Roestvorming Meriva A 2006

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Roestvorming Meriva A 2006

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
  • Auteur
    berjans

Dag allemaal. De soap continues. De dealer die oorspronkelijk de auto verkocht had aan de 1ste eigenaar wimpelde me resoluut af. Die beste man aan de receptie nam niet eens de moeite om de portieren te bekijken. Het onderhoudsboekje vertelde hem genoeg. Vanaf jaar 3 niet meer onderhouden door een Opel dealer. Andersgezegd de lak en plaatwerkinspectie stempels staan er niet in. Kreeg advies om Opel NL te bellen.

Bel je hoopvol. Ze tonen begrip. Je bent 2de eigenaar etc. Dan begint het wachten op een reactie. Uiteindelijk bijna 4 weken later via de mail de volgende reactie:
      Naar aanleiding van ons telefonisch contact hebben wij contact opgenomen met uw lokale Opel dealer, en met personen binnen Opel Nederland om uw verzoek te bespreken.
      Aangaande uw opmerking inzake een financiële oplossing moeten wij u meedelen dat de door General Motors geboden garantietermijn van uw Opel Meriva inmiddels geruime tijd verstreken is. In deze situatie kunnen wij u helaas geen tegemoetkoming meer in de reparatiekosten aanbieden. Voor een eventuele tegemoetkoming zult u overeenstemming moeten zien te bereiken met de leverancier van uw auto of met de reparateur in kwestie. Wij kunnen ons voorstellen dat dit standpunt door u als teleurstellend wordt ervaren. Toch vragen wij uw begrip voor het feit dat wij één lijn moeten trekken bij het toepassen van de garantiebepalingen.
      Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd”.

Ze zeggen netjes en formeel: helaas pindakaas. Maar ja, wat moet je met zo’n reactie. Garantietermijn is verstreken dus hij mag na 6 jaar gaan roesten. En dan moet je begrip hebben voor hun standpunt. Ik heb maar even niet gereageerd.

Nu maar ‘ns gaan nadenken wat ik eventueel nog zou kunnen doen. Tips zijn welkom.

Opel_Bjorn
      Deelnemer

Hahaha echt zo een standaard mailtje. Laat niet op je kop kakken door Opel, blijven volharden, bellen, mailen en bij je standpunt blijven. Op den duur breken ze toch. Maar ze proberen je eerst af te wimpelen. ik heb ook al genoeg miserie gehad met de klantendienst.

vorvaro

Kun je na gaan hoe Opel achter hun eigen produkt staat, ze moeten hun ogen uit hun kop schamen.

meriva2006

Misschien een beetje laat maar ik heb nu ook ondekt dat alle 4 deuren van mijn Meriva (2006) roestvorming vertoont en wel onder aan de deur (blaasjes).
            Ze hebben nu foto’s gemaakt bij de dealer waar ik deze auto nieuw heb aangeschaft, maar geven mij weinig hoop dat dit vergoed wordt door opel nederland. Reden ik niet alle onderhoud beurten bij de dealer heb laten uitvoeren, misschien dit een vroeg stadium had kunnen worden ondekt?

Wie kan mij bruikbare tips geven.

janjan56

Heb ook Meriva van jan 2006 blauw paars-blauw.
              Ook in 2011 blaasvorming onder aan alle 4 de portieren.
              Na aandringen , en zelf klacht indienen bij opel is dit hersteld.
              Nu beginnen de dorpels te roesten, net onder de rubbers.
              Dus moet weer naar de dealer voor te klagen!
              Dit is mijn zesde nieuw gekochte opel, maar dit nog niet eerder meegemaakt.

johan1981
              Deelnemer

Afgelopen juni hebben wij ook een Meriva van 2006 aangeschaft bij de dealer waar deze auto ook nieuw verkocht is en altijd in onderhoud geweest is. Bij aankoop had ik zelf al gezien dat er roestblaasje onderaan de deuren zaten, dit heb ik uiteraard eerst gemeld.

Ze waren erg verbaast en konden het zich niet voorstellen, ze zijn toen gaan kijken en hebben bevestigt dat het inderdaad zo was.

Wij zijn er met de dealer uitgekomen: We zouden de auto alleen aanschaffen als de roestschade netjes gerepareerd zou worden. Auto is daarop naar een schadehersteller geweest er daar zijn de deuren kaal/schoon gemaakt en opnieuw gespoten.

Ik begreep wel dat dit door de dealer zelf betaald is, de claim door de dealer zou bij opel-nederland afgewezen zijn, ondanks dat de Meriva alle beurten en inspecties gehad had.

Hebben we het over een auto van 8 jaar oud, die dus nog ruim binnen de garantie van 12 jaar zit……..

Maar goed, ik ga het allemaal goed in de gaten houden, ook de dorpels….

SimpleFace

De foto’s doen het helaas niet meer. Ik had ook 2 hele kleine plekjes (2-3mm)onderin de deur rechtsvoor en linksachter. Geschuurd en met lakstift bijgewerkt. Hoop dat het niet doorzet, maar weet niet hoe erg het is bij anderen.

Astra 1.4 NZ
                  Deelnemer

Ook bij men Corsa D uit 2008 roest! Namelijk onder de motorkapnaad. Wagen heeft 12 jaar garantie tegen roest. 1ste keer (ondanks dat we zeiden dat het niet zo opgelost kan worden) hebben ze de binnenkant bovenaan aan de naad gezandstraald, herspoten en wax ingespoten. Na 6 maand opnieuw roest, na vééééééél aandringen en moeite en gezeik met dealer nieuwe kap gekregen. Probleem bij andere kap is geen afwateringsgaten.. Toen nog 4x terug gegaan voor de kap in de juiste kleur te krijgen.. Opel deed hier niet moeilijk ( eerst wel beweren dat hier niets van bekend is) maar vooral de dealer. Was overigens niet de eigen dealer en zien ons sowieso nooit meer terug!

8 berichten aan het bekijken - 51 tot 58 (van in totaal 58)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.