Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Roestprobleem rondom tankdop en….veiligheidsventiel kapot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2010 om 15:28 #17225436
Pfffff
Denk je dat het ene probleem is opgelost, komen de volgende alweer om de hoek zetten….
Allereerst roest rondom de vuldop.
Bij het monteren van de gas installatie hebben ze destijds besloten de vuldop ter hoogte van de tankdop te maken (iets verder naar achteren, (ri de rechterachter lampunit)
De lpg specialist vertelde mij dat Opel het gat erin boort. Hierbij komt veel warmte vrij, wat de verf rondom het gat aantast. Hierdoor slechte hechting waardoor er stiekum roest kan gaan vreten.
Tja en uiteindelijk beginnen er rondom de tankdop nu gaatjes te ontstaan wat dus dringend mijn aandacht vereist……
Kan ik dit zelf doen??
Kan ik de bajonetsluiting die met 4 schroeven vastzit gewoon losdraaien, zonder de inhoud van de gastank te legen??
Is er misschien een standaard oplossing voor? paar voorgevormde plaatjes verkrijgbaar…
Wat zit er aan de binnenzijde, dus achter de bajonet aansluiting bevestigd??Misschien is dit een onderdeel van nog een probleem……
Sinds deze week bemerk ik dat er meer lpg getankt kan worden dan voorheen. Daarmee bedoel ik dat de auto standaard ongeveer 1 op 11 a 12 rijdt, waardoor ik dus ongeveer weet hoeveel liter gas ik weer kan tanken. Maar ja als je dan ineesn 10 liter erbij kan tanken en de pomp slaat dan nog niet af………brrrrrrrrrrr beangstigend, dus bijtijds elke keer stoppen.
Maar dit is geen oplossing lijkt me.
Kan het veiligheidsventiel defect zijn??
Is dat misschien hetgene wat ik aan de binnenzijde bevestigd zie bij de vuldop??
Ik zie daar ene dikke (gas) leiding lopen die met een grote moer bevestigd zit, aan uiteindelijk de bajonet…..
Staat daar permanente gasdruk vanuit de tank op?
Ik kan helaas geen foto’s plaatsen anders was het misschien wat duidelijker……..Is er iemand die mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen??
Alvast bedankt!
Groetjes
Martin
5 september 2010 om 19:33 #17723554origineel gepost door crazylegscrane
1. Allereerst roest rondom de vuldop.
De lpg specialist vertelde mij dat Opel het gat erin boort. Hierbij komt veel warmte vrij, wat de verf rondom het gat aantast. Hierdoor slechte hechting waardoor er stiekum roest kan gaan vreten.
Tja en uiteindelijk beginnen er rondom de tankdop nu
Kan ik dit zelf doen??2. Kan ik de bajonetsluiting die met 4 schroeven vastzit gewoon losdraaien, zonder de inhoud van de gastank te legen??
3. Is er misschien een standaard oplossing voor? paar voorgevormde plaatjes verkrijgbaar…
4. Wat zit er aan de binnenzijde, dus achter de bajonet aansluiting bevestigd??
5. Sinds deze week bemerk ik dat er meer lpg getankt kan worden dan voorheen. Maar ja als je dan ineesn 10 liter erbij kan tanken en de pomp slaat dan nog niet af………brrrrrrrrrrr beangstigend, dus bijtijds elke keer stoppen.
6. Kan het veiligheidsventiel defect zijn??
Is dat misschien hetgene wat ik aan de binnenzijde bevestigd zie bij de vuldop??7. Ik zie daar ene dikke (gas) leiding lopen die met een grote moer bevestigd zit, aan uiteindelijk de bajonet…..
Staat daar permanente gasdruk vanuit de tank op?8. Is er iemand die mij wat meer duidelijkheid kan verschaffen??
9. Alvast bedankt!
Martin
Ik heb je post ff aangepast om wat gemakkeljker te antwoorden.
1. Opel bouwt zelf geen LPG in, dit wordt altijd door dealer/inbouwstation gedaan. Ik kan me niet voorstellen dat de inbouwer dit met een ‘gatenzaag’ doet. Wij doen het een pons (70mm). Daarna veel vaseline aan de pot en dan goed vastzetten. Ik heb in bijna 15 jaar nooit iemand terug gehad met de klacht over roest.
2. Niet met die 4 schroeven, maar vulslang (sleutel 22) los draaien en daarna de 6 parkers (sleutel 8). Dan pak je pot er zo uit.
3. Volgens mij geen standaatd plaatje voor, maar je kunt gewoon plaat gebruiken en daar een gat 70mm in boren/ponsen met 2 nokjes (er in veilen/knippen).
Je moet wel kunnen lassen! :o4. Buiten ring/huis van de pot.
5. Niets aan de hand hoor. Waarschijnljkj sluit je 80% vulklep niet op tijd af. Zolang jij je auto na het tanken niet direct in de volle zon zet >30gr c. of in een hete garage gebeurd er niets. bij een te hoge druk (>25 bar) in de tank zal deze gaan afblazen tot druk is gezakt. Dus of optijd stoppen of laten vervangen of niet zo bang zijn. :hmmz
6. Niet het veilingheidsventien/veerveiligheid, maar de 80%.
Dit is de appendage waar de vulslang op aan gesloten zit.7. Dit is de vulslang. hier staat druk op, maar op de 80% en de vuller ziiten kleppen zodat deze afsluiten. Bij het demonteren zal dus alleen het gas in de vulslang vrijkomen.
2 a 3 sec.8. ja, ik king:
9. Graag gedaan :P
gr,
JohnAls je vragen hebt moet je maar ff laten weten, maar zal proberen uit te leggen.
8 september 2010 om 18:38 #17723555Hallo John,
Hartelijk dank voor het uitgebreide antwoord!!!
Je hebt helemaal gelijk vwb de inbouw destijds.
Ik liet mij leiden door de service boekjes, waarin stond de lpg inbouw er al vanaf nieuw in zat.
Kennelijk hebben ze het gat niet goed afgewerkt/beschermd, want de roest is inmiddels bijna rondom………..
De antwoorden geven weer hoop op een oplossing…… op naar een goed lasser…….:hmmzJohn,
Heb jij misschien ook een antwoord op mijn andere vraag in dit forum (slechte stationairloop op lpg..)????Ik vermoed een afstel probleem, maar heb al zoveel ellende met deze installatie gehad dat me de moed een beetje in de schoenen gezakt is…….
Alvast hartelijk dank!!!!!!!
Groetjes
Martin
8 september 2010 om 20:52 #17723556Gelezen en geantwoord:vertag
5 oktober 2010 om 21:01 #17723557Als je zuiniger wilt rijden op LPG dan kun je de verdelerkap één milimeter draaien naar het vooraam (met de klok mee).
De motor loopt dan mooier stationair, heeft meer power en is ie zuiniger.
Dit heb ik zelf ervaren.Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.