Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ron’s Astra G
- Dit onderwerp bevat 395 reacties, 69 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 november 2018om 13:21 door Dolby.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2013 om 21:13 #178864564 augustus 2013 om 07:38 #17886457
creatief bezig geweest :thumb
ben benieuwd naar het resultaat4 augustus 2013 om 07:41 #17886458vanochtend steun gemonteerd, en het verschil is echt goed te merken kantelen van de motor is een stuk minder. Helaas wel wat meer trillingen in de auto.
4 augustus 2013 om 11:07 #17886459Hey, heb jij gewoon een 101pk motor omgetoverd tot een 150pk motor??
31 augustus 2013 om 05:15 #17886460Inderdaad, de x16xel, z16xe, x16xe motoren zijn vrij goed te doen om daar zo rond de 150 pk uit te krijgen.
Kot wel nodige centen en tijd, maar ongeblazen tot 150 of hoger gaat vrij goed.31 augustus 2013 om 16:57 #17886461Oke! Wat zou ik aan me motor doen, naast een turbo in bouwen, dat wel mooie pk’tjes erbij geeft.
31 augustus 2013 om 17:06 #17886462Is zonder turbo he die 160 pktjes. (krukas pktjes)
Scherpste nokkenassen (pk winst beetje afhankelijk van in en uitlaat traject) die je kunt krijgen voor hydro stoters.
Dbilas inlaatspruitstuk (30 pk winst) of powerbox van ander merk
Spagettie spruitstuk met groep n of group a uitlaat (groep n is 54mm) is al dikker dan orgineel denk dat je veel koppel verlies hebt met groep a uitlaat. En chip op maat. En eventueel ander luchtfilter of dergeljke (maar haal je bijna geen winst mee).
Kop flowen kan maar is niet noodzakelijk.31 augustus 2013 om 17:14 #17886463Ahaa, zit een beetje rond te kijken, kost zeker wel wat centjes! maar je krijgt er wel mooie pktjes uit voor en 1600 motor zonder turbo!
28 september 2013 om 16:27 #1788646429 september 2013 om 12:06 #17886465word die ook 160 pk :jerry :jerry
29 september 2013 om 12:53 #17886466ik denk dat 16 pk al krap word :jerry :jerry :D
michel
29 september 2013 om 21:05 #17886467@ahrend wrote:
word die ook 160 pk :jerry :jerry
Blijft gewoon 51pk bij 4400 toeren.
Met 3 versnellingen. Is het bijna een automaat haha.30 september 2013 om 09:16 #17886468nostalgie mooi hoor, nog wel plannen mee
19 november 2013 om 21:45 #17886469Vandaag om 18.30 thuisgekomen, even eten, om 19.00 auto willen starten helemaal geen kik gaf de startmotor.
Dus maar even corsa c gsi van mn broertje gepakt om iemand zijn internet te fixen.Gefixt en wel terug even kijken, geen losse draadjes of vreemde dingen, even duwen ja hoor slaat meteen aan.
Laatste tijd af en toe dat mn radio en mid blijven branden, na contact aan uit is dit weg.Dus ben bang contactslot kapot of startmotor.
Morgen maar even hier zoeken naar een startmotor, moet er nog een hebben van een xer. onderblok gekeken, maar daar is die al vanaf. Zitten nog wel 3 zuigers en krukasje in. Dus ook maar eens kijken of het mischien de moeite is om dat blokje nog te reviseren.
15 januari 2014 om 06:42 #17886470startmotor vervangen, uiteindelijk wat het de ronde stekker bij de zekering kast welke dus niet voldoende contact maakte. Soms wel soms niet en dus steeds bij meten wel en bij starten niet of slecht.
15 januari 2014 om 07:00 #17886471Over ongeveer een week gaan we weer heel hard aan het werk met de astra en Olympia en komt er waarschijnlijk nog een projectje bij in de trand van de autosport.
15 januari 2014 om 11:55 #17886472We zijn benieuw Ron. :thumb
22 januari 2014 om 07:13 #17886473Ik rijd al een tijdje met de rode koni’s achter en 40/40 verlaging. De koni’s achter zijn zeer stug, dus ga het een en ander aanpassen.
De verlaging word 40/00 en voor komen oranje koni’s onder. (hij komt dus hoger dan de sport van orgine staat achter) de reden hiervoor is om de wieldruk voor te verhogen. (veel wielspin bij rijden, vooral wegtreken vanaf rotondes)Tevens een steun maken om de AMR 500 te kunne monteren (compressor) zeer compact. Enkel voor soepeler rijden met lange bak, hoeft geen vermogen monster te worden. Tevens ligt vliegwiel monteren.
22 januari 2014 om 11:02 #17886474Mooi Ron. Hou je topic zeker in de gaten. :thumb
22 januari 2014 om 18:16 #1788647526 januari 2014 om 16:30 #1788647626 januari 2014 om 20:18 #17886477Goed bezig! Maar ik begreep dat je achter hoger hebt gezet voor de wegligging. Alleen voor de looks gaat het niet mooi staan vind ik. Tijdje terug had ik ap 40/30 veren waarvan de achterkant verkeerd was, die bleef op zelfde hoogte. Dus ik reed ook tijdje met dikke. Verlaging voor en achter standaard. Zag er echt raar uit :jerry
Heb je achter standaard veren met koni dempers??
26 januari 2014 om 21:30 #17886478Ik heb rondom koni’s voor 40mm verlaagd en achter 0mm maar voor de sport II geld dus eignelijk 20mm verlaagd voor en 20mm verhoogd achter. Als iemand zn sport II veren of OPC achterveren wil ruilen voor 40mm verlagings veren bied ze aan. Of die van 20mm achter naar normaal wil dat kan ook.
29 januari 2014 om 19:23 #17886479Heb zelf ook oranje koni’s, top spul!
vind het zelf beter staan voor lager dan achter :thumb
foto van het totaal plaatje please??31 januari 2014 om 17:54 #17886480 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.