Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › roestprobleempje binneschermen nodig beide zijde
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2011 om 23:11 #17878482
http://www.opelforum.org.nz/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ff aanmelden daarna kun je onder de categorie member garage kijken naar een topic genaamd:
Resurection of Royale.au
Een engelse Monza/Royale die van een nieuwe voorkant word voorzien met een V8 op pagina 2 en 3 zie je duidelijk de verstevigings plaat zitten ter hoogte van halverwege schutbord naar veerpoot.
Dat hebben die Holdens allemaal + dikker plaatwerk +100% afgelast,met als gevolg de voorkant roest of vervormt niet.
(Lol ik heb trouwens nog tegen die Royale V8 aan hangen te roken op een zondag morgen/middag voordat we met een Monza V8 naar Sydney gingen)
28 mei 2011 om 07:30 #17878483Anoniem
aangemeld, mot alleen nog ff wachten op de activatie van mn account, thnx ;)
@Monza 3.0
informatie genoeg gekregen, denk ik maar zo,
succes alvast gewenst met de reparatie van de veerpoten :wors :thumbup28 mei 2011 om 09:49 #17878484Iemand een adresje waar je een veerpootbrug kan kopen? Zo eentje voor permanent gebruikt om de voorkant wat sterker te maken. Zelf maken is ook een optie maar dat was eigenlijk plan B. Sla ik 2 vliegen in 1 klap. Kan ik hem lassen en blijft hij daarna steviger waardoor hij niet meer tordeert.
28 mei 2011 om 18:19 #17878485Ronald Bolz in Heinsberg in Duitsland kan je vast wel verder helpen.
30 mei 2011 om 16:39 #17878486Kan hem eens een mailtje sturen. Wel een stukje rijden voor mij..
30 mei 2011 om 17:44 #17878487herm uit limburg levert ook veerpootbruggen. waar hij precies woont weet ik niet precies, ik spreek hem alleen op meetings en heel af en toe is hij online. maargoed, hij rijd een goude rekord E station met een 24-klepper.
is ook een stuk dichterbij.
30 mei 2011 om 19:08 #17878488Die ken ik zo niet. Is herm ook zijn forum naam? Kon hem namelijk niet vinden.
Zag ze op internet voor 180 euro maar dat vind ik wel vrij veel geld.30 mei 2011 om 19:30 #17878489zijn forum naam is rekordherm dacht ik.
ik geloof ook niet dat hij er 180 voor vraagt.
30 mei 2011 om 19:44 #17878490Vind ik nogal veel geld voor een stang met een paar bouten (even simpel gezegd dan).
maar ik zie dat hij sinds januari niet meer actief geweest is hier dus weinig kans dat ik reactie krijg ;) Wordt toch nog even doorzoeken dan of er toch zelf eentje maken.
30 mei 2011 om 19:51 #17878491ik denk wel dat veel mensen zijn email of telefoonnummer hebben. hij is nou eenmaal goed bekend na mijn mening.
31 mei 2011 om 09:00 #17878492@MonzaRon wrote:
:thumb
aangemeld, mot alleen nog ff wachten op de activatie van mn account, thnx ;)
@Monza 3.0
informatie genoeg gekregen, denk ik maar zo,
succes alvast gewenst met de reparatie van de veerpoten :wors :thumbupEven off topic, maar eigenlijk wel met het probleem te maken…
Ron, ik heb mijn plan doorgevoerd (hetgeen ik zei over de afwatering vanuit de parafan). Getest en het werkt. De afwatering geschiedt nu buiten de auto, en niet meer achter de bermudadriehoeken. En dat dus met een simpele ingreep. De 2 gekochte doppen (die trouwens goed passen) en twee slangetjes van plm 30 cm lang doen “the trick” :D :D :D
31 mei 2011 om 20:28 #17878493:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics Rinus.
1 juni 2011 om 08:27 #17878494Anoniem
heb ze hier nog liggen Rinus, die rubbers
moet er nog mee bezig, heb je ze helemaal kunnen gebruiken,
of nog op maat moeten maken [onderkant]
en blijft er geen water staan, loopt alles in de slang.
@noci
het zijn afwateringsdoppen, met de maat van de afwateringsgaten,
en daarin een slangetje verwerkt, die door de Bermudadreihoeken worden gelegd, en er onder weer uit komt ,foto’s maken wordt moeilijk, aangeien je de schermen niet hoeft te demonteren.Rinus bedankt voor de Tip en je ervaringen, een foto zou welkom zijn.
daar waar jij dat rubbertje en slangetje geplaats hebt :worsgrtz
1 juni 2011 om 16:49 #17878495Het werkt perfect. De doppen hebben een haast perfecte maatvoering, dus je hoeft ze niet aan te passen. Je moet alleen in elk van de doppen een klein gaatje maken, zodat je er een dunne slang er door heen kan steken, en zodat het rubber gelijk goed aansluit rond de slang. Ik heb het gaatje gemaakt net boven de groef, die in de dop zit, in het midden ervan. Als je de dop dan plaatst, dan zit de slang op gelijke hoogte als het laagste punt van de parafan.
De dop even ingesmeerd met vaseline,zodat tie zich makkelijk zet in de rand van het originele afwateringsgat. De slang van een dusdanige lengte genomen (plm 30 a 35 cm), dat de slang ongeveer uitkomt bij de onderkant A-stijl. De lengte kan je naderhand nog aanpassen, als die niet naar je zin is (te lang bijvoorbeeld).
Ik heb een vrij stevige slang genomen, maar die zich toch goed in een bocht kan zetten. Diameter is plm 3 mm. Dat is genoeg, watert snel genoeg af. Kleinere diameter zou ik niet nemen. En met die diameter gaat de slang dan ook zonder problemen door het afwateringsgat aan de onderkant van de bermudadriehoek (bij de A-stijl).
Je ziet er inderdaad vrij weinig van, want het geheel zit inderdaad weggewerkt achter de bermudadriehoek. Ik zal proberen een foto te maken, hoe het zit in de parafan.
5 juni 2011 om 12:41 #17878496Zoals beloofd, hier de foto’s…
Situatie voor de modificatie.. bij de Rekord genomen (is exact hetzelfde als bij Monza/Sennie)
In de parafan…
Het bruine wat je ziet is tectyl.
Achter het voorscherm..
5 juni 2011 om 13:04 #17878498Mijn mening:
Het is 3x niks de slang ligt hoger als de bodem,der zal altijd water in de paravan blijven staan,je hebt het probleem,verlegd van onder naar bovennu krijg je gekloot boven,die slang is veels te klein bij een hoosbui krijg je water in je kachelmotor gedoe en dan heb je het interieur nat…Had het toch zo gelaten,en die 3 hoeken losgehaalt en der der een open constructie van gemaakt dmv een groote driekhoek te lassen zoals die engelsen dat doen,op die manier heb je een vlakke plaat waar het water overheen loopt,ipv zo,n 3 hoekje waar rommel achter blijft hangen en wat niet opdroogt,die vlakke plaat droogt goed op en de grote 3 hoek constructie is vele male sterker,als dat dunne gierige plaatje wat opel gebruikt heeft
Maar goed dan moet je aan het originele concept een modificatie toepassen en daar zul je niet blij mee zijn,origineel is immers het best hehehe
5 juni 2011 om 13:21 #17878497Zoals de Engelsen dat doen is natuurlijk misschien wel het beste. Daar heb je gelijk in. Maar dat is mij, nu op dit moment, net iets rigoureus, maar wel de meest definitieve oplossing. Daarnaast moet ik al het laswerk uitbesteden, dus zo’n grondige modificatie gaat voor mij weer flink in de papieren lopen. Het heeft voor de rest niks met origineel te maken.
Het is in mijn situatie niet echt nodig (denk ik) Mijn auto staat nooit buiten (zelfs niet als ik hem eens een keertje meeneem naar m’n werk), en voor een normale, zelfs stevige regenbui voldoet dit. Slangetje ligt trouwens niet hoger dan het diepste punt. Heb het getest (de auto natgespoten met de tuinslang, aardige regenbui simulatie, dacht ik), water wordt voldoende afgevoerd en er blijft geen water staan.
In verband met “het probleem van onder naar boven verleggen”, is misschien wel zo, maar dit kan ik goed in de gaten houden. Dit kan ik zien, hetgeen wat achter de driehoeken gebeurt niet.
5 juni 2011 om 14:15 #17878499Anoniem
1 January 1970het was mooi geprobeerd, rinus, respect voor je aanpak,
maar dit gaat het niet 100% worden met de afwatering, d’r blijft altijd iets staan, lijkt me zo,
de rand van het afwateringsgat ligt te hoog, en om die weg te gaan slijpen……..Ben ja tch met het blokkie bezig, zijn maar meteen begonnen met de andere werkzaamheden,
zoals het dashboard vervangen, andere ruitenwissermotor, [andere had ietsjes speling]
en de kachelmotor ff schoonmaken en invetten waar mogelijk is [geruis tot het minimum brengen],
had de spullen op de plank liggen, denk dan kunnen die er ook in.
En zo dus ook de hoekjes, om evt die afwateringsrubbers te plaatsen, bij m’n a1 had ik ook tectyl zitten, heb daar nu alles weggehaald
de fabrieks-kit in de nadenweg en ja hoor, lichte roestaanslag in de hoeken van de afwatering,
alles blank gemaakt en in de epoxy gezet, nadien komt er nieuwe kit in, grondverf, en de kleur erop.het was me opgevallen dat de kit in de hoeken aangevreten was door de tectyl,
verhard en lichtelijk ingescheurd, ben blij dat ik die hoeken kaal en zo kitvrij mogelijk heb gemaakt,
anders heb ik het nooit eens [goed] kunnen zien, wat er werkelijk onder huist.
de tectyl kwam door de naden al aan 1 kant naar binnen toe [na een test gelukkig nog geen water binnen, pff]Een echte aanrader voor de Bolide fans onder ons, je kan er niets verkeerd doen, alleen maar beter maken :thumbup
alle kitnaden zijn zo diep mogelijk vrijgemaakt, tot bovenaan toe, en de naden voorgestreken met echte epoxy.
5 juni 2011 om 15:07 #17878500Hey ff een kleine topic onderbreking Ron ik zie dat jij van die beluchtingsgaten hebt zitten,zoals de A2,s dat allemaal hebben dan heb jij dus een tussenmodel,dan zou het goed kunnen dat jij wel een optie hebt om een 4-gang aut zo vast te bouten kwa baksteun.
5 juni 2011 om 15:21 #17878501Anoniem
Hey ff een kleine topic onderbreking Ron ik zie dat jij van die beluchtingsgaten hebt zitten,zoals de A2,s dat allemaal hebben dan heb jij dus een tussenmodel,dan zou het goed kunnen dat jij wel een optie hebt om een 4-gang aut zo vast te bouten kwa baksteun.
zeer oplettend, ben :shock:
idd, de gaten zaten wel in de koker op die plaats, aan beide kanten 1tje,
we hebben de zijkanten genomen, aan beide kanten 2, om de evt zwaartekracht beter op te vangen :thumbup-ontopic maar weer :thumb
17 juni 2011 om 07:14 #17878502@ rinus
Wat een goed idee om dat afwateren zo te doen , mijns inziens een prima compromis ..
Ik wil dat ook zo gaan doen en vraag me af waar je die doppen hebt gescoord ..de maat van de afvoerslang neem ik wel iets groter , we hebben op t werk toch zat pneumatiekslang liggen ..
:D
17 juni 2011 om 08:52 #17878503@variant wrote:
@ rinus
Wat een goed idee om dat afwateren zo te doen , mijns inziens een prima compromis ..
Ik wil dat ook zo gaan doen en vraag me af waar je die doppen hebt gescoord ..de maat van de afvoerslang neem ik wel iets groter , we hebben op t werk toch zat pneumatiekslang liggen ..
:D
Ik heb die doppen gescored op de familiedag van de HOCN, bij een handelaar die heel veel van dit soort carosseriedoppen had. Maar volgens mij komen ze uit de Calibra/Vectra A. Ik kan me herinneren, dat ze bij mijn Calibra’s er ook in zaten (volgens mij in het schutbord). Ze zijn 50 mm lang en 25 mm breed.
Als je de slang aanbrengt op het diepste punt van de parafan (dus in de voorste hoekjes) en gelijk houdt met de bodem uiteraard, blijft er geen water staan (meerdere malen getest met zelfs de tuinslang op de voorruit en bij het autowassen). Afvoer was voldoende, maar als je een nog iets dikkere diameter slang neemt, is de afwatering natuurlijk nog sneller. Maar deze blauwe was hetgeen wat ik had liggen. Doppen waren 3 Euro stuk geloof ik.17 juni 2011 om 12:35 #17878504Anoniem
1 January 1970hier de afwerking van die hoekies, alleen kit waar nodig is, en gelakt, als het geheel doorgehard is,
gaan ik die dopjes wel uitproberen, Rinus, miss ietsie anders,
denk de rubbers op maat knippen, zodat ie er strak tegenaan zit,
dan even uitvogelen hoe een geschikte slangetje op een juiste plek aanbrengen,
gaat dat werken, dan het rubbertje erin lijmen, om het geheel af te dichten ;)na deze ‘operatie’ gaat er dan een dun laagje wax overheen, wordt vervolgd dus :D ;)
17 juni 2011 om 13:24 #17878505Ze zitten nu bij mij ook strak. Ik heb ze een klein beetje verwarmd met een fohn, en toen “zetten” ze zich heel netjes. Ik heb het afgedicht met vaseline ertussen. Ik wilde ze (nog) niet echt afkitten.
25 juni 2011 om 20:25 #17878507 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.