Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › roetfilter verstopt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2013 om 13:40 #17261822
Het roetfilter van mijn Insignia 2.0 CDTI 160PK is verstopt geraakt.
Ik zit er aan te denken om hem te laten verwijderen kan iemand mij vertellen of dit verstandig is?12 november 2013 om 19:42 #18191528hey beste ik zou hem mooi laten zitten als ik u was.
is dit mss de eerste keer dat dit gebeurt .
je kan mogelijk een probleem . met de turbodarm .of injectors of mogelijk rijdt je te korte afstanden.wat je best kan doen is hem warm riden en dan een goed stuk snelwe rijden aan vast toerental en vaste snelheid . als er geen echte motorstoringen zijn natuurlijk
12 november 2013 om 21:04 #18191529wat wij wel eens deden in de garage. roetfilter er onderuit halen. doorspoelen met de waterslang,half uurtje. daarna dr weer onder zetten,niks aan de hand :jerry maar of het goed is voor je filter ;)
13 november 2013 om 08:33 #18191530ga hem toch laten reinigen denk ik maar niet op de manier wat jij zei :p heb een bedrijfje gevonden die het kan doen.
Stond ook dat hoe jullie dat deden niet goed was voor het roetfilter haha
zit hier aan te denken .. http://www.wilsoncartec.nl/roetfilter/reinigen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;13 november 2013 om 19:20 #18191531kun je trouwens niet bij dealer bijv. instellen dat de motor gaat het regeneratie programma gaat doen?
motor gaat zich zelf schoon branden.hoef je zelf niks voor te doen.duurt een uurtje ongeveer.13 november 2013 om 19:27 #18191532je kiest natuuurlijk zelf wat je wil doen . maar heb er geen beste ervaringen bij .
ik zelf heb het ook al geprobeerd met hogedruk spuit en water .
hebben e ook al laten reinigen .der zijn gevallen van beschadiging . de koste zijn niet te overzien als je aan vervanging toe bent 1000 euro is niks meer tegenwoordig .
via de dealer kan je de motor stilstaand laten reinigen . dit als ook niet super voor de motor . maar is wel een betere methode .
zoals voorgaande raad . motor 90 graden laten rijden snelweg opin vierde 120-130 op cruise km of 20 doen zal hij wel leeg branden . voor mense die hooggevoelig zijn gaan dit voelen aan de auto beetje schokken slecht reageren op het gas en diep brom in de uitlaat .
mense die minder goed voelen zullen merken dat het huidige verbruik bij regeneratie vlot 8-15 l haalt . dan is je auto volop bezig . je voelt en ziet meestal ook wel als hij gedaan heeft .opgelet de uitlaat wordt snel 600 graden tijdens dit proces dus lette waar je de auto parkeert lten nadraaien is zeker niet slecht en kan sterke geur hinder geven .
hopelijk ben je daar voldoende mee geholpen
14 november 2013 om 10:33 #18191533Ik heb er niet heel veel verstand van maar ik lees overal dat je de roetfilter gewoon kunt verwijderen.
Deze wordt dan dmv software uitgeschakeld. Het voordeel is meer vermogen en minder verbuik omdat er een flink stuk tegendruk uit de uitlaat is.
Wat er gebeurd met de APK weet ik niet.
En ten tweede is het ook nog eens een stuk goedkoper dan een nieuwe roetfilterJeroen
15 november 2013 om 14:50 #18191534Is maar 1 oplossing om het te voorkomen. Trappen met dat hok.
Natuurlijk wel vanaf wanneer de motor warm is.Zuinig proberen te rijden zorgt juist voor verstoppingen.
er zijn veel bedrijven die het filter kunen reinigen. Diesel Buchli is zo’n bedrijf.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.