Rokende Corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa Rokende Corsa

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Cobus
    Deelnemer

Hallo beste mede forummers

Ik heb hier van een kennis staan een Corsa C Z12XEP
      De eigenaresse van deze wagen heeft het rood brandend olie kannetje genegeerd.

Niks geleerd van haar vorige auto die met dezelfde reden het leven heeft gelaten.

Volgens haar zeggen Brande het lampje maar een paar seconden en is meteen naar mij toe gekomen.

Ik olie bij gevuld en ging bijna 4 liter in.

Dus hij was gewoon leeg.

Na het vullen gestart en de eerste paar seconden een hoop geratel en daar na klonk hij best oké.

Echter na een aantal minuten kwam er rook tussen de katalysator en het motorblok uit.

Oké ik geef toe had een druppeltje mis gegoten.

Dus ik denk dat verbrand wel en is zo weer over.

Helaas de wagen heeft nu ondertussen een uurtje gedraaid en er blijft rook en een stank tussen de katalysator en het motorblok komen.

Als ik het motor toerental op schroef word dit erger.

Zet ik het contact af dan blijft het nog een aantal minuten roken en stinken.

De onderkant van het motorblok is wel wat nat van de olie maar niet overmatig.

Dus ik ga nu haast denken dat de koppakking doorgeslagen is of een scheurtje in de kop of onderblok en dat deze tegen de katalysator/uitlaatspruitstuk staat te spetteren.

Nu kreeg ik de info mee dat Woensdag het oliepeil nog oké was.

En 2 dagen later alles weg.

Wat denken jullie.

Alvast bedankt voor het mee denken.

liviu2004
      Deelnemer

Ik denk auto gaat binnenkort in brand.

Corsa_GSi
        Deelnemer

Als er 4 liter olie in is gegaan, dan is dat teveel.
          Uit me hoofd zeg ik dat er met filter wissel een 3,5 liter in zou moeten.

Dus dan heeft die motor ruim een dag compleet zonder olie gedraaid.
          Dan is dat blok gewoon overleden.

Ander blokje op de sloop halen of deze auto naar de sloop rijden.
          Ik denk het laatste, want als de kat al een liter of 4 olie in zich heeft gekregen, dan is die ook dood.

Misschien dat een stuk flink blazen nog helpt met wat toevoegingen in de tank en de olie om alles weer schoon te krijgen…
          Maar het kan ook gewoon zijn dat zoiets de echte doodsteek wordt van de auto :tongue-out:

Cobus
          Deelnemer

Bijna 4 liter.
            de eigenaresse heeft de auto weer opgehaald en heeft nu 2 vaten van 5L achterin staan.
            Ze heeft de wagen net 3 maanden.
            waarvan de eerste 2.5 maand niks aan de hand was.
            tenminste dat zegt ze.
            ze heeft hem ondertussen bij de garage gebracht waar ze hem gekocht heeft en een hoop stennis lopen maken.
            echter die houd voet bij stuk.
            Als ze eerder was gekomen hadden ze willen helpen.
            maar aangezien ze een dag het rode lampje genegeerd heeft en lekker door is blijven rijden is het haar eigen schuld dat het motortje nu overleden is.
            met haar vorige wagen ging dit net zo.
            gewoon dat rode en of andere signaal lampjes negeren en door rijden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.