Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › roestpreventie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 juli 2013 om 21:31 #17259525
Ik weet niet of hier al een topic van is maar het is mooi weer om de auto eens onder handen te nemen met ml en vet.
De auto is redelijk vochtvrij om hem eens goed aan te pakken.In het verleden heb ik mijn kadett gsi toen ook gedaan maar daar zat verder niks in aan zenders of electronica in de drempels enz.
Die auto hebben we toen helemaal gestript,alle bekleding eruit,alle kunstof delen,parkerplaat eraf,spoilers eraf enz enz.
Draden liepen allemaal binnen door de auto.We hebben vet dat is hard,warmstoken tot een stevig soepje en smeren maar met de kwast onder de spatborden enz.
De compressor aan,ml mengen met een motorolie en spuiten maar,alle gaten en hoeken die er maar aan zaten.
Het voordeel dat je mengt met schone motorolie is dat het iets stroopachtig blijft.((gebruik geen afgewerkte motorolie want dan neem je allle zuren en rommel uit de motor mee))
Het nadeel is weer als het warm is en je parkeerd ergens en je rijd weg dat er een paar plassen ml op de weg liggen maar dat loopt dan natuurlijk ook overal weer mooi tussen. :D
Nog enkele nadelen,denk erom met wassen vooral om je spons en zeem,en met warm weer rook je het wel wat en je moet sommige punten onder de auto elk jaar bijhouden.
Voordeel,geen roest en hij blijft nieuw maakt niet uit met hoeveel pekel en dat voordeel gaat echt boven alle nadelen. :DHet heeft toen goed geholpen want de kadett was toen ik hem verkocht 14 jaar en absoluut helemaal roestvrij en met de originele lak.
Ik ben eigenlijk benieuwd of hij nog rondrijd of ergens staat.Nou willen we de vectra ook weer doen maar niet zo als met de kadett,ik wil het ook niet meer ruiken dus nu met beleid zeg maar.
De bekleding en benzinetank laten we zitten in de auto maar in de koffer en onder de kap gaat ook alles weer eruit.Nou weet ik niet of er nog delen zijn met ruimtes waar je normaal niet kan komen dus daar moeten we gaten boren.
En waar nou precies de zenders zitten van de airbag en of we daar een berg ml overheen kunnen spuiten.Mischien weten jullie meer waar we op moeten letten en zijn er meer die dit al hebben gedaan.
Graag wat tips.
Gr Ron
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.