Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Rokende turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2009 om 09:54 #17209915
Hallo!
Mijn turbo rookt vanaf de buitenkant, alsof er ergens een olie lekkage in zit. De ene keer komen er rookpluimen vanaf en de ander keer heb ik weer nergens last van. Heb verder geen blauwe rookpluimen vanuit de uitlaat en de turbo komt ook nog gewoon mooi op druk. Het is ongeveer een 3000km oude turbo, iemand enig idee wat het kan zijn:hmmz Het gaat trouwens om een originele turbo waarvan het binnenwerk vergroot is.
25 mei 2009 om 09:57 #17483839Het zit jou ook niet echt mee he? Sorry kan je helaas niet helpen wat betreft de turbolader, daar reikt mijn kennis (nog) niet toe.
25 mei 2009 om 16:38 #17483840mijn GSI turbo deed dat ook.. begon te roken als ik in de file stationair stond te draaien..
na ongeveer een minuutje begon hij te roken.. als ik dan weer ging rijden was het weg..
verder rookte die ook niet.. andere turbo gemonteerd en t was weg..
ze hebben me toen verteld dat t aan de afsluitringen lag van de turbo as..
dat deze versleten waren.. heb de turbo nog niet weg gebracht dus heb de oplossing
nog niet voor je
idd ook niet goed gelezen.. dit is niks inwendigs.. sorry
25 mei 2009 om 17:09 #17483841Hmmz, hoop niet dat dit een dure grap zal worden dan:puke Ik kan denk ik dan ook maar het beste contact kan opnemen met een turborevisie bedrijf:( Weet je toevallig ook hoe deze afsluitringen versleten raken aangezien deze turbo nauwelijks belast is geweest en altijd zeer netjes mee omgegaan is.
25 mei 2009 om 17:27 #17483842het zit je ook niet mee man..
Gewoon terug naar de leverancier van die turbo..Dit mag echt niet met een nieuwe turbo als deze nu al problemen geeft…
25 mei 2009 om 18:00 #17483843Is de turbo gloedjenieuw??
Of is deze “volledig gereviseerd”?? Wat ze dan namelijk nog wel eens doen is het asje tussen turbine- en compressorwiel niet vervangen.
Deze is dan altijd iets ingeslepen door de afdichtingen die erop zitten, in het begin gaat dat dan vaak goed, maar uiteindelijk begint die weer te lekken.25 mei 2009 om 18:03 #17483844Sorry, niet helemaal goed gelezen :sleeping
Roken van de buitenkant, lijkt me alleen maar kunnen als er olie of koelvloeistof of iets dergelijks op de warme turbo komt.
Goed kijken naar (kleine) lekkages.26 mei 2009 om 13:57 #17483845oke bedankt voor de tip, ik zal in ieder geval alle koperen ringetjes vervangen. Leidingen zijn verder allemaal nieuw. Kan het mischien te maken dat ik een veer op de wastegate klep heb gezet die te strak is?? Er is al een nieuwe versterkte regeldoos onderweg en had dit op deze manier tijdelijk opgelost.
De turbo is afkomstig vanuit ebay en die persoon vertelde dat er nog wel garantie opzat via een duitse bedrijf, maar ik denk niet dat die garantie nog van toepassing is omdat de turbo weer doorverkocht is aan mij.
26 mei 2009 om 19:28 #17483846heb je deze turbo nu net pas gemonteerd of rij jij er al 3000 km mee
als hij net gemonteerd is kan het zijn dat er olie langs is gelopen met monteren
dat trekt er iets in
als je dan de turbo een keer echt goed warm rijd moet je probleem over zijn27 mei 2009 om 10:23 #17483847Nee ik rij er al zo’n 3000km mee, dus dat kan het niet zijn:(
29 mei 2009 om 18:53 #17483848Als het roken blijft: C&E ,zijn niet te beroerd om even te kijken wat er nou aan scheelt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.