Roestpunten aan Vectra B 2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Roestpunten aan Vectra B 2

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Commodore A

Hallo,
      Ik lag gisteren onder de Vectra i.v.m. speling in de draagarmbussen. Hierbij ontdekte ik beginnende rotterij aan de standplaat aan de binnendorpel. Dit probleem verschijnt links en rechts ter hoogte of vanaf het achterste krikpunt tot de subframeplaat waarin de langsdraagarmbus is bevestigd in de bodem. Is dit een bekend probleem en zijn hier plaatdelen voor te bestellen mocht het zo dramatisch zijn?
      Het lijkt op een appart plaatdeel van ongeveer 50 cm vanaf de subframeplaat tot net voor het krikpunt. De auto is in December 10 jaar oud en heeft nog geen 150000 gelopen.
      Vectra B II Sport van 2001. Wat zijn verder slechte carosserieplekken behalve dan de bekende slotplaat in de achterportiersponning, waar ik dan overigens nog geen last van heb?
      Groeten Edwin

sjouke
      Deelnemer

onderkant deuren willen wel rotten … wielkast randen achter
        de aansluiting van het spatbord op de dorpel achter is ook een bekende plek

als je het op andere plekken hebt dan is het niet een standaard plek waar ze willen roesten maar … het blijft metaal he dus roesten doet het overal wel

arjontje
        Deelnemer

Bovenkant van de deur, Net onder de sier strip. Op het dak, Onder de sierstrip. (sedan hatchback). Wiel randen achter. Achter bevestiging langs arm. Onderkant van de deur.

Commodore A

Op dit moment heb ik aan beide zijden roestvorming aan de standplaat achteraan de binnendorpel en ik heb een keer roest achter de staande kitnaad gehad van het bestuurdersportier onderin bij de A stijl. Dit is 4 tot 5 jaar geleden geweest en toen 50% vergoed door de dealer. Ik heb de auto in januari 2012 8 jaar in mijn bezit en er moeten er nog wel een stuk of 5 bij.

wim-v6
            Deelnemer

kan je er eens een foto van maken..

De Nieuwere Vectra’s B roesten zowiezo op Veel meer plekken als de oude B1’s

daar ben ik nu wel achter gekomen.

Willem

arjontje
              Deelnemer

@wim-v6 wrote:

kan je er eens een foto van maken..

De Nieuwere Vectra’s B roesten zowiezo op Veel meer plekken als de oude B1’s

daar ben ik nu wel achter gekomen.

Willem

Met de mijne ook als voorbeeld :(.
                Schrok laatst hoeveel roest er op mijn wagen zit

wim-v6
                Deelnemer

Moet zeggen dat Die van Ron (DEEP PURPLE) en Mij echt redelijk hard zijn, zeker vanonder de auto.

Ik heb wel een roestende onderrand aan de rechter voordeur.

en ja, zelfs de remleidingen boven de achteras zijn nog in verrassend goede staat (en volgens de historie nog nooit vervangen, net als alle andere remleidingen en slangen), heb ze wel weer dik in de prut staan, dan kunnen ze nog jaren mee..

Willem

Famempeters

Hier b1 station alleen de slotvangers van de achter portieren er uitgehad en vernieuwd en gespoten verder geen roestje te vinden hoor 1998 en 140.000km op de klok staat inkl opgeknapt motor blok

nou moet ik zeggen ik maak net voor de winter de bodem schoon en de wielkasten en jaag met hoge druk alles onder de schitt

NIEUW

Bert

arjontje
                    Deelnemer

@Famempeters wrote:

Hier b1 station alleen de slotvangers van de achter portieren er uitgehad en vernieuwd en gespoten verder geen roestje te vinden hoor 1998 en 140.000km op de klok staat inkl opgeknapt motor blok

nou moet ik zeggen ik maak net voor de winter de bodem schoon en de wielkasten en jaag met hoge druk alles onder de schitt

NIEUW

Bert

oja idd die slot vangers. ga daar nog een keer naar kijken of de mijne dat ook niet heeft.
                      zal me niks verbazen als ik wat vind.

Famempeters

let op die slotvangers is een APK punt tref je een klier ben je aan de beurt .

ik heb er al diverse gerepareert en ik bedoel dan stuk ingelast niet dichtsmeren ..

Bert

arjontje
                        Deelnemer

@Famempeters wrote:

let op die slotvangers is een APK punt tref je een klier ben je aan de beurt .

ik heb er al diverse gerepareert en ik bedoel dan stuk ingelast niet dichtsmeren ..

Bert

Zolang de deur nog goed sluit is hetgeen probleem voor de apk.

Famempeters

als er teveel roest en al wat bros spul is waar je doorprikt hier dik afkeur ,je wilt je kids toch niet met deur en al uit de auto laten komen in een bocht ????

ik bedoel niet een roest plekje he maar veel b1 hebben daar al best bros spul zitten en heb er al genoeg gerepareerd onder de slot vang plaat gaaf maar er om heen bros ,ik las daar plaat in en na het spuiten doe ik een teflon plaatje van net geen mm er tussen geen verzinkt metaal op verf gaat niet vervelen dan weer op elkaar .

arjontje
                            Deelnemer

@Famempeters wrote:

als er teveel roest en al wat bros spul is waar je doorprikt hier dik afkeur ,je wilt je kids toch niet met deur en al uit de auto laten komen in een bocht ????

ik bedoel niet een roest plekje he maar veel b1 hebben daar al best bros spul zitten en heb er al genoeg gerepareerd onder de slot vang plaat gaaf maar er om heen bros ,ik las daar plaat in en na het spuiten doe ik een teflon plaatje van net geen mm er tussen geen verzinkt metaal op verf gaat niet vervelen dan weer op elkaar .

Ja maar dat zijn 2 verschillende dingen. Keur ik volgens de regels zo als het hoort dan is het al goed dat de deur goed dicht blijft. Maar ja ik begrijp natuurlijk ook dat het niet leuk is als de kinderen er uit kunnen vallen. (maar dan heb je ook geen gordel om) daar bij mag de bodem van de auto ook grotendeels weg zijn. Ik vind zelf ook dat sommige regels wel wat strenger mogen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.