gesleuteld…18 juli 2011 om 08:49 #17886148Succes ron :thumbup
18 juli 2011 om 10:21 #17886149Hey een vraagje
Ik zie dat je de siteskirts in de zelfde kleur hebt gespoten hoe heb je dat gedaan, hier zeggen ze bij de spuiter nieuwe te kopen omdat de originele haast niet te spuiten zijn en dat lijkt me sterk en zie het steeds meer en meer van wel
Wat zijn jouw stappen voor het spuiten??18 juli 2011 om 10:34 #17886150In princiepe kun je alles spuiten. Veel spuiters doen dit niet omdat de kans bestaat dat het ooit is ingevet of dergelijke om ervoor te zorgen dat het mooi blinkt in plaats van zo’n doffe grijze kleur. Indien er iets is gebruikt is het erg vet en hecht de lak slecht. Om een zo vlak mogelijk reseltaat te bahalen mits je de structuur eraf wil hebben moet je vulprimer gebruiken om hem glad te maken dit kost ook erg veel tijd voor een spuiter. Veel spuiters bestellen dan een gladde “namaak versie” van de sideskirts.
Ikzelf heb eerst mijn Sidskirts meerdere malen ontvet en in een bad met weekmakers gedaan. Daarna de skirts gespoten met speciaale hecht primer voor de skirts. Daarna De kleur in twee lagen aangebracht en vervolgens een blanke laklaag.
Wil je de structuur er geheel uit hebben kun je het beste vulprimer gebruiken na de hechtprimer en daarna schuuren zodat deze helemaal glad zijn.
19 oktober 2011 om 12:16 #17886154Paar updatejes…
Motorblokje terug erin.. Veerpootbrub En netjes in rood zwart:
Nieuwe wielekes:
Spagettie spruitstuk:
Lexmaul inlaat / Injectorrail met brandstofdrukregelaar:
19 oktober 2011 om 13:08 #17886155:wors :wors Respect dat je dat helemaal in je eentje doet!
Wat een pracht auto, heb je ervan gemaakt!
Blijf zo doorgaan!Astra 2.0DTH
19 oktober 2011 om 13:28 #17886156Momenteel zitten er oook al opc / coupe sideskirts onder.. en een heel speciale voorbumper orgeneel geproduceerd door gm maar niet in europa.
19 oktober 2011 om 13:31 #17886157@Haasje17 wrote:
Momenteel zitten er oook al opc / coupe sideskirts onder.. en een heel speciale voorbumper orgeneel geproduceerd door gm maar niet in europa.
die heb je er toch niet op op die fotos? ofwel?
19 oktober 2011 om 13:32 #17886158Dat klopt komt binnenkort foto van als ik ze helmaal goed vind nu vind ik ze niet netjes gespoten.
zit ook nog te twijfelen voer mijn velgen de 5 spaaks of de bbs look.19 oktober 2011 om 14:42 #17886159overduidelijk de BBS, maar das mijn smaak
19 oktober 2011 om 17:25 #17886160Ik zag dat je een turbo had op je x20xer, had je hierbij ook nog een intercooler ? en past de leh turbo zonder problemen op de x20xer ?, ben namelijk ook van plan een turbo op mijn blok te schroeven ?
19 oktober 2011 om 19:37 #17886161@Haasje17 wrote:
Ben geen automonteur, maar IT-er van beroep. Maar eeh met twee rechter handen.. haha…
ja hahaha ITer van beroep ja? grappig om te horen. doe jij iets van systeem/netwerkbeheer of software ontwikkeling? toevallig zit ik ook in de die IT wereld, het maken van software voor magazijnbesturingen (.NET/ C#), ken je denk ik wel.
ik vond die velgen iets te overdreven by the way, 17″ vind ik persoonlijk het mooiste onder een astra.
Weet je nog iets over die CV draad waar ik je in een ander topic naar vroeg.laters…
19 oktober 2011 om 22:03 #17886162Dat ken ik inderdaad, ik zit meer in het systeem /netwerkbeheer. Maar heb ook teven .NET en C# geprogrameerd. Heb alleen een hekel aan programeren.
Met de 18″ bedoel je denk ik die met veel spaken chroom zwart? De andere twee zoals op de avatar en laatste foto zijn 17″ en daartussen twijfel ik. Ik ga morgen even met mn multimeter meten dan laat ik je wel weten welke draad het is en waar je die kunt vinden.
20 oktober 2011 om 17:07 #17886163@Haasje17 wrote:
Dat ken ik inderdaad, ik zit meer in het systeem /netwerkbeheer. Maar heb ook teven .NET en C# geprogrameerd. Heb alleen een hekel aan programeren.
Met de 18″ bedoel je denk ik die met veel spaken chroom zwart? De andere twee zoals op de avatar en laatste foto zijn 17″ en daartussen twijfel ik. Ik ga morgen even met mn multimeter meten dan laat ik je wel weten welke draad het is en waar je die kunt vinden.
thanks voor het nameten. klopt het dat jij van de depo koplampen met xenon hebt. dat lijkt daar zo op 1 van die foto”s. mocht dat kloppen, hoe bevalt dat? ik heb nu dat m’n gewone koplampen wat dof beginnen te worden.
20 oktober 2011 om 19:24 #17886164Inderdaad, bevallen prima. Perfect licht zo met xenon erin.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.