Hallo,
heeft er iemand nog last van rolgeluid in de auto? Vanaf 90 per uur is dit bij mij echt aanwezig. hoor echt zo een dempend rolgeluid, denk van de banden, maar is toch niet zo aangenaam….
Wat doen?
Uitlijnen?
Banden oppompen (wat is de beste bandendruk voor 17 inch sportstourer 2cdti 160pk ecoflex?)
…
heb al wat gekeken op google. vind wel wat terug betreffende rolgeluiden maar niet altijd wat eraan te doen. heb gelezen dat het aan de banden kan liggen. ik heb van achter michelin en voor firestone. Ik weet het eigenlijk niet goed. Wat is de perfecte bandendruk, op google vind je alles tegenstrijdig…
volgens mij zijn ze niet gecupt.
Dan moet je toch echt niveau verschil zien in het niveau van de rubbers?
kan het aan bandenspanning liggen?
Hoeveel moet die zijn bij sportstourer 225/55 r17 97w
ik heb nu de maat 225/55 r17 maar moet dit bij een sportstourer 2000 cd 160pk ecoflex niet 245 zijn???
beide kunnen (samen met nog wat andere maten); de breedte 245 is wel enkel icm 18 of 19 of 20 inch
aanbevolen spanning staat bij op label (in tankklep of aan bestuurdersdeur)
je hebt een Ecoflex en mogelijk ook lage weerstandsbanden -> hoge bandendruk aangewezen
Had dat probleem ook op mijn insignia sports tourer zingende achterbanden ( bridgestone ) nu vervangen door micheline pilot sport . Echte super band . Nu is hij muis stil zalig.
Auteur
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.