Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Roetfilter vervangen?
- Dit onderwerp bevat 20 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 februari 2017om 20:35 door sunnyboy.
-
AuteurBerichten
-
14 februari 2017 om 22:09 #18338755
Heeft er iemand een idee hoeveel ik mag rekenen voor een nieuwe roetfilter te laten steken? Ik heb deze namelijk 3 maand geleden laten reinigen omdat hij in noodloop liep en inhield maar nu is het euvel dus terug de kop opgestoken … Het gaat om een Opel Vectra C van 2005 (Z19DTH AT6)
14 februari 2017 om 22:12 #18338756je kan ook je DPF eruit halen en het regenereren uit je ECU laten verwijderen… dan heb je dit probleem niet meer..
maar regenereerd je vectra wel zelf of niet??? anders heeft een filtervervangen weinig nut.. want dan heb je het over 3 maanden weer..
14 februari 2017 om 22:42 #18338757[quote quote=18338756]je kan ook je DPF eruit halen en het regenereren uit je ECU laten verwijderen… dan heb je dit probleem niet meer..
maar regenereerd je vectra wel zelf of niet??? anders heeft een filtervervangen weinig nut.. want dan heb je het over 3 maanden weer..
[/quote]
1. Mag/kan dit zomaar? Heb ik dan geen problemen met de keuring?
2. Hoe kan ik dit zien/merken of mijn auto regenereerd?14 februari 2017 om 22:55 #183387591. een aantal hier doen het… enige wat die filter doet is roetuitstoot enzo verminderen.. en wanneer die verzadigd is dumpt de auto middels door het regeneren alles eruit..
er zou eerst een lampje voor je uitlaatstoringmoeten branden.. maar ik heb van een ander topic gelezen dat die niet aangaat bij andere modellen omdat mensen het storend vonden..
je kan die met opcom handmatig doen..
heb ik al eens in een ander topic besproken.. met handmatig regeneren laat opcom je motor 20 minuten lang op 3500 toeren draaien om je DPF op te warmen en dan alles eruit te branden.. dit kun je zelf doen..
alleen vaak met zuinig rijden en korte afstanden komt de motor en DPF niet op temperatuur om zichzelf te reinigen..14 februari 2017 om 23:03 #18338760Lampje voor uitlaatstoring heb ik niet zien verschijnen, enkel nu zo een wagentje met een sleutel erin …
Een op-com heb ik spijtig genoeg niet in mijn bezit dus kan ik deze niet zelf regenereren …
Wat bedoel je met zuinig rijden? :) Tijdig schakelen enz? Want ik rijd wel met een automatische transmissie ….
14 februari 2017 om 23:14 #18338764ja dat tijdig schakelen idd.. 2500 toeren of minder en dan schakelen… dan regenereerd je motor de uitlaat niet…
waar kom je vandaan?? misschien dat er iemand in jouw buurt is met opcom die je auto kan uitlezen.. en wellicht kan kijken of die je uitlaat kan regenereren14 februari 2017 om 23:46 #18338769Ik woon in Antwerpen (Belgie) maar wel vlak aan de Nl grens. Hoogerheide, Woensdrecht, Ossendrecht ligt hier hoogstens 15 minuutjes vandaan ….
14 februari 2017 om 23:49 #18338770ok.. ik ben van tilburg.. in de buurt.. maar ik ben qua vervoer vanaf maandag pas weer beschikbaar.. ik heb opcom..
15 februari 2017 om 00:37 #18338774Zou m’n auto dat wel aankunnen? ik zit er niets mee in om naar Tilburg te rijden maar tis 50 minuten rijden en als hij onderwegen weer in noodloop slaagt …
15 februari 2017 om 00:43 #18338775je kunt de paar dagen even aan kijken zolang de auto niet in noodloop staat.. dan kan ik maandag kijken of ik naar je toe kan komen en dan hang ik m`n laptop met opcom er even aan… dan kan ik de foutcode voor je ontcijferen en regenereren als het nodig is..
15 februari 2017 om 00:50 #18338776[quote quote=18338775]je kunt de paar dagen even aan kijken zolang de auto niet in noodloop staat.. dan kan ik maandag kijken of ik naar je toe kan komen en dan hang ik m`n laptop met opcom er even aan… dan kan ik de foutcode voor je ontcijferen en regenereren als het nodig is..
[/quote]
Ik heb hem vanaf vandaag niet meer gebruikt omdat hij elke dag als ik op de autostrade ga, hij het opnieuw geeft, die noodloop …. Al een geluk heb ik nog een motor …
15 februari 2017 om 00:53 #18338777ok.. ja als je wil kan ik maandag.. of het weekend erop als dat beter uit komt overdag langs komen… gezien menig nederlander en belg werkt door de weeks..
15 februari 2017 om 15:40 #18338799Alvast bedankt voor het aanbod maar ik ga het even uitstellen. Blijf wel eventjes met de motor rond rijden, is nu toch beter weer :) Maar als ik me niet vergis kun je dat dan zelf doen als je een op-com hebt …. En is zoiets kostelijk?
15 februari 2017 om 16:30 #18338800opcom kost 20 a 30 euro.. is een clone.. de originele met licentie is prijzig.. maar meeste hier waaronder ik gebruiken een clone..
ik heb de mijne via dx.com ( deal extreme) gekocht maar er zijn ook andere sites..
je krijgt dan een OBD2 plug en usb kabel met een cd met de software… je zal dan wel tegen de usb interface aanlopen op je laptop maar daar kunnen we je hier op het forum wel snel mee helpen..15 februari 2017 om 17:16 #1833880515 februari 2017 om 17:20 #18338806yes.. die is het
16 februari 2017 om 10:31 #18338844Bart, je schrijft dat je bij handmatig regeneren je via de opcom je motor 20 minuten lang op 3500 toeren draaien om je DPF op te warmen en dan alles eruit te branden.
Doe je dit bij stilstand, dus stationair?
En mag dit ook bij AUTOMATISCHE versnellingsbak, ik dacht dat die niet zolang stationair mochten draaien?Kan de TS beter niet gewoon een flink stuk gaan rijden met de automaat zo ingesteld dat hij niet onder de 3500 toeren komt?
16 februari 2017 om 11:49 #18338852[quote quote=18338844]Bart, je schrijft dat je bij handmatig regeneren je via de opcom je motor 20 minuten lang op 3500 toeren draaien om je DPF op te warmen en dan alles eruit te branden.
Doe je dit bij stilstand, dus stationair?
En mag dit ook bij AUTOMATISCHE versnellingsbak, ik dacht dat die niet zolang stationair mochten draaien?Kan de TS beter niet gewoon een flink stuk gaan rijden met de automaat zo ingesteld dat hij niet onder de 3500 toeren komt?
[/quote]
Heb je een goed punt.. Ik denk dat de TS hiervoor beter antwoord kan vragen bij de dealer dan dat ik hier met geen 100% zekerheid antwoord op ga geven..
Ik ging ervan uit dat opel z’n software en auto zo ontwikkeld dat het wel mogelijk zou moeten zijn namelijk..
Ik weet zo niet wat met een automaat de normale werkwijze s van de dealer met het regenereren.. Of dat hun dat oo hun terrein stilstaand doen net als bij een handgeschakelde auto of dat ze wat jij zegt in de sportstand rond gaan gassen tot het dpf leeg is16 februari 2017 om 12:35 #18338857dit is niet met opcom in dit filmpje.. maar de werking is het zelfde om je een idee te geven wat de auto zal doen..
17 februari 2017 om 19:57 #18338963Zal ik idd best even op voorhand informeren bij een dealer dan … Heb net nog eens geprobeerd om er mee te gaan rijden en vanaf dat ik de autostrade opga, dan krijg ik het symbool op mijn dashbord en houd de motor dus in … Ik heb dan eens geprobeerd om manueel te schakelen en hier heb ik opgemerkt dat als ik aan het optrekken ben, in eender welke versnelling, hij blijft hangen op +- 3000 toeren …. Dit heeft ook met die roetfilter te maken? Of kan dit wijzen op een ander probleem?
20 februari 2017 om 20:35 #18339137Ok, ben net even naar de garage geweest die mijn roetfilter heeft uitgekuist om te vragen of hij even mijn auto aan de pc wou hangen om de foutmelding te zien en blijkbaar is het niets met de roetfilter maar is het een druksensor die kapot is …
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.