Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Roetfilter UPDATE!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juli 2010 om 08:03 #17223427
Hallo,
Ik heb een probleem/ vraag.
Ik rij een vectra gts 1.9CDTI met 120 PKIk rij dagelijks 40 kilometer naar mijn werk op de snel weg 130km/h.
De laatste tijd begint elkeer het lampje te branden met de auto en een steeksleutel.
En ik kan niet verder doortrappen dan iets over de 3000 toeren. VERMOGEN IS WEG!
Het verbruik schiet ook niet omhoog, om te regeneren bijv.Dit probleem heb ik wel vaker gehad maar word steeds erger, laatst zeg maar 3000 kilometer geleden is de roetfilter bij de dealer geregenereerd.
Heeft iemand dit ook?
En hoe is dit probleem op te lossen.alvast bedankt voor jullie reacties/hulp.
13 juli 2010 om 08:11 #17698424Begint deze ook te branden bij lagere snelheden? Hij zal uiteraard uitgelezen moeten worden, dan weet je het zeker. Misschien iets in de sfeer van een kapotte turbo slang?
13 juli 2010 om 08:15 #17698425Nee bij lagere snelheden niet opgevallen laat ik het zo zeggen.
Als ik de auto reset, dan doet deze het ook klein poosje weer, maar +/-10 kilometer 130km/h doet hij het weer.
13 juli 2010 om 08:51 #17698426Wat is de foutcode/foutmelding die je krijgt?
Ik heb datzelfde eens gehad toen de vacuum slang van de trubo losgeschoten was.
13 juli 2010 om 08:55 #17698427de melding die ze elke keer uitlezen bij dealer is dat de druk verschil te hoog is!
Van de roetfilter!
Maar dat snap ik niet want hij is toen met tech 2 geregeneerd.
Waar zit de vaccuum slang van de turbo misschien dat ik daar vanavond even naar kan kijken.
Maar na opnieuw starten van de auto, is de storing ook tijdelijk weg, maar komt gauw weer.
13 juli 2010 om 18:15 #17698428origineel gepost door predator
de melding die ze elke keer uitlezen bij dealer is dat de druk verschil te hoog is!Van de roetfilter!
Maar dat snap ik niet want hij is toen met tech 2 geregeneerd.
Waar zit de vaccuum slang van de turbo misschien dat ik daar vanavond even naar kan kijken.
Maar na opnieuw starten van de auto, is de storing ook tijdelijk weg, maar komt gauw weer.
Klinkt me bekend in de oren. Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109627&page=1#pid1460213
Nu heb ik geen roetfilter meer.
14 juli 2010 om 05:56 #17698429oke ik zal van de week even naar de garage gaan en kijken of dat mogelijk is!
Ik word hier echt helemaal gek van niet normaal!
Auto loopt echt om de 3 min in de noodloop!
15 juli 2010 om 06:00 #17698430Ik ben nog niet bij de garage geweest maar na de storm van gisteren is het nu bijna 7 graden kouder buiten en heb minder vaak dat hij in noodloop gaat.
Heeft dit te maken met de warme lucht waarin minder zuurstof zit om goed te kunnen verbranden???
15 juli 2010 om 09:36 #17698431Is er geen roetfilterslangetje gescheurd?
15 juli 2010 om 09:41 #17698432Waar zit zo’n slangetje dan??
Heb de ecotec kap er al afliggen.
26 augustus 2010 om 08:08 #17698433hallo,
Ook ik heb regelmatig problemen met de roetfilter.
Auto gaat spontaan in ‘noodloop’.vorige week op de terugweg uit vakantie => na 600 km snelweg tegen 140 km/h => gedaan met vermogen.
Roetfilter is al 2 x geregenereerd in de garage, recent werd de roetfilter sensor vervangen, maar helaas.
gisteren na 80 km snelweg weer in noodloop.
op een ander forum heb ik gelezen dat een geblokkeerde terugslagklep in het roetfilter nog voor probleem zou kunnen zorgen.
iemand dit nog al gelezen/gehoord ?
29 augustus 2010 om 09:04 #17698434origineel gepost door harrybeukenoot
op een ander forum heb ik gelezen dat een geblokkeerde terugslagklep in het roetfilter nog voor probleem zou kunnen zorgen.
iemand dit nog al gelezen/gehoord ?
welk forum is dat??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.