Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › roetaanslag op eindpijpen uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2011 om 22:47 #17235467
Beste forumleden,
Zoals ik al in een eerder topic heb verteld heb ik een nieuwe achterbumper en uitlaatsysteem (dubbele einddempers) van een demontageauto afgehaald voor op mijn Vectra C Sedan te zetten.
Nu zit er wat roetaanslag op de RVS eindstukken.
Ik heb zowel of het forum als op internet niet zoveel oplossingen kunnen vinden om dit te verwijderen.De volgende oplossingen ben ik tegengekomen op internet en andere forums:
1. Meguiars NXT All Metal Polysh
2. Commandant 3 en daarna Commandant 5
3. Velgenreiniger
4. BrilloHeeft iemand van jullie hier misschien een oplossing voor?
Ik heb al siliconenspray en motorreiniger geprobeerd, maar dat helpt niet ook al laat je het even weken.Alvast bedankt, vriendelijke groet,
Evert.
11 april 2011 om 07:56 #17853632Commandant moet werken!
Wat veel gebruikt wordt om roet te verwijderen, geloof het of niet, ovenreiniger!
Suc6
11 april 2011 om 08:29 #17853633Commadant werk zeker goed. Gebruik ik zelf ook voor mij sierstukje. Gaat hij weer van glimmen!
11 april 2011 om 08:53 #17853634calgofix grillreiniger!
ik werk in de keuken trust me dan gaat de roet er zo af, gewoon doen wat op de verpakking staat, spul haal je bij makro of iets in de richting.
ander all metal polish, gaat het er met remmenreiniger niet af?
Erwin
11 april 2011 om 09:16 #17853635commandant 3 is heel erg grof hoor, maar daarentegen is chroom ook erg hard
maar probeer het eerst eens met een schuursponsje en een beetje shampoo.als dat niet werkt, zou ik gewoon 1 potje commandant 4 halen.
chroom hoef je niet na te bewerken met commandant 5, dat is puur voor lak.11 april 2011 om 11:11 #17853636Meguiars NXT All Metal Polysh gebruik ik voor zo’n beetje alle metealen, is zeer goed.
11 april 2011 om 16:10 #17853637Bedankt voor de reacties!
Ja ik heb al motorreiniger geprobeerd.
Maar het gaat er echt niet af! Het zit puur aan het uiteinde (rand), de rest van de pijp glimt helemaal na deze met multispray te hebben schoongemaakt.Toen ik een stukje heel zachtjes met een plamuurmes probeerde, ging de roet er wel af. Maar ik wil het zo min mogelijk beschadigen als dat kan.
@sw reijnders & joop1970 & michael9212:Dat commandant gebruikte mijn vader altijd vroeger voor zijn witte audi 100, geniaal spul. Die auto had nog geen metallic lak en je kon zo krassen wegpoetsen en glimmen deed de auto ook na de behandeling met Commandant.
Maar welk nummer adviseren jullie mij dan van Commandant, nummer 4 dus?
Ik zou wel het liefst de glans van het pijpje willen behouden.Ik heb hier wel een Sligro in de buurt, maar kan ik daar ook als consument halen, of is het alleen een soort groothandel?
Heb jij die NXT All Metal Polysh wel eens op vervuild chroom of RVS gebruikt?
vriendelijke groet,
Evert.
11 april 2011 om 16:25 #17853638Ik gebruik zelf nummer 4. Nummer 3 is voor grover werk volgens mij.
11 april 2011 om 16:28 #17853639velgen reiniger en daarna commedant 4 met staal wol in poetsen:D
11 april 2011 om 16:42 #17853640ja en hebben jullie hier ook zeer vastzittende roet mee verwijderd?
het spul lijkt gewoon niet weg te krijgen dus ik denk aan een zeer sterk (bijtend) schoonmaakmiddel (grillreiniger) of een poetsmiddel met (lichte) schuureigenschappen.
11 april 2011 om 16:46 #17853641Ik heb hetzelfde gehad, vaste zwarte aanslag aan de onderkant wat niet weg was te poetsen met een schuursponsje. Beetje commadant 4 op een katoenen doek en het is wag.
Commadant is een polijst middel met schurende eigenschappen.
11 april 2011 om 18:06 #17853642Geen last van:P
Gr. Gts32v6
11 april 2011 om 18:18 #17853643[rquote=1911596&tid=146168&author=evertfisherman]Bedankt voor de reacties!
Ja ik heb al motorreiniger geprobeerd.
Maar het gaat er echt niet af! Het zit puur aan het uiteinde (rand), de rest van de pijp glimt helemaal na deze met multispray te hebben schoongemaakt.Toen ik een stukje heel zachtjes met een plamuurmes probeerde, ging de roet er wel af. Maar ik wil het zo min mogelijk beschadigen als dat kan.
@sw reijnders & joop1970 & michael9212:Dat commandant gebruikte mijn vader altijd vroeger voor zijn witte audi 100, geniaal spul. Die auto had nog geen metallic lak en je kon zo krassen wegpoetsen en glimmen deed de auto ook na de behandeling met Commandant.
Maar welk nummer adviseren jullie mij dan van Commandant, nummer 4 dus?
Ik zou wel het liefst de glans van het pijpje willen behouden.Ik heb hier wel een Sligro in de buurt, maar kan ik daar ook als consument halen, of is het alleen een soort groothandel?
Heb jij die NXT All Metal Polysh wel eens op vervuild chroom of RVS gebruikt?
vriendelijke groet,
Evert.[/rquote]
nee daar moet je een pasje voor hebben net als makro enzo.
misschien kan je een dagpasje aanvragen.Erwin
11 april 2011 om 18:47 #17853644Dan zal ik van de week even de Commandant 4 proberen.
Ik zal jullie op de hoogte houden.
11 april 2011 om 19:16 #17853645Ik gebruik altijd Belgom alu poets, super spul. Als je ze eenmaal schoon heb dan doe ik het spul op een natte doek inplaats van een droge even wrijven en weer als nieuw. Als het hardnekkig is dan op een droge doek. Is te verkrijgen bij de motor zaak.
gr Andre
11 april 2011 om 19:44 #17853646gebruik je het ook voor die roetaanslag op de uitlaatpijp?
11 april 2011 om 19:54 #17853647[rquote=1911596&tid=146168&author=evertfisherman]@2000
Heb jij die NXT All Metal Polysh wel eens op vervuild chroom of RVS gebruikt?
vriendelijke groet,
Evert.[/rquote]
Rvs, chroom, koper, aluminium, alles!! Is wel duur, ik heb het gekocht om mijn velgen te polijsten. Maar zoals er hier meerdere zeggen: met een beetje commandant komt het ook wel goed.
12 april 2011 om 14:18 #17853648Zojuist bij de Praxis de Commandant 4 (groen blik) gehaald en uitgeprobeerd.
Dit spul werkt echt SUPER gewoon. Ik heb 1 van de twee pijpjes al gepoetst. De roetaanslag gaat eraf en de pijp gaat nog mooi blinken ook.
Bedankt voor de adviezen:thumbup, ik heb er zeker wat aan gehad!
vriendelijke groet,
Evert.
12 april 2011 om 14:21 #17853649Werk wel verrassend he?:D
12 april 2011 om 15:54 #17853650jazeker en nog blinken ook he:D
met die pot kan ik wel even vooruit, maar ik ga het zeker niet zover laten komen dat ze weer zo zwart worden als voorheen. Bijhouden dus.
12 april 2011 om 17:15 #17853651voor uitlaatpijpjes en andere chroomdelen werkt dat spul wel goed ja
en inderdaad ook voor Uni lakken (dus zonder blanke lak coating) zoals die rode kleur die roze wordt ;)Maar Metallic lakken hebben een blanke lak coating die de kleurlak beschermt tegen dof worden, dus die hebben geen polish nodig over het algemeen.
voor donkere metallic lakken is na het wassen eerst kleien en daarna waxen met een mooie carnauba wax DE manier.
Op zich heeft Chemical Guys wel mooie producten voor een vriendelijk prijsje.
12 april 2011 om 17:36 #17853652Hmm, ik heb comm. 4 gebruikt om de resten van mijn chromen achterklep belettering weg te polijsten. Toch zie je ze nog steeds zitten met bepaalde lichtinval. Zou dat kleien helpen?
12 april 2011 om 19:06 #17853653wat bedoelen jullie met kleien?
12 april 2011 om 19:41 #17853654[rquote=1912609&tid=146168&author=evertfisherman]wat bedoelen jullie met kleien?[/rquote]
op de wc ……..
nee is om vuiligheid uit je lak te trekken , tenminste zoiets dan dacht ik :jerry
12 april 2011 om 20:22 #17853655[rquote=1912659&tid=146168&author=RonaldH][rquote=1912609&tid=146168&author=evertfisherman]wat bedoelen jullie met kleien?[/rquote]
op de wc ……..
nee is om vuiligheid uit je lak te trekken , tenminste zoiets dan dacht ik :jerry[/rquote]
kleien . . . oftewel detailingclay, gebruik je om idd vervuiling uit je lak te “trekken”
want je staat echt versteld hoeveel rotzooi (boomhars, teer, ander vuil) er in je lak achter blijft na het wassen met autoshampoo.
wil je dat je wax maximaal effect krijgt, moet je zorgen dat de ondergrond brand schoon is.
met andere woorden, kleien is dus een vorm van reinigen en niet polijsten ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.