roestvorming remschijven

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel roestvorming remschijven

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    rowanvanvlierden

Hallo,

ik heb een Opel Astra G uit ’98. Vorig jaar heb ik zelf mijn schijven voor vervangen, met deze nieuwe schijven + blokjes is nog geen 10k. km mee gereden.

Vanmorgen toen ik bij mijn werk aankwam kwam er plots een hard schrapend geluid bij m’n rechter voorwiel vandaan. Omdat ik zelf geen tijd had, de auto snel bij de garage gedumpt, hier kwamen ze tot de conclusie dat er een steentje klem zat achter het ankerbord. Kan gebeuren.

Ze vertelde mij dat de schijven voor nodig aan vervanging toe waren. er zat aan de achterkant van de schijf een 2 – 2,5 cm band roest op de remschijf.

Kan iemand mij vertellen wat er eventueel mis kan zijn. Het lijkt me namelijk sterk dat zulke nieuwe remschijven zo snel vervangen moeten worden?

2000
      Moderator

Als een remblok blijft steken dan kan je een rand krijgen.Maar als ze voor de rest nog als nieuw zijn dan kan je er eventueel ook een klein beetje af laten draaien

rowanvanvlierden

aan de buitenzijde remschijf is de gehele schijf netjes schoon, behalve de niet te voorkomen aanslag op de kopse kant. de achterzijde daarentegen lijkt het wel alsof het remblokje niet de de gehele schijf benut.

Het is sowieso niet dat het remblokje constant aanloopt.

2000
          Moderator

Het kan ook zijn dat de schuifpennen van de klauw vast zitten.

jermir

of sat de remblokken klemmen in de geleiders.
              altijd alles goed schoonmaken dat alle roest en remstof ervanaf is en dan invetten met keramische pasta ( blijft langer en beter zitten dan die koper zooi)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.