Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Roeten, brandstofverbruik schommelt, noodloop + Rammeltje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 mei 2015 om 17:58 #17271914
Hoi mensen,
Ik loop nu tegen het volgende probleem aan.De auto blaast al een tijdje flink wat roet uit, maar kwam gewoon door de apk. Dus ik denk niks aan de hand. Weet wel dat de apk niet heeeeeeel veel zegt, maar goed.
Op de boordcomputer schommelt het verbruik enorm zelfs als de cruisecontrol aan staat dan komt het voor dat iet zo 2 a 3 liter varieert.
Zo nu en dan heb ik de auto in de noodloop. Dan limpt ie home. Na het afzetten van de motor en opnieuw opstarten is er weinig aan de hand en doet alles het weer.Een paar dingen heb ik kunnen vaststellen.
* De noodloop komt alleen voor bij temperaturen boven de 20 graden. De afgelopen week een dag mooi weer. Auto staat in de zon en dan na 5/10 minuten rijden, ja hoor de noodloop.
* Auto roet erg. Is nu minder. Nu ik vpower diesel tank en de egr opnieuw heb afgedopt met nieuwe plaatjes. Deze niet meer fris en iets gescheurd.
* Zoals gezegd het brandstof verbruik schommelt erg.Nu is het dpf al verwijderd, men dacht dat dat het probleem ook was. Heb nieuwe filters geinstalleerd, was er aan toen en je probeert wat.
Heb wat zitten zoeken en zou het de luchtmassameter kunnen zijn??
Daarnaast heb ik een rammeltje bij stationair draaien. Dat doet de motor op 750 toeren. En dan hoor ik zoals gezegd die rammel. THV waar de riem en snaren zitten. Als ik iets meer toeren maak, zo rond de 800 850 is de rammel weg. Zou dit de waterpomp kunnen zijn?
Hoor graag wat jullie ervan denken.
Gr,
Sven14 mei 2015 om 19:19 #18284530Hej Sven .. wat is je motorcode?!
14 mei 2015 om 19:33 #18284531Hoi Peter,
Mijn motorcode is z19DTH14 mei 2015 om 19:50 #18284532egr ook uit geprogrammeerd ?
14 mei 2015 om 19:52 #18284533Jep. Zo ook gekocht en tijden probleemloos gereden. En ook eens geprobeerd om zonder die plaatjes te rijden maar dan loopt ie niet lekker.
16 mei 2015 om 08:12 #18284534Ik zou de volgende dingen doen:
1. EGR er uit halen en afdoppen met een pakking en blindplaat.
2. EGR koeler er uit halen en afdoppen.
3. Gasklephuis reinigen.
4. Forté injector reiniger op een halve tank en een flink stuk gaan rijden met de opcom er op en de meetblokken opnemen.
5. Wervelkleppen stangetje controleren op werking en los zitten. Indien kapot in z’n geheel verwijderen.
6. Interkoeler checken op doorhangen aan de onderkant. Dit ivm lekkage.
7. Turbodruk sensor reinigenIk vermoed dat je injectoren wat vies zijn en verdenk niet je lmm.
Bij stionair geen grote verschillen in toerental?Groet jraaf
21 mei 2015 om 07:28 #18284535Hoi,
Das een flinke lijst.Egr is al volledig afgedopt. Aan twee kanten. Met een “vierkant” en “ovaal” plaatje. Die zit dus volledig dicht.
Wat betreft het gasklephuis, die moet toch opnieuw worden ingeleerd?En waar zitten die wervelklepstangetjes? En de turbodruk sensor. Heb wel ergens tis maar deze werkt niet op 64 bit helaas.
Stationair heb ik geen verschillen met het toerental. Dus nog maar ff geen lmm bestellen vooralsnog.
21 mei 2015 om 09:11 #18284529Ik heb er nog eens over na zitten denken.
Als het de injectoren zijn, waarom manifesteren de problemen zich dan zich alleen bij meer dan 23 graden plus. Heeft dat met drukverschillen te maken. Ik probeer het te begrijpen namelijk. Heeft de temperatuur invloed op de werking van de injectoren?
21 mei 2015 om 14:37 #18284536@SvEnergy wrote:
Ik heb er nog eens over na zitten denken.
Als het de injectoren zijn, waarom manifesteren de problemen zich dan zich alleen bij meer dan 23 graden plus. Heeft dat met drukverschillen te maken. Ik probeer het te begrijpen namelijk. Heeft de temperatuur invloed op de werking van de injectoren?
Ik ben een leek met een zdth 1.9 en heb de problemen die jij hebt bij mijn eigen vec nooit gehad. Ik rijd nog rond met de originele injectoren op een km stand van 300K plus.
De temperatuur verschil kan invloed hebben op de turbo en vacuum slangen en de interkoeler vandaar die check. Verder denk ik dat het roeten door de injectoren komt.
Turbo druk sensor zit achter op het blok aan de bovenkant gezien van af dat u voor de wagen staat. Hij zit in het midden op het inlaatspruitstuk links vanwaar de egr is gesitueerd. 10 cm daarvoor tussen de opening van het inlaatspruitstuk in de breedte gezien kijk je van boven af op de wervelkleppen stang. Wel ff de plastic kap er af.
Groet jraaf
23 juni 2015 om 18:51 #18284537Het rammeltje was de krukaspully en de vrijloop bij de dynamo. Waren op. Nu de noodloop nog, maar het is nog geen warme zomer dus nu geen last. :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.