roetfilter

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    ceke

Halo,wie heeft voor mij goeie raad?Heb over 2weken mijn roetfilter laten kuizen want hij was helemaal verstopt en het probleem was in orde.Nu zaterdag heb ik de auto terug in de garage gezet want roetfilter was terug verstopt en heb nu ook storingen P2279 en P242F.Kan iemand mij helpen?Alvast bedankt.

iquick
      Deelnemer

Als je wat meer info zou geven over je auto, dan kunnen we je beter helpen. En een wat uitgebreide titel.

Galaxy Nexus Tapatalk

ceke

Mijn auto is een opel zafira 2008,1.9diesel

wim-v6
          Deelnemer

Er zijn ook problemen met de drukleidingen van het roetfilter bij deze modellen, laat deze eens nakijken.

Willem

iquick
            Deelnemer

Die leidingen geven ook een foutmelding vanwege het aanzuigen van valse lucht. Dat is P1902 of 1. Maar die leiding zorgt niet voor problemen. Alleen lampje brand. Had zelf namelijk een doorgeknipte leiding, hoe, vraag me niet. P2279 is inlaat probleem, waarschijnlijk de wervel kleppen. Kan van alles zijn eigenlijk. Kan de acutor zijn die niet wil werken, kan de stang zijn die los zit. Er moet iig voldoende beweging inzitten bij het gas geven.

Ook kan het de EGR zijn die niet werkt. Dat word dus beiden aan laten sturen met de Tech2. En anders kleine dingetjes zoals lek in inlaat slang of een kapotte lucht massa meter.

Wat heeft de auto gelopen?

Galaxy Nexus Tapatalk

ZafirB

En is het opgelost? ik heb ook last van p2279-11

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.