Roestplekje achterklep opel astra H 2009

Forumindex Forums Modellen Astra Roestplekje achterklep opel astra H 2009

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Maikelb
    Deelnemer

Ik heb deze opel astra H Station nou 4 maanden maar heb deze plek nog nooit eerder gezien.
      Is dit nog de herstellen? Zonder al te veel kosten
      Tevens zit er nog 2 maanden Bovag Garantie op. Valt dit hier ook onder?

black_astra

De astra h krijgt in de toekomst wel meer roestplekjes denk ik. Dit valt niet onder garantie.
        Alles is te herstellen natuurlijk. De prijs hangt van de diepte van de roest af

Engee
        Deelnemer

Dit ziet eruit als dat het flink beschadigd is en daarna met lakstiftje erop geweest.

Alles is te herstellen. Denk dat dit nog wel toe doen is. Ze kunnen de strip aanhouden als ‘spuitlijn’ zodat niet je hele klep gespoten hoeft te worden.

Haal die chrome strip er eens af en kijk hoe het daaronder eruit zit.

b07

de meeste spuitenrijen zijn niet zo happig op plaatselijk spuiten , het kan natuurlijk wel maar hou wel rekening met kleur verschil.

oomens94
            Deelnemer

Het lijkt wel alsof het al tamelijk ‘diep’ zit. Lastig om plaatselijk te herstellen. Kan natuurlijk altijd wel, maar of dat er mooier van wordt? Denk het niet in dit geval.

Haal inderdaad die strip er eens af. Waarschijnlijk loopt het al een eind door hierachter. Even bekleding eraf aan binnenkant (begin bij de plastic behuizing van het raam) van achterklep en ik geloof 8 boutjes losmaken. Valt ie er zo af.

opel-mark
              Deelnemer

Een hele vreemde beschadiging, helemaal omdat het alemaal gegalvaniseerd is, het lijkt me dus dat het een beschadiging is van iet sanders en daarna gaan roesten, even terug naar de garage waar je hem gekocht hebt, ik kan me het niet voorstellen dat hun zoiets over het hoofd gezien hebben

Zakdoekje
                Deelnemer

Het lijkt alsof het inderdaad doorloopt onder de strip door, misschien is het daar wel begonnen. Of wat er al gezegd is een beschadiging van iets in het verleden, en behandeld met een spray en lakstiftje. Blijkbaar niet goed verholpen, en komt het terug.

Maikelb
                  Deelnemer

Bedankt voor de reactie.

Ik ga morgen de sierstrip is proberen te demonteren om te kijken of het ook achter de sierstrip zit.
                    Moet ik dit behandellen zodat dit niet verder verspreidt?
                    Ik wil het zoiezo aan de garage laten zien om te kijken wat zei ervan zullen zeggen. Ik moet er toch nog naar toe omdat een paar strepen van de achteruit verwarming voor de 2de keer gemaakt moeten worden.

Zakdoekje
                    Deelnemer

Als de garage betrouwbaar is, kan je het vragen.. Anders denk ik dat ze je gaan aansmeren om er een hele klus van te maken. Behandelen heeft weinig zin, de roest zit er al. Het moet worden verwijderd, gerepareerd worden, dan worden behandeld, en dan opnieuw laten spuiten. De vraag of je dit zelf netjes kan blijft dan over, anders zal je het moeten laten doen. Er komt dan wel een voordeel bij.. Mocht het terugkomen, kan je het op hun verhalen.

oomens94
                      Deelnemer

Ik denk dat je dit putje altijd blijft zien, als het niet wordt opgevuld en afgewerkt. Dan kan bij een goede garage tegenwoordig prima. Je kan het inderdaad ook zelf doen, als je beetje handig hebt en veel geduld. Kaalschuren, eventueel opvullen, behandelen met een goede metaalgrondlaag (epoxy), grondlaag, aflakken. De spuitbussen kosten al veel geld, zit veel tijd in (steeds laagje voor laagje), dus als je zelf geen enkele affiniteit hebt hiermee; niet zelf proberen.

Ik had een roestplekje aan de onderkant van de deur wat omhoog aan het vreten was. Dit ook plaatselijk kaalgeschuurd, nieuwe epoxy laag erop, en toen laagje voor laagje afgewerkt met grond en lak. Ziet er prima uit nu, maar zit aan onderkant van deur en kleurverschil valt altijd op. Zeker op die plek, op dat randje daar en je achterklep.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.