Roken en moeilijk starten

Forumindex Forums Modellen Astra Roken en moeilijk starten

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    rolfkunst

Beste mensen,

Ik ben sinds 2,5 maand de eigenaar van een Opel Astra Wagon 1.7tdci uit 2008 met 90.000KM en zit met het volgende probleem:

Bij een koude start moet ik hem wel een keer of 3 laten gloeien voordat hij vlot aanslaat, laat ik hem 1x gloeien start hij ook wel, maar zo beroerd dat ik m’n hart vast hou voor de wintermaanden.

We zijn ermee naar een garage geweest en omdat ik ook al een lampje in de auto had wat aanwees dat er iets mee aan de hand was, hebben we hem laten uitlezen, het bleek dat een of meer gloeispiralen defect waren en hebben deze op 1 na laten vervangen. (De garageman kreeg de laatste niet los).

Nu is de melding weg, maar het starten gaat nog steeds moeizaam.. :(
      Daar komt nog bij dat als ik hem koud start ik een rookgordijn optrek waar de gemiddelde militair trots op zou zijn. Ook als ik onderweg ben en ik trap het pedaal even diep in, om iemand in te halen of gewoon voor de lol, dan is mijn achterligger compleet “in de wolken”.

Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de Opeldealer/garage om er naar te laten kijken, maar ik wil ook heel graag de mening van de kenners hier, ik kom graag goed beslagen ten ijs.

Iemand een idee? :thumb

wim-v6
      Deelnemer

Roken bij Doorhalen: Interne vervuiling door ”te rustig” rijden..

Moeilijk starten: eventueel vervuilde EGR, wat ook weer word veroorzaakt door ”het nieuwe rijden”.

Willem

gertjuh1968

hellemaal met Willem eens.
          af en toe ff in de de toeren trappen.
          doe het wel moet een warme motor !
          ff het luie zweet er uit

gertjuh1968

ik heb ff gegooglet.
            dit is wel intrezand.
            http://www.verboom.net/info/speedster/20070729/index_nl.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

wat ik zou doen, ik zocht ook stekker inplaats in de orginele draaden te gaan snijden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.