Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ron’s Astra G
- Dit onderwerp bevat 395 reacties, 69 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 november 2018om 13:21 door Dolby.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2011 om 17:18 #17238354
Hallo allemaal,
Ik heb me reeds voorgesteld en start nu mijn eigen topic.
Bij de Dealer januari 2009:
februari 2009:
Chroomen sierstrip zoals op de coupé geplaatst en merk en type aanduiding verwijderd!
maart 2009:
Xenon lampen ingebouwd
april 2009:
Koplampunits vervangen door Angel Eyes.
Mei 2009:
Orginele 6 CD wisselaar en radio werden voorzien van nieuwe speakers woofer en extra radio met navigatie en dvd speler!
Juni 2009
Acherklep en achterramen geblindeerd!
Juli 2009
Nieuwe velgen!
Oktober 2009:
Stootstrips meegespoten
December 2009:
Ledere Bekleding
Februarie 2010:
4 cm verlaagd + nieuwe velgen
April 2010:
Shijfremmen achter
Zijskirts in kleur!
Mei 2010:
ECC aan de praat :mrgreen
Juni: 2010
kwam door de keuring, maar moest mijn ringen in mijn angeleyes afkoppelen.
besloten om nieuwe koplampen aan te schaffen, de orginele xenon units in zwarte uitvoering.
Zie hier het resultaat:
Xenon Units van Hella!
Nieuwe OPC schijven zijn gemonteerd! :mrgreen
ontlucht en getest en het remt geweldig.
Door vervangen van fusee’s en opnieuw uitlijnen zijn de trillingen die ik op het stuur had ook verdwenen. :huldeJuli 2010:
Nieuwe handgrepen gemonteerd!!! :mrgreen
Nieuw:
Oud:
Wat vinden jullie hiervan? Ik vind het zelf tegevallen, het geeft te weinig licht, vind hem er niet uitspringen maar beetje aan de donkere kant. :(
Totaaalplaatje!!!
September 2010:
Moterombouw Z16XE naar X20XER voordert hieronder een fototje.
Wat foto’s van een rijdende auto met zelfprogrameerbare ecu.
November 2010
Turbo erop gemonteerd (testopstelling)
Luchtfilter is even een tijdelijke oplossing, heb bij M-tech nog wat kleine dingetjes
besteld!December 2010:
Schermpjes in de hoofdsteunen.
Januari 2011:
Olietemp Oliedruk en Turbodruk meter.
Februari 2011:
Carbon klepdeksel en nieuwe tellerplaten
Maart 2011:
Nieuwe achterbumper en achterlichten:
Mei: 2011:
Group A uitlaatsysteem van voor tot achter.
9 mei 2011 om 17:24 #17886108Leuk topic en een bijzonder mooie astra. Lekker normaal gebleven maar toch uniek.
9 mei 2011 om 17:27 #17886109leuk topic! Wat een prachtige wagen!
ZEKER blijven updaten hé ;) :kewlpics
10 mei 2011 om 06:46 #17886110Ik blijf hem zeker updaten, missen nog wat updates omdat ik er geen foto’s van kon vinden, zal deze binnekort maken en ook ertussen plaatsen.
10 mei 2011 om 07:03 #17886111Tjezus, respect hoor :wors
Heb je alles zelf gedaan, incl motor swap?
Wat een verschil met de foto bij afschaf!
10 mei 2011 om 07:22 #17886112mooie auto!
leuke updates!Erwin
10 mei 2011 om 07:30 #17886113Heb alles zelf gedaan, inclusief motorswap en ombouw naar turbo blokkie..
Loopt nu als een trein ofja raket…Enkel het blinderen en spuiten heb ik laten doen.
10 mei 2011 om 09:02 #17886114Hey Ron,
Leuke foto rapportage zo :)
Je Astra vind ik er stijlvol aangepakt!
Klasse!!
10 mei 2011 om 09:23 #17886115inderdaad stijlvol, niet te overdreven en erg mooi!!!
10 mei 2011 om 09:33 #17886116He Ron, Wat een geweldig mooi Astra heb je daar zeg. :wors
10 mei 2011 om 10:49 #17886117hoelang rijd jij al met de turbokit op de x20xer en wat is je beleving in degelijkheid / betrouwbaarheid / verbruik?
Heb je ergens een projecttopic over de xer turbo ombouw? :)
10 mei 2011 om 11:00 #17886118Rijd met cosworth zuigers en versterkte drijfstangen in orgeneel x20xer blok met een aangepaste Z20LEH trubo.
En kwa degelijkheid is hetonderblok van de xer veel degelijker als dat van een let. Krukas is af fabriek al sterker dan die in de LET LEH’s geleverd en vliegwiel heeft twee extra boutgaten voor het vliegwiel. Heb zo’n 20.000 km gereden met x20xer blokje waarvan 10.000 zo rond de 300 pk en 400 nm.
In het begin met de standaard zuigers gereden met z20let turbo erop zonder verdere aanpassingen en dat gaat ook prima zonder problemen. Vermoed dat dat allemaal ook best een tijdje mee zal gaan. Dan rij je ongeveer met 0,6 tot 1 bar druk.
Ben nogal wat aan het wisselen geweest van turbo intercooler enzo om beetje naar mn zin te krijgen. Wel steeds rond de 300 pk 400 nm gebleven.
Heb niet echt een project topic, omdat ik alles in mn uppie doe en dr niemand is die dus foto;s kan maken en ja om nu steeds ff een fotoke te maken daar heb ik op dat moment geen tijd voor.
10 mei 2011 om 11:23 #17886119geen zuigerbodemkoeling?
heb je de ECU laten remappen op de rollers, of draai je op KMS/VEMS ?
10 mei 2011 om 11:35 #17886120Een vrij programeerbaare ECU.. Geen zuigerbodemkoeling, komt mischien nog in de toekomst.
10 mei 2011 om 13:20 #17886121Is je dak nu ook matzwart of ligt er regen op?
10 mei 2011 om 14:52 #17886122Ik hoop regendrupels, want zover ikw eet heb ik geen matzwart dak.
10 mei 2011 om 16:14 #17886123Gave tellerklokken, lijken wel die van een Astra H? Hoe kom je daaraan als ik vragen mag :angel
10 mei 2011 om 16:29 #17886124hey ron,
mooie en strakke astra g heb je daar :thumbup :thumbupgr
10 mei 2011 om 16:57 #17886125@mrmonkey wrote:
Gave tellerklokken, lijken wel die van een Astra H? Hoe kom je daaraan als ik vragen mag :angel
Tellerplaten komen van krasy, hier op het forum
10 mei 2011 om 17:58 #17886126Ah , eindelijk komt de economie op gang haha.
Nee zonder gekheid je heb een mooie kar en met
subtiele en serieuze modificaties vind het intereur
erg mooi en apart geworden met het volleer erin.10 mei 2011 om 19:36 #17886127is zeeker een mooie astra niet te overdreven heb hem alleen nog niet zien rijden ondanks dat ik zelf ook uit best komt rij zelf een groen astra g staition
10 mei 2011 om 19:41 #17886128Teveel bijna orgeneel mischien en dan valt dat niet op? Ik rijd dagelijks door het dorp.
10 mei 2011 om 19:45 #17886129zeker wel vette wagen jongen. vooral die strip met donkere achterlichten is vet.
hoe had je in mei 2009 je xenon lampen gemonteerd in de orignele koplampen units? dat is niet 1:1 passend of wel?
21 juni 2011 om 13:28 #17886130Over twee weekjes apk.. laatste tijd veel probleemen gehad met de auto.
Lekte nogal wat olie, bij de carterontluchting na vervangen van slang en buis nogsteeds, bleek de klepdeksel gescheurd bij het pijpje. Daarna na vervangen van klepdeksel oliedrukverlies. (Olieaanzuigbuis verstopt) Schoongemaakt en nieuwe filter + olie.
Nu rechter remklauw die regelmatig blijft hangen (Had bosch remklauwen worden binnenkort vervangen voor de lucas klauwen)
Orginele velgen + twee nieuwe banden er weer onder gezet. Past precies met de 308mm schijven voor.Zaterdag mn kofferbak aanpakken en mn jbl woofer mollesteren en hiervan een mooi compakt doosje bouwen zodat het in het first aid kit bakje past.
4 juli 2011 om 08:09 #17886136Vorige week zacht getik in het blok. Bleek in van de drijfstanglaters uitgesleten. Deze laten vervangen. Getik was weg.
Na een paar dagen rustig te hebben gereden keertje doorgetrokken. En liep als een trein kom bij de rotonde begint de auto te schokken en bokken. En nu blijkt dat mn drijfstang ook is gebroken.Na veel wikken en wegen gaat er weer een Z16XE in terug. Die ik op termijn natuurlijk ook van een turbotje voorzie.
Voorlopig krijgt de z16xe een spagettie spruitstuk en geflowde in en uitlaatpoorten. en custom chippie en wat andere aanpassinkjes zodat die zo’n 150 pktjes moet leveren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.