Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › Roestvorming Meriva A 2006
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 september 2011 om 08:34 #17241069
Hallo,
Wij zijn opzoek naar mensen die net als ons roest problemen hebben met een jonge Meriva.
Onze Meriva van 2006 heeft vele roestblazen op de dorpels en onderaan aan alle vier de deuren.
Garantieclaim is afgewezen door Opel Nerderland na advies van Dekra.
De dealer meld ons dat dit allemaal roest is die ontstaan is door ophoping van vuil.
Er zijn vast meer mensen met dit probleem,
Graag jullie ervaringen en evetuele oplossingen?
Alvast dank voor de reacties.
4 september 2011 om 08:45 #17914792Ik zou eens contact opnemen met de consumentenbond of een advocaat in de arm nemen
Roestblazen krijg je niet van vuil, hoogstens van steenslag
Lijkt me eerder slecht spuitwerk, iemand met vette vingers aan het kale metaal gezeten
Voordat hij de spuitstraat in ging
Heb volgens mij al meer een topic voorbij zien komen met dit probleem
En een dealer die afschuift! :swearP.s. Laat eens foto’s zien….
4 september 2011 om 08:47 #17914793Eerst de Zafira’s, nu beginnen deze ook al een beetje..
Opel roest onder controle..?Foto’s zijn idd wel makkelijk
4 september 2011 om 08:59 #17914794Hallo,
Wil graag wat foto’s plaatsen maar kom er net achter dat dat niet rechtstreeks van de pc kan.
Zal ff kijken hoe ik het dan moet doen.
B
4 september 2011 om 09:01 #17914795@kevergek wrote:
Hallo,
Wil graag wat foto’s plaatsen maar kom er net achter dat dat niet rechtstreeks van de pc kan.
Zal ff kijken hoe ik het dan moet doen.
B
foto’s uploaden naar imageshack photobucket of iets dergelijks
dan forumcode copieren naar je bericht…4 september 2011 om 09:11 #17914796je mag ze ook naar mij mailen als je wilt..
zet ik ze erop4 september 2011 om 09:50 #17914797dit zou je eerder verwachten op een astra f vectra a of kadett e van minimaal 15 jaar
maar niet op een meriva van 5 jaar :???: :wtf
vraag me af of er al plekjes zijn doorgerot
ik zou het er niet bij laten zitten want dit is niet normaal4 september 2011 om 09:53 #17914798De foto’s
4 september 2011 om 09:55 #17914799Niet normaal inderdaad.
Zeker de dorpel mag niet, zijn van die lekkere plekjes daar..Inderdaad toch terug gaan naar Opel!
4 september 2011 om 09:57 #17914800heb ff gegoogeld op meriva roest
schijnt dat de meriva bij veel meer mensen begint te rotten na 4,5 jaar
als je de binnenschermen van de portieren afhaald zul je zien dat het van binnenuit komtals ik in jouw schoenen stond zocht ik contact op met iedereen die een roestende meriva heeft
en hield een meeting bij Opel Nederland voor de deur!Mvg Mario
4 september 2011 om 10:42 #17914801Echt NIET te geloven bij zo’n jonge Opel.
4 september 2011 om 12:02 #17914802Toen er werd verteld opgehoopt vuil dacht ik eerder aan pekelresten.
maar toen ik de fotos had gezien leek me dit onmogelijk
Dit lijkt idd meer op een produktie foutsucces ermee…. :???:
4 september 2011 om 22:29 #17914803Komt van binnen…
Opgehoopt vuil bij de opel op kantoor ja!!!
Mijn 1996 Vectra-B is nog meer roestvrij als deze Meriva
Willem
12 september 2011 om 09:46 #17914805Na een pittig gesprek met de dealer en hun overleg met Opel Nederland hebben we een goed bericht gekregen!!!!
Men gaat de dorpels en onderkanten van de deuren volledig roestvrij maken en weer spuiten.
Er zijn aan deze reparatie voor ons geen kosten verbonden!!!! (90% Opel Nederland en 10% door de dealer).
Het kan dus wel, de aanhouder wint in dit geval.
Dank voor jullie reacities!
12 september 2011 om 10:07 #17914806Ik vraag mij af of dat zin heeft. De roest komt duidelijk van binnenuit. Dus aan de buitenkant spuiten zal alleen maar een tijdlijk oplossing zijn. Als je de roest nu weg gaat slijpen zullen er gaten ontstaan. Die moeten dan weer gelast worden. Daar komt bij dat het op andere plekken gwoon verder gaat met roesten. Als een auto systematisch gaat rotten zijn het allemaal lapmiddelen er is geen houden meer aan. :(
12 september 2011 om 10:31 #17914807Hallo,
Ja, daar zijn wij ook bang voor. Men gaat de binnenkanten van de deuren en de dorpels voorzien van een nieuwe laag wax of tectiel.
Hopen dat de roest dan ff weg blijft :shock:12 september 2011 om 10:38 #17914808Ik heb alleen nog Opels voor de hobby. Voor dagelijks gebruik is het geen doen meer. Ik heb nu mijn 2e Passat; nog geen korreltje roest. De vorige ook niet!
20 september 2011 om 11:21 #17914791De auto is weer terug van reparatie,
Alles ziet er weer toppie uit, men kan alleen niet garanderen dat het zo blijft:( :???:Krijgen van veel kanten het advies om te gaan inruilen!!!
Dank voor jullie reacties,
20 september 2011 om 11:56 #17914809@Arjen wrote:
Ik heb alleen nog Opels voor de hobby. Voor dagelijks gebruik is het geen doen meer. Ik heb nu mijn 2e Passat; nog geen korreltje roest. De vorige ook niet!
Valt tegenwoordig wel mee hoor, mijn astra is ook nog aardig roestvij. Elke auto roest, ook vw’s, de een wat meer als de ander maar uiteindelijk doen ze het allemaal.
Deze Meriva is een incident, maar dat hoor je bij meer merken. Dan treedt er in een serie of bij een exemplaar zo’n probleem op terwijl de rest er geen last vgan heeft. Hier in de buurt staat een 3 jaar oude cordoba, die is ook aardig aangevreten, die mensen zitten ook in zo’n conflict situatie. De pest zit hem niet ineens zozeer in het roest probleem, dat kan helaas nogal een gebeuren, blijft mensenwerk. Maar laat dan de importeur en dealer niet lullig gaan doen en gewoon hand in eigen boezem steken en het netjes oplossen…
1 oktober 2011 om 20:09 #17914810Hallo,
ik ben in het bezit van een Opel Meriva uit 2005. En bij mij zit er ook roest aan de onderkant van de deuren. Nu heb ik afgelopen week op dit forum gelezen dat dit een kwaal van de Meriva is, en dat Opel hier een coulance regeling voor heeft. Nu ben ik al bij een Opel dealer geweest, maar die begon wel moeilijk te doen. De carrosseriecheck was niet uitgevoerd, en het onderhoud van de auto was niet door de dealer uitgevoerd. Kortom volgens de dealer was ik loyaal aan Opel anders had ik mijn auto wel bij de dealer in onderhoud. Ze kwamen ook met het verhaal dat dit onder de lakgarantie valt, en die garantie is maar twee jaar. Ik heb gezegd dat ik het niet normaal vind dat een auto zo snel gaat roesten, en dat onderhoud door een dealer dit niet had kunnen voorkomen. Ze hebben de auto uiteindelijk wel aangemeld bij Dekra, en ik zou binnen 2 weken een reactie ontvangen wanneer een expert van Dekra de auto komt bekijken. Dat vind ik wel sportief want ik ben geen klant bij deze dealer. Nu wil ik graag weten wat de ervaring van andere mensen met roestvorming is. En bij welke dealer ze geweest zijn. En hoe je zo iets aan moet pakken, om een vergoeding van Opel te ontvangen.
Bij voorbaat dank voor de reacties.
Groetjes,
Christiaan
6 oktober 2011 om 20:25 #17914811Hallo,
zijn er nog mensen die ervaring hebben met bovenstaande?
Gaarne jullie reactie.Bij voorbaat dank.
Groetjes,
Christiaan
6 oktober 2011 om 21:52 #17914812Roestvorming is absoluut geen incident bij Opel. Ik heb er goede boterham aan, maar het is schandalig natuurlijk. Subframes Vectra C, chassisbalken Vectra en Calibra compleet weggerot, subframe, spatbordranden, dorpels Astra F, G en H. Tigra, Corsa a en b veerschotels,. Spatbordranden alle Opels, helaas geen uitzondering, enz, enz. Koop nooit een Opel ouder dan 3 jaar want dan heb je een probleem. Uitzondering daar gelaten natuurlijk. Opels zijn leuk voor de hobby, met name de oudere types. Maar aan de andere kant, wat dacht je van een Ford Ka, Mondeo, Focus, bijna alle Mercedessen, BMW de wat oudere modellen E30, E36, E46. Alleen Audi en veel Franse en Italiaanse auto`s springen er uit. Daar verkoop ik bijna nooit spatbordranden en dorpels van. Vroeger ongeveer 15 a 20 jaar geleden was dat wel anders, maar die hebben er van geleerd. Nu ons geliefde merk nog!!
8 oktober 2011 om 19:26 #17914813Hoi
ik ben ook in het bezit van een Manta uit 1985. Veel Manta’s gingen vroeger al naar de sloop terwijl ze nog maar 8 of 9 jaar oud waren. Je gaat er van uit dat Opel hier van geleerd zouden hebben. Nu heb ik een verzinkte Meriva uit 2005. Wat blijkt nu er zit meer roest aan de Meriva dan aan de Manta.
Dat kan toch niet. Maar inderdaad. Mijn buurman heeft een Mercedes die zit rondom in de bloemkolen. Van Mercedes mag je dit al helemaal niet verwachten. Nu zou ik nooit mercedes gaan rijden, maar dit is weer wat anders.8 oktober 2011 om 19:52 #17914814Nja, mijn F is ook roestvrij het kan echt wel! :thumbup
8 oktober 2011 om 23:01 #17914815@Arjen wrote:
Roestvorming is absoluut geen incident bij Opel. Ik heb er goede boterham aan, maar het is schandalig natuurlijk. Subframes Vectra C, chassisbalken Vectra en Calibra compleet weggerot, subframe, spatbordranden, dorpels Astra F, G en H. Tigra, Corsa a en b veerschotels,. Spatbordranden alle Opels, helaas geen uitzondering, enz, enz. Koop nooit een Opel ouder dan 3 jaar want dan heb je een probleem. Uitzondering daar gelaten natuurlijk. Opels zijn leuk voor de hobby, met name de oudere types. Maar aan de andere kant, wat dacht je van een Ford Ka, Mondeo, Focus, bijna alle Mercedessen, BMW de wat oudere modellen E30, E36, E46. Alleen Audi en veel Franse en Italiaanse auto`s springen er uit. Daar verkoop ik bijna nooit spatbordranden en dorpels van. Vroeger ongeveer 15 a 20 jaar geleden was dat wel anders, maar die hebben er van geleerd. Nu ons geliefde merk nog!!
Heb er een van 15 en een half jaar, deze is ook nog zo goed als roest vrij, en nee, niet gerestoureerd…
het is niet alleen een probleem bij OPEL hoor..
Ook Jongen Mercedessen, BMW’s, Ford’s, VAG rommel, etc etc moeten eraan geloven.
het verbaasd mij hoe de Fransen het doen wat betreft roest, de Fransozen vallen over het algemeen HEEL erg mee qua roest, meestal bijna nihil.
Mijn broer zijn meestal 15jaar en oudere Peugeotjes (205 – 309 – 405) hadden meestel Helemaal niks aan roest!!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.