Roetwolk na optrekken

Forumindex Forums Techniek Ecotec Roetwolk na optrekken

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260065
    Thibault
      Lid sinds:
      12 June 2013

      Hallo allemaal :p

      ik zit met het volgende. als ik eens goed door trek met mijn opel corsa c 1.3 cdti sport.
      dan zie ik dat er roet uit mijn uitlaat komt. ik denk dat het ofwel een slechte verbranding is, ofwel de egr klep is die vuil is.
      kan iemand mij misschien een duidelijkheid op de zaak geven en misschien tips geven die ik kan doen om dit te verhelpen.

      alvast bedankt !!

      #18167823
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Beetje diesel mag wel iets roeten bij doortrekken. Het is meer de vraag hoeveel komt eruit?

        Als je het gaat vergelijken met de hoeveelheid van een stadsbus dan wordt het wel een ander verhaal. :)

        #18167822
        Thibault
          Lid sinds:
          12 June 2013

          @corsaboy wrote:

          Beetje diesel mag wel iets roeten bij doortrekken. Het is meer de vraag hoeveel komt eruit?

          Als je het gaat vergelijken met de hoeveelheid van een stadsbus dan wordt het wel een ander verhaal. :)

          ik zal het zo zeggen :-) het is zeker geen stadsbus:p
          ik die het in de zijspiegel maar niet in de achterspiegel als je snapt wat ik bedoel :p

          #18167825
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            @corsaboy wrote:

            Beetje diesel mag wel iets roeten bij doortrekken. Het is meer de vraag hoeveel komt eruit?

            Als je het gaat vergelijken met de hoeveelheid van een stadsbus dan wordt het wel een ander verhaal. :)

            – Bij ons roken die niet meer hoor… allemaal aardgasmeuk, of euro 5 en 6 :jerry

            – daar komt mijn 1.5TD nou aardig bij in de buurt..

            Is het een 1.3CDTi met of zonder roetfilter???

            Willem

            #18167824
            Thibault
              Lid sinds:
              12 June 2013

              ik vermoed van wel maar weet het niet zeker :$
              het is een 1.3 cdti sport uit 2006.

              #18167826
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                motorcode staat op je kenteken bewijs, eventueel is via je kenteken te achterhalen of je een roetfilter hebt.
                Vaak staat ook de vermelding DPF als vermelding voor het roetfilter op kentekenbewijs.

                Voor een Corsa-C is het niet zo nartuurlijk hoor, een roetfilter, deze zijn vaker zonder als Met geleverd.
                De 1.3tjes Zonder roetfilter willen wel wat roken bij optrekken..

                Af en Toe Flink de sporen geven houd wel de motor schoon..
                Dat is niet een keer hard op trekken, maar een Flink stuk de motor flink laten werken, goed toeren maken etc etc..
                Moderne diesels hebben door hun milieuregels veel hulpmiddelen om de uitstoot te verlagen, deze hulp middelen zorgen er weer voor dat deze jonge diesels, moeite hebben met een rustige rijstijl, en af en toe goed schoon gereden moeten worden, Denk bij deze hulp middelen aan:
                – EGR klep
                – NoX Katalysator
                – Roetfilter
                – Smoorklep

                Willem

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.