Roken na kop revisie

Forumindex Forums Modellen Astra Roken na kop revisie

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Nokkie

@GSI RACER,

Heb er even een los gehaald, de maat is goed 6mm voor de binnenmaat. Heb met nummer 12-31306-01 besteld.
      http://www.wiresrep.com.ar/RetenesValvula.html

GSI Racer
      Deelnemer

6mm is indd. goed ja.

hmm, raar probleem dan.

ik hou het toch op de klepgeleiders:hmmz

wim-v6
        Deelnemer

jupzz

Willem

Nokkie

@willem,

Ik heb de kop weg gebracht naar Ades in Apeldoorn. Daar was niks mis mee. Het zijn volgens dit bedrijf de zuigerveren.

Nou wil ik deze aanschaffen en gaan vervangen, kan jij mij aangeven wat een redelijk prijs is voor een complete set en waar ik deze kan aanschaffen? Brezan kon mij ze niet leveren.

Elke advies m.b.t. het vervangen van de zuigerveren is van harte welkom.

Groetjes,

Nokkie

OPCdriver

Zuigerveren vervangen zou ik pas doen na een goede meeting v/d boring
              als deze buiten/binnen de fabriektoleranties vallen weet je wat je te doen staat ;
              boren honen wat betekend dat je gelijk nieuwe zuigers erbij kunt
              bestellen of alleen honen wat alleen de zuigerveren betreft.
              Als je hier geen ervaring mee hebt zou ik er of een ervaren iemand hierbij
              halen of het laten doen door de bekende revisiebedrijven.
              Deze producten kunnen de meeste revisiebedrijven trouwens wel leveren.

adam222

Als het idd je zuigerveren zijn, dan zou ik de cilinders wel laten honen en gelijk nieuwe zuigers + veren monteren.

Het kost iets meer, maar het kan op lange termijn veel meer kosten besparen.

Je hebt dan ook nog het voordeel dat je het oorspronkelijke vermogen weer zo goed als terug hebt, aangezien door dit soort slijtage het vermogen aanzienelijk kan afnemen.

Nokkie

@all,

Stel dat ik de boel ga honen waarmee kan ik dat gaan doen, zijn daar speciale onderdelen voor te krijgen. Wat is eigenlijk het effect van honen en waarom wordt het toegepast. De cylinders zien er mooi uit zonder krassen.

Kan men mij een indicatie geven van de kosten, ik probeer een kosten baten analyse te maken. Mocht het zo zijn dat de kosten hoger worden dan de auto waard is dan denk ik dat ik hem naar zijn laatste rustplaat breng.

Reacties zijn welkom

champo
                  Deelnemer

Honen kan je niet zelf doen. Een draaibank is niet nauwkeurig genoeg en je weet de toleranties niet. Honen kost bij een brommer meestal 30euri (één cilinder) en dan moet je een overmaat zuiger set hebben. Je maakt de inhoud zeg maar groter waardoor je de overmaat (grotere) zuigers erin passen.

Goedkopere optie is misschien een ander blok monteren.

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.